Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen opiskelija ja asun omassa kaksiossa paremmalla alueella Helsingissä

Vierailija
15.09.2016 |

En kehuskele asialla tai mitään, mutta asumisjärjestelyt nyt luonnollisesti tulevat esille opiskelijoiden keskusteluissa. Minusta tuntuu, että muut katsovat minua vähän "nenänvartta pitkin", ajattelevat että olen isin rahoilla opiskeleva ja etuoikeutettu. Olen tehnyt paljon töitä opiskelupaikkani eteen sekä teen parhaani minkä voin vuokran maksussa vanhemmilleni, mielestäni olen ihan samalla viivalla muiden opiskelijoiden kanssa. Se on surullista, että älykkäät ja mukamas suvaitsevaiset yliopisto-opiskelijat tuomitsevat minut sen perusteella millaiseen perheeseen synnyin.

N20

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/50 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no olet etuoikeutettu. kannattaa hyväksyä se fakta ja olla kiitollinen sun tilanteesta.

kukaan tosin ei pakota sua kerskailemaan asunnolla tai edes kertomaan siitä kenellekkään jos et itse halua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tuntemani henkilöt ovat ostaneet opiskeluaikana oman asunnon. Ihmettelen hieman miten heillä on siihen varaa.

Vierailija
24/50 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole oma, jos vanhempasi omistavat sen. t. parikymppinen opiskelija, joka asuu OMASSA kaksiossa paremmalla alueella Helsingissä.

Kerrotko vielä uteliaalle, miten sinulla on ollut varaa hankkia oma kaksio paremmalta alueelta Helsingistä, jos olet tosiaan vasta parikymppinen ja vielä opiskelijakin?

Vierailija
25/50 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maksat vanhemmillesi vuokraa omassa asunnossasi asumisesta?

Vierailija
26/50 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tuntemani henkilöt ovat ostaneet opiskeluaikana oman asunnon. Ihmettelen hieman miten heillä on siihen varaa.

Kaikki eivät ole alaluokkaa.

Vierailija
27/50 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tähän oikein pitäisi kommentoida? Haluatko sääliä vai kannustusta.

Jos se sopii sinulla, niin anna mennä. Tuskin kukaan kiinnittää siihen huomiota.

Yleensä rikkaan suvun vesat eivät erotu joukosta. Mun opiskelukaveri tai pikemminkin hänen vanhempansa kuuluvat kymmenen Suomen rikkaampiin, ja vain harva siitä tiesi ja niiltäkin salasi monta vuotta. Kuului porukkaa ja oli tosi empaattinen tyyppi, vaikka osinkotuloja oli satojatuhansia tyypillä.

Vierailija
28/50 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät ole alaluokkaa.

Vanhempien rahoilla siis.

Vierailija
29/50 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika noloa, ettei aikuisena ihmisenä pärjää ilman vanhempien apua. Vanhemmat varmaan täyttävät sun jääkaapinkin säännöllisesti ja käyt aina sunnuntaisin kotona päivällisellä? Muutaman kerran vuodessa matkustat vanhempien kanssa jonnekin kivaan kohteeseen lomalle?

Vierailija
30/50 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut tv:ssä? Siinä missä oli kiinteistöväliittäjä Mira ja sisustussuunnittelija Tea? Äitisi kanssa valitsitte kolmesta asunnosta mieluisimman

Vierailija
31/50 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole oma, jos vanhempasi omistavat sen. t. parikymppinen opiskelija, joka asuu OMASSA kaksiossa paremmalla alueella Helsingissä.

Kerrotko vielä uteliaalle, miten sinulla on ollut varaa hankkia oma kaksio paremmalta alueelta Helsingistä, jos olet tosiaan vasta parikymppinen ja vielä opiskelijakin?

Minulle on lapsena perustettu sijoitussalkku, josta realisoin osan ja osan jätin asuntolainan vakuudeksi. Minulla on siis asuntolaina, joskin kuukausierä on maltillinen, eikä minun tarvitse käydä lukuvuoden aikana töissä (käyn kesäisin työkokemuksen takia!). Kiitollinen olen vanhemmilleni. Omistusasuminen on yllättävän yleistä nykyopiskelijoiden keskuudessa, mutta harva siitä huutelee.

Vierailija
32/50 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on lapsena perustettu sijoitussalkku, josta realisoin osan ja osan jätin asuntolainan vakuudeksi. Minulla on siis asuntolaina, joskin kuukausierä on maltillinen, eikä minun tarvitse käydä lukuvuoden aikana töissä (käyn kesäisin työkokemuksen takia!). Kiitollinen olen vanhemmilleni. Omistusasuminen on yllättävän yleistä nykyopiskelijoiden keskuudessa, mutta harva siitä huutelee.

Okei. Miksi sinulle on niin olennainen asia se, kenen nimissä asunto on? Vanhempiesi (tai kuka salkkusi perustikaan) varallisuuden turvin sinäkin asut.

Vierailija
33/50 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kehuskele asialla tai mitään, mutta asumisjärjestelyt nyt luonnollisesti tulevat esille opiskelijoiden keskusteluissa. Minusta tuntuu, että muut katsovat minua vähän "nenänvartta pitkin", ajattelevat että olen isin rahoilla opiskeleva ja etuoikeutettu. Olen tehnyt paljon töitä opiskelupaikkani eteen sekä teen parhaani minkä voin vuokran maksussa vanhemmilleni, mielestäni olen ihan samalla viivalla muiden opiskelijoiden kanssa. Se on surullista, että älykkäät ja mukamas suvaitsevaiset yliopisto-opiskelijat tuomitsevat minut sen perusteella millaiseen perheeseen synnyin.

N20

Jos maksat vuokraa, asunto ei ole omasi, vaan vain hallinnassasi.

Vierailija
34/50 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinasi ei kuulosta lainkaan uskottavalta tai jotain on persoonallisuudessa pielessä.

Sillä hyväosaisen ei tarvitse korostaa asuvansa "paremmalla alueella" koska se on merkityksetön, kun vielä löytyy parempia asuinalueita, ellei Suomessa niin ainakin kansainvälisesti.

Ja muutenkin"paremman asuinalueen" korostaminen kertoo, lasin olevan pikemminkin puoliksi tyhjä, kun täysi ja huomionhakuisuutta, kun oma ego sitä vaatii.

Vierailija
35/50 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tää! Outoa että sijoittamista pidetään jonkin bättre folkin juttuna, kun fiksusti käytettynä vaikka 40k tuloilla saa hitosti aikaan kymmenessä vuodessa. Vanhempasi ovat miettineet järkevästi, sitä tavallaan on turha häpeillä. Mutta silti kannattaa pitää suu supussa koska opisjelijoiden "kuuluu" elää kurjuudessa ja vähintään viiden hengen soluissa no-go-alueella.

Vierailija
36/50 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija, asun omassa täysin remontoidussa ok-talossa ja ajan muutaman kuukauden vanhalla Audilla, velkaa ei senttiäkään. Pidän hyvin visusti suuni kiinni asiasta, pääsee paljon helpommalla. Ja jos joku kysyy, niin hukun velkataakan alle. Ihmiset ovat kateellisia.

Vierailija
37/50 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskelija, asun omassa täysin remontoidussa ok-talossa ja ajan muutaman kuukauden vanhalla Audilla, velkaa ei senttiäkään. Pidän hyvin visusti suuni kiinni asiasta, pääsee paljon helpommalla. Ja jos joku kysyy, niin hukun velkataakan alle. Ihmiset ovat kateellisia.

On varmasti kateellisiakin ihmisiä, mutta isompi tekijä on se, että etuoikeutetut eivät ymmärrä olevansa etuoikeutettuja, vaan pitävät omaa tilannettaan normina ja itse ansaittuna sekä niitä, joilla menee heikommin, jotenkin tilanteensa itse aiheuttaneina tai ansainneina. Se aiheuttaa ymmärrettävästi närää.

Vierailija
38/50 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin itse 90-luvulla, ja silloin oli ihan yleistä, että asuu vanhempien omistamassa (ei omassa) asunnossa. Niin minäkin. Osa asui opiskelija-asunnossa. Sekin ihan normaalia. Minulla olin isän autokin pihassa. Ei siitä kukaan ongelmaa tehnyt.

Vierailija
39/50 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Miksi sinulle on niin olennainen asia se, kenen nimissä asunto on? Vanhempiesi (tai kuka salkkusi perustikaan) varallisuuden turvin sinäkin asut.

Olet oikeassa, että vanhempani ovat mahdollistaneet tämän. Minä kuitenkin vastaan kaikista riskeistä, kuten asunnon arvon alenemisesta ja  mahdollisista korjauksista. Oletan, että ap elää tältä osin riskitöntä elämää, sillä hän on vuokralainen.

Vierailija
40/50 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika sama tilanne täällä, velattomia ollaan ja opiskelija minäkin. Meillä kyllä on vanhempi audi ja se täysin remontoitu ok-talo myytiin, kun tarvittiin helpompi elämä. En minä silti kuvittele, että kukaan kadehtisi. Työllä tähän on tultu, ollaan kohta nelikymppisiä.