Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Tori.fi/Huuto.net hupikyselijöistä?

Vierailija
15.09.2016 |

Olen tehnyt viimeisen 2 vuoden ajan paljon kauppaa Torissa ja Huuto.netissä. Kyselijöitä on ollut paljon, mutta ehkä 2 kertaa lisätietoja kysyvä on oikeasti ostanut tuotteen, yleensä kadonneet nopeasti. Oon huomannut että tosissaan olevat ostajat ei yleensä kysele mitään ylimääräisiä, painavat sitä Osta heti-nappia (huuto.net) tai ottavat yhteyttä suoraan (tori.fi) että: "sulla on myynnissä tuote X, mä ostan sen, mikä sun tilinumero on niin laitan maksun ja postikulujen hinnan tulemaan? osoiteeni on se ja se"

Ilmoitan aina usealla kuvalla ja pyrin kuvailemaan tuotetta niin hyvin kuin pystyn, ettei ostajalle tulisi sitten pettymyksiä, eli ilmoituksissa ei lue pelkkää "myydään mekko koko M". Kerran myin XXXL kokoista vaatetta ja myös vaatteen mitat on selvillä ilmoituksessa ja erikseen vielä mainittu että on ison naisen vaate, saattaa mennä isommallekin. Sitten tuli kysymys: "Mahtaako olla liian iso sirolle naiselle?" Siis mitä, et oo tosissas? Olettaen että siro nainen tarkoittaa yleensä XS/S kokoa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nyt on ääriesimerkki, mutta kyllä yleensä kysytään sitten asiallisia, ja jos tuote ei ole vastauksen jälkeen ostajalle jostain syystä sopiva, ei sitä tietenkään tarvitse huutaa.

Kun lapsi oli pienempi, myin yksittäin hänen vaatteitaan. Oli mm. n. kymmenet collegehousut myynnissä huutiksessa. Yksi ostajaehdokas oli laittanut jokaiseen kohteeseen kysymyksen haara-lahjemitasta. Vastasin yhdessä kohteessa, että nämä kaikki vastaavat kokoaan. Ei sitten huutanut niistä ainuttakaan.

Vierailija
2/13 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä usein laitan kyselyjä monelle ja ostan sit vaan yhdeltä kun en tarvi montaa tuotetta. Monesti tietty kyse on siitä että hintalaatusuhde on kohdillaan jolloin tuote houkuttaa mutta esim koko on vähän väärä jolloin laittaa toiveekkana kyselyä esim kengän sisämitasta josko se kumminkin sopisi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätietoja/lisäkuvia kysyvä ei ole varmaan ikinä ostanut tuotetta. Kun jätin numeron pois ilmoituksista niin hupisoitot loppui, ne vasta mielenkiintoisia olivat. "Hei sulla oli tälläinen kaksio vuokrattavana, oon joskus 70-luvulla asunut samalla kylällä, blää blää blää ei ole siis aikomustakaan vuokrata sitä asuntoa, kunhan vaan soitin". VOI VITTU!

Vierailija
4/13 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-onkohan mulle liian lyhyt?

-kauan menee aikaa vaihtaa ykkösvaihteelta viimeiselle?

-mistäköhän tilasin kun silloin oli postikulut 1,50?

Nämä tullut tänään 😁 tiedän ostajan pituuden juu ja odotas kun lähden lapsen pyörällä ottamaan vaihdeaikaa ja kyllähän mä ostajan tilaushistorian tiedän tietenkin 😀 ja varaajat, menkää töihin niin ei tarvi odotella tukisitä ja tukitätä kuuden viikon päähän.

Vierailija
5/13 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus joku osti huutiksessa kohteen. Minulla meni ostajalle vakioviesti, jossa oli tilinumero. Kun ostajasta ei muutamaan päivään mitään kuulunut, laitoin tilinumeron myös sähköpostiin. Siitä muutaman päivän päästä soittaa ostajan isä: "Mikä on tilinumero?"

Vierailija
6/13 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh, kuka kysyy tälläistä tietoa lapsen pyörästä? Ymmärtäisin että jostain kilpapyörästä, mutta että lapsen? Ja jos se on noin tärkeää ostajalle niin tulee varmaan itse kokeilemaan? :D

Vierailija
7/13 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh, kuka kysyy tälläistä tietoa lapsen pyörästä? Ymmärtäisin että jostain kilpapyörästä, mutta että lapsen? Ja jos se on noin tärkeää ostajalle niin tulee varmaan itse kokeilemaan? :D

Poikien 21-vaihteisesta kysy 😁 oli nippu muitakin kysymyksiä mutta tää oli hauskin. Vastasin että 3,1 sekuntia ilman käsiä.

Vierailija
8/13 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahempia ovat kyllä fb-kirppareiden varaajat. Av, maksan 2 viikon päästä kun saan rahaa? Ja tuote maksaa noin 5 euroa...

Vierailija
9/13 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisätietoja/lisäkuvia kysyvä ei ole varmaan ikinä ostanut tuotetta. Kun jätin numeron pois ilmoituksista niin hupisoitot loppui, ne vasta mielenkiintoisia olivat. "Hei sulla oli tälläinen kaksio vuokrattavana, oon joskus 70-luvulla asunut samalla kylällä, blää blää blää ei ole siis aikomustakaan vuokrata sitä asuntoa, kunhan vaan soitin". VOI VITTU!

Tulee ihan ex-miesystävä mieleen. Se soitti joskus sunnuntailehteä lukiessa ilmoituksesta bongaamaansa numeroon, joku asuntoilmoitus. Höpötteli siinä varmaan vartin tuntemattomalle jotain tyhjänpäiväistä. Täytyy sanoa että hetkellisesti mietin että mitä vittua?

Vierailija
10/13 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haarapersemitan kysyjät on sieltä syvältä. Samaten joka helkutin vikingin goretex lenkkarista useampi haluaa tietää pohjallisen mitan vaikka voisi missä tahansa prismassa lenkkaria lapselle sovittaa. En jaksa enää yrittääkään myydä itse kuin ulkovaatteita jotka toistaiseksi on menny kaupaksi.

Vierailija
11/13 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just pari viikkoa sitten huutonetissä kysymys: "onko toimiva peli?". Myin peliä pleikkariin ja ilmoituksessa luki: "hyväkuntoinen, toimiva peli". Mikä on vaikea ymmärtää?

Vierailija
12/13 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran täällä ääneen :D

Vierailija
13/13 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä niitä, jotka haluavat ostaa erikseen, vaikka ilmoituksessa olen maininnut, etten myy erikseen ja päälle tinkaus eli pyytävät tekemään poikkeusta ja vielä päälle alentamaan hintaa.

Yksi tapaus jäi erityisesti mieleen, kun myin yhtä merkkilaukkua Torissa. Yli 20 sähköpostiviestin jälkeen (suurin osa kysymyksistä turhia - samat asiat mainittu ilmoituksesta) ostaja ilmoitti, että hän katselee vielä muuta tarjontaa muualta. Ainakin tästä viisastuin. Noh, laukku meni heti kaupaksi lomakauden jälkeen.

Tietysti omalle kohdalle on osunut useampi parin euron ostoksen ostajia, jotka hukuttavat myyjän kysymystulvaan. Ihan oikeasti, jos talous on niin tiukilla tai se pari euroa on niin iso raha, ei kannata ostella turhia...

Huuto.netin puolella on hiljaista, mutta koen, että siellä on enemmän ostajia "tositarkoituksella" ja Torissa on taas sellaisia, jotka ikkunashoppailevat. Toinen tapaus sattui myös Torissa, kun myin yhtä XS-kokoista merkkipaitaa. Ostaja otti yhteyttä ja antoi mitat, jotka vastasivat vähintäänkin kokoa XL siis tiedusteli mahtuuko se hänen päälleen. Luulin aluksi, että hän oli katsonut koon väärin ja vastasin asiallisesti, mutta viestittelyn edetessä paljastui, että oli vakavissaan (joko provo tai mt-ongelmia).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi