Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä on voinut tapahtua n. 10 vuodessa, etten enää tule raskaaksi?

Vierailija
03.07.2008 |

Meillä on mieheni kanssa kaksi ihanaa tyttöä, joita aloin odottamaan ihan heti, ensimmäisestä ehkäisemättömästä kierrosta. Tytöt nyt 10v ja pian 9v, ikäeroa heillä vain 1v 1kk.

Olen nyt 28-vuotias ja tammikuussa lopetin pillerit. Kolmas lapsi olisi NIIN tervetullut. Mutta ei, menkat alkaa aina säännöllisesti 30 pvän välein.

En tupakoi, olen normaalipainoinen, syömme ihan tavallisesti, en käytä ollenkaan alkoholia. En mielestäni ole stressannut koko lapsiasiaa ennenkuin nyt, kun menkat alkoivat viime yönä. Tähän asti on ollut ihan luottavainen fiilis, tulee kun tulee. Nyt iski ankara epätoivo.

Mies kyllä tupakoi ja juo, mutta ei mitenkään kohtuuttomasti. Polttaa 3-5 tupakkaa päivässä ja juo känniin asti kerran /1-2kk. Muutama (2-4)saunakalja lisäksi aina lauantaisin. Mies on 32v.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esim. meidän neuvolatädin mukaan 28-v on vielä NUORI synnyttäjä, kuulemma vasta 32v+ vois ajatella, että raskautuminen ei ole niin helppoa kuin nuorempana. Tiedä sitten, on ehkä yksilöllistä.

Rankkaa vaan huomata tämä asia. Varsinkin, kun haaveissa olisi taas 2 lasta ihan peräperää, mutta haaveeksi taitaa jäädä. Kun sais vielä edes sen yhden.!

ap

Vierailija
2/19 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän se ongelma on. Aika harva kolmekymppinen suostuu uskomaan, että parhaat vuodet tehdä lapsia, biologian kannalta siis, ovat ohi.

Esikoinen sai alkunsa kun olin 25 suunnilleen ajatuksesta. Kolme vuotta myöhemmin aloitettiin toisen yrittäminen ja yritetty tosiaan on kohta vuoden päivät. Raskaus alkoi puolen vuoden yrittämisen jälkeen, mutta päättyi keskenmenoon viikolla 12. Olen NIIN onnellinen, että silloin "nuorena" uskalsimme lapsenhankintaan emmekä jääneet odottamaan sopivaa hetkeä. Muuten tunnen itseni edelleen aivan yhtä nuoreksi ja hyväkuntoiseksi, mutta raskautuminen on tosiaan nyt vaikeampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittää, joten eiköhän teille vielä vauva tule!

Vierailija
4/19 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette yrittäneet vauvaa kohta puoli vuotta - ei vielä aivan sitäkään - ihan varmasti tärppää kyllä. Itse sain 29-vuotiaana esikoiseni ja olin mielestäni nuori.

Vierailija
5/19 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joidenkin naisten hedelmällisyyteen?

terv: ei koskaan pillereitä käyttänyt

Vierailija
6/19 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saattaa mennä vuosikin kunnes tärppää.

Vierailija
7/19 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosiasia on, että vaikka kakki olisi ok, "vain" 80% pareista saa raskauden alulle ensimmäisen vuoden aikana. Ja ne 20 %, eli yksi viidestä ei saa.

Tuskinpa sinulla on mitään radikaalia tapahtunut hedelmällisyydessä, suuri pudotus alkaa vasta 35 jälkeen. Mutta jos vuosi ei tuota tulosta, kannattaa lähteä selvittelemään onko jotain vialla. Onnea matkaan.

Vierailija
8/19 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna tekisin heti vaihdevuositestin ja ovulaatiotestin (löytyy apteekista), tietäisinpä missä mennään. Mies kuntokuurille: tupakka, alkoholi ja kahvi pois.

Vierailija
9/19 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustuksesta, jospa tässä kohta tärppäis!

Ap

Vierailija
10/19 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aikaa kulunut vuosi. Siellä sit selvii. Meistä tutkittiin kaikki ja kaikki ok. Raskaus alkoi luomusti vajaa puoli vuotta vikan tutkimuksen jälkeen. Toivoa ei oo siis vielä menetetty. Kymmenen vuotta voi todellakin tässä asiassa tehdä paljon.

Vierailija
11/19 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut ensimmäisen lapsen 28-vuotiaana ja ihan heti tulin raskaaksi. Kuopuksen syntyessä olin 38-vuotias ja ihan helposti tulin silloinkin raskaaksi.

Yksilöllistä.

No olet sen kymmenen vuotta vanhempi!

Tämähän se ongelma on. Aika harva kolmekymppinen suostuu uskomaan, että parhaat vuodet tehdä lapsia, biologian kannalta siis, ovat ohi.

Esikoinen sai alkunsa kun olin 25 suunnilleen ajatuksesta. Kolme vuotta myöhemmin aloitettiin toisen yrittäminen ja yritetty tosiaan on kohta vuoden päivät. Raskaus alkoi puolen vuoden yrittämisen jälkeen, mutta päättyi keskenmenoon viikolla 12. Olen NIIN onnellinen, että silloin "nuorena" uskalsimme lapsenhankintaan emmekä jääneet odottamaan sopivaa hetkeä. Muuten tunnen itseni edelleen aivan yhtä nuoreksi ja hyväkuntoiseksi, mutta raskautuminen on tosiaan nyt vaikeampaa.

Vierailija
12/19 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain esikoisen 28-vuotiaana. Tärppäämiseen meni 2 vuotta, ja pillereitä olin sitä ennen syönyt 7 vuotta. Toistakin lasta yritettiin vuosi, sain hänet 31-vuotiaana. Kolmen seuraavan kanssa ei mitään yrityksiä tarvittukaan. Kaksi heistä tärppäsi heti eka yrityksestä, ja nuorin ehkäisystä huolimatta. Olin 42-vuotias, kun sain kuopuksen. Sulla on tosiaan aikaa saada vielä vaikka miten monta lasta.

Vierailija
13/19 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on erittäin harvinaista, että vaihdevuodet alkaa noin nuorena. Vaihdevuodet alkaa keskimäärin 51-52 vuotiaina.

28-vuotias ei kärsi vaihdevuosista:-)

Vierailija
14/19 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä myös miehen hedelmällisyydessä voi tapahtua muutoksia. Mieheni sai edellisessä liitossaan lapset alulle suht helposti, me jouduimme tekemään lapset hoidoilla. Miehen siemenneste tutkittiin ja tuomio oli että hänen hedelmällisyytensä on voimakkaasti alentunut. Onneksi hoidot auttoivat.

Vierailija
15/19 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan fakta, että naisen hedelmällisyys alkaa huonontua jo 18. ikävuoden jälkeen - hitaasti tietysti, mutta kyllä tilastollisesti jo 18 ja 28-vuotiaiden naisten raskautumiskyvyt eroavat toisistaa. Yksilöllistä, niin kuin itsekin sanoit, mutta tilastollisesti kuitenkin oikea ilmiö. Miksi täällä av:llä aina tilastolliset faktat voidaan kumota oman ainutkertaisen kokemuksen perusteella?

pillereitten ei pitäisi huonontaa hedelmällisyyttä kuin korkeintaan sen 0.5 - 1 vuotta lopettamisen jälkeen.

Vierailija
16/19 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli pillerit varmaan vielä vaikuttaa. Yksi vuosi yritystä ennenkuin tutkimuksiin ( ellei siis jo ole tiedossa syytä, joka aiheuttaa lapsettomuutta)

Vierailija
17/19 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tosin tavallista ole.

Vierailija
18/19 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heikentynyttä hedelmällisyyttä. 35-vuotiaana voi sellaista alkaa odottaa.

Vierailija
19/19 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain esikoisen 19 vuotiaana. Toinen syntyi heti perään, eli 20 vuotiaana.Täytettyäni 26 päätimme yrittää kolmatta lasta, jota yrityksistä hulimatta ei alkanut kuulumaan. Yritimme 7kk jonka jälkeen lääkäri kehotit miestä menemään tutkimuksiin.

Mitään vikaa ei löytynyt, ei myöskään minusta. Meillä jo todellakin meni toivo, kunnes yllätys yllätys 2 ja puyolen vuoden päästä olin yllätysraskaana. Eli meillä meni yli kaksi vuotta onnsitua saamaan raskaus alulle. Tuon jälkeen synnytin vielä yhden lapsen, ja olen jälleen raskaana. Ikää nyt 32.