Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korkeakoulutettuna amishommissa

Vierailija
15.09.2016 |

Ei saakeli. Olen nyt vuoden päivät ollut ihan paskaduunissa ja alkaa pikkuhiljaa pää hajoomaan. Mä en ite juurikaan pidä korkeakoulun käyntiä minään suorituksena, koska siihen pystyy kuka vaan, mutta kyllä tollasessa amisporukassa tuntee ittensä välillä hieman ulkopuoliseksi.

Ensinnäkin kolme työkavereistani sanoo, ettei voi jättää lapsiaan miehensä kanssa keskenään koska mies ei selviä lastensa kanssa. Siis mitä vittua. Kuka lisääntyy miehen kanssa, joka ei "selviä" omien lastensa kanssa.
No yksi asuu miehensä ja isänsä kanssa jossain kuppasessa kerrostalokolmiossa ja vetelee viinaa siellä harva se päivä ja sitte tullaan pikkasen viinalta haisevana darrassa töihin. No ei siinä mitään.
Yks laskee työtuntinsa aina päin helvettiä. Hänen mielestäänhän 6,5 tunnin työpäivä on 6,30 tunnin mittainen.
Yks asuu rekkamiesmiehensä ja pienen lapsen kanssa jossain vuokrayksiössä. Molemmilta ilmeisesti luottotiedot menneet, joten uutta ja isompaa asuntoa vissiin mahdoton saada.

Näitä esimerkkejä on paljon. Vittu että ahistaa ja vituttaa aina välillä. Mä tekisin mitä vaan, että pääsisin johonkin oikeasti mukavaan ja tasapainoiseen työyhteisöön.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäköhänlaisessa työpaikassa olet? Olen itsekin korkeakoulutettuna matalapalkka-alalla ja yksi työkaverini on myös sellainen, että tuntuu käyttävän alkoholia aika paljon, tuloista on osa ulosotossa ja ei varmaan hänellä olisi rahkeita tehdä muuta työtä. Joten joo, ymmärrän hyvin tunteen, että ei halua jäädä tuollaiseen porukkaan. Mutta sitten on pirteitä nuoria, jotka ovat opiskelijoita tai viettävät välivuotta.

Vierailija
2/23 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma täällä. Duunarihommissa maisterin papereilla. Työn nimike _kuulostaa_ hyvältä, mutta todellisuus toista. Palkka 3k /kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma täällä. Duunarihommissa maisterin papereilla. Työn nimike _kuulostaa_ hyvältä, mutta todellisuus toista. Palkka 3k /kk.

Mistä noin hyvää liksaa saa? Itselläni takana 10 v. samassa firmassa, eikä toivoakaan edes 2000 liksasta. Menin joskus tuohon halpaan, että "kun saa jalan oven väliin voi jatkossa edetä parempiin hommiin".

T: toinen korkeakoulutettu

Vierailija
4/23 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäytykää työttömiksi niin joku toinen saa teidän vihaamat työt.

Vierailija
5/23 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 1. esimerkki voisi ihan hyvin tulla korkeakoulutetultakin. On kuultu myös mm. että ei haluta isoa palkkaa, jotta ei tienaisi enemmän kuin mies, jolloin miehelle tulisi epävarma olo.

Vierailija
6/23 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on just sellainen työpaikka ja just sellaiset työtoverit kuin ansaitset.

Vierailija
7/23 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä noin hyvää liksaa saa? Itselläni takana 10 v. samassa firmassa, eikä toivoakaan edes 2000 liksasta. Menin joskus tuohon halpaan, että "kun saa jalan oven väliin voi jatkossa edetä parempiin hommiin".

Minä olen duunarihommissa vuoronvetäjänä ja tienaan paremmin kuin akateemisesti koulutettu pomoni. Pomon vuositulot näyttää olevan vaan 54000 euroa vuodessa, itse tienaan kymppitonnin enemmän. Vuorolisistähän ne tietty tulee, mutta silti.

Vierailija
8/23 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä paikoissa joissa on hyvinkin korkeakoulutettuja löytyy samanlaisia ihmisiä...

Vierailija
9/23 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin otsikon että Korkeakoulutettu ANUShommissa kun niissähän ne yleensä viihtyy.

Vierailija
10/23 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan tiedän, mitä tarkoitat. Olen tehnyt työrupeamia mm. eräässä suuressa kiinteistöhuoltoalan firmassa, ja yksi oleellinen asia, mikä hommassa tökki, olivat ne muutamat työkaverit. On kamalaa ja kohtuutonta, että kaikki ongelmat (esim. terveysongelmat, alkoholiongelmat, taloudelliset ongelmat, sosiaaliset ongelmat, suunnilleen helvetti lukutaidottomuuskin) kasaantuvat joillekin tietyille tyypeille, mutta kevyen kermaperseisenä ihmisenä on välillä rasittavaa sosialiseerata näiden onnettomien tapauksien kanssa. Hienoa kuitenkin on, että näilläkin tyypeillä oli vakkarityö. Siitä voi jo ponnistaa, jos millään jaksaa, pystyy ja kykenee.

Silti omassa sosio-ekonomisessa kuplassani on mukavampaa elää, tietenkin. En häpeä myöntää sitä, eihän kukaan HALUA ympäröidä itseään kurjuudella. Vaan kyllä noita ongelmia ns. paremmistakin konttoreista löytyy, ne vaan ehkä osataan ja halutaankin piilottaa paremmin.

Vierailija
11/23 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän tunteen! Olen vain(!) yo siivousalalla mutta kyllä siellä on kaikenlaista tallaajaa jotka ei tajua edes perusjuttuja.. Huomaa niin amiskoulutuksen.

Tunnen todellakin olevani ulkopuolinen.:/

Vierailija
12/23 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tiedän tunteen! Olen vain(!) yo siivousalalla mutta kyllä siellä on kaikenlaista tallaajaa jotka ei tajua edes perusjuttuja.. Huomaa niin amiskoulutuksen.

No sulle tekee ihan hyvää pysyä siellä kasvamassa. Teillä on kaikilla toisen asteen koulutus, muuten.

Vierailija
13/23 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi vuotta tein töitä duunarina, netto alle 1500e. Yksin elävänä säästin rahaa viimeisen vuoden ja irtisanouduin, nyt olen työtön, ajattelin käydä reissussa karenssin aikana ja etsin koulutusta vastaavaa työtä. Pakko oli lähteä ennen kuin vaikutan siltä, että opistotason töiden tekeminen olisi jokin kutsumukseni - olen asiantuntija ja niihin töihin aion päästä. Ajattelin muutaman vuoden pyhittää oman alan töiden etsimisille, sitten onkin aika jäädä äippälomalle jos ei mitään löydy. Laskelmoin että en nyt ihan hirveästi menetä vaikka irtisanouduin vakityöstä. Helppo perheettömänä tehdä tällaisia päätöksiä toki, kaikille ei ehkä niin helppoa.

Vierailija
14/23 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä vaivaa.. luuletteko olevanne parempia, kuin muut ihmiset??

Vierailija
15/23 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sulle tekee ihan hyvää pysyä siellä kasvamassa. Teillä on kaikilla toisen asteen koulutus, muuten.

Kyllä lukiossa oppii pikkasen enemmän kuin amiksessa, esim yleistietoa.

Vierailija
16/23 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks asuu rekkamiesmiehensä ja pienen lapsen kanssa jossain vuokrayksiössä. Molemmilta ilmeisesti luottotiedot menneet, joten uutta ja isompaa asuntoa vissiin mahdoton saada.

Mä tekisin mitä vaan, että pääsisin johonkin oikeasti mukavaan ja tasapainoiseen työyhteisöön.

En ymmärrä, miten teidän työyhteisöstä tekee epätasapainoisen sen, että joku asuu vuokrayksiössä rekkamiehen kanssa. Miten sinun elämäsi helpottuisi, jos heillä olisi kaksio?

Olet aika yksinkertainen. Ehkä siksi et saa parempaa työtä.

Vierailija
17/23 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Amishommista" suurin osa on sellaisia, johon vaaditaan ammattikoulutus, jopa lain mukaan. Vaikka kuinka olisit tohtori, et pääse sähköasentajaksi yms.

Eli ap. on todennäköisesti sellaisissa hommissa, joissa ei vaadita koulutusta ollenkaan, eli ei voida puhua "amishommista".

Vierailija
18/23 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, jaa. Mä olen ihan tyytyväisenä tehdashommissa korkeakoulutettuna. Työkavereita on monenlaisia. Viihdyn hyvin, eikä työ ole ollenkaan niin yksinkertaista kuin moni varmaan kuvittelee. Ei toisaalta mitään überhaasteellistakaan vaan just sopivaa mulle. Rakastan sitä, kun työkavereina on persoonia aivan laidasta toiseen, ja kaikki sopivat porukkaan.

Ihmettelin samaa kuin joku aiempi kirjoittaja, eli millä tavalla jonkun asumisjärjestelyt sua haittaa ja miksi ne tekevät työpaikasta epätasapainoisen. Olen ollut myös toimihenkilöhommissa, mutta en huomannut työkavereissa mitään merkittävää älyn loistoa ja tasapainoa verrattuna näihin duunarityökavereihin.

Vierailija
19/23 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, kun laskin aika monta "vittua" aloituksesta, ja minä olen aina pitänyt kiroilua sellaisena alemman koulutustason juttuna. Tekstin kieliasussa oli paljon muutakin sellaista, sanoisinko työväenluokkaista sanaa ja sanontaa, esim. "paskaduuni", "pää hajoo", "kuppasessa kerrostalokolmiossa" ...

Minä kun ihan olen luullut että korkeakoulutus kielii jonkinlaisesta älykkyydestä ja osaamisesta. Mutta tuon tuotoksen olisi hyvinkin voinut tehtailla 16-vuotias kesätöistänsä.

Vierailija
20/23 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tekisin mitä vaan, että pääsisin johonkin oikeasti mukavaan ja tasapainoiseen työyhteisöön.

En ymmärrä, miten teidän työyhteisöstä tekee epätasapainoisen sen, että joku asuu vuokrayksiössä rekkamiehen kanssa. Miten sinun elämäsi helpottuisi, jos heillä olisi kaksio?

Olet aika yksinkertainen. Ehkä siksi et saa parempaa työtä.

No ehkä siten, ettei tarvitsisi kuunnella sitä voivottelua ja valitusta kun pitää niin pienessä asunnossa asua.