Vierailija

Miten te jaksatte? Meillä ainakin tehtiin aina isompi satsi ruokaa ja sitä syötiin sellaiset 2-3 päivää. Näin teen itsekin, en jaksaisi kokata jotain joka päivä.

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Meillä kokataan. Olen hoitovapaalla kotona lapsen kanssa ja kokkaan usein lounaaksi ja illalliseksi eri ruokaa. Tykkään kokata ja kokeilla uusia reseptejä :)

Vierailija

Sitä kun ei voi tietää. Moni kertoo päivittäin, kuinka on kiire, kun pitää taas alkaa ruuanlaittoon...

Itse en usko, että joka päivä alusta loppuun joka kodissa kotiruokaa veivataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Joka päivä. No meillä nyt on niin pienet vuoat ja kattilatkin ettei niillä nyt tee kuin ehkä parille aterialle, syödään tai ainakin mies ja lapset syövät kuitenkin kaksi ateriaa päivässä.

Tänään tein tosin vain tähdepitsan, lisäksi saavat syödä eilisiä ja toissapäiviäisiä tähteitä.

Vierailija

Lähes joka päivä. Kyllä meillä ainakin kerran viikkoon syödän ranskalaiset makkaroilla, kaupan pitsaa tai lihapiirakkaa ym., mutta yleensä kokataan päivittäin. Yleensä nuo einespäivät on, kun olen iltavuorossa ja miehellä harrastusmeno.

Vierailija

Meillä tehdään aina 2 päivän ruokia, viikonloppuisin joskus 1 päivän ruoka (varsinkin jos on ruokavieraita). Rakastan ruuanlaittoa mutta on turhaa jatkuvasti kökkiä keittiössä ja hävikkiäkin tulee paljon enemmän jos joka aterian tekee erikseen.

Vierailija

En kokkaa päivittäin. Sunnuntaina tein kaalilaatikkoa jota syötiin eiliseen asti, eilen tein ison kattilallisen jauhelihakastiketta, josta riittää lauantai-iltaan asti. Eli kokkaan noin pari kertaa viikossa. En laske pastan/riisin keittämistä kokkaamiseksi.

Vierailija

Mä oon niin nirso, etten syö kuin juuri tehtyä ruokaa. Jotenkin ällöttää yön jääkaapissa ollut sapuska. Mutta se on ongelma pääni sisällä, jonka vuoksi teen ruokaa joka ikinen päivä.
Sama päiväysten kanssa. Jos ep on ollut eilen tai tänään, olipa kyseessä mikä ruoka tahansa, vaikka avaamaton, en voi syödä sitä. Vaikka järki sanoo että se on ihan syötävää vielä, niin ei, en vaan kykene.

N25

Vierailija

Kyllä meillä tehdään ruokaa ainakin 5-6 kertaa viikossa, mä kokkaan yleensä kolmena arki-iltana ja mies kahtena ja aika usein ruuasta riittää seuraavan päivän lounaaksi, viikonloppuisin vuorotellaan, joskus haetaan take awaytä.

Ruuanlaitto on musta kivaa ja tosi moneen arkiruokaan menee vaan 15-25 minuuttia joka ei ole aika eikä mikään.

Vierailija

En ymmärrä kuinka kukaan voi ja jaksaa syödä samaa ruokaa useamman kerran peräkkäin. Teen joka päivä uuren ruuan ennemmin kuin olen nälässä. Pakastus tuhoaa useimmiten ruuan maun, eli sekään ei pelasta.

Vierailija

Ei meillä silloin, kun en ole kotona=mies on surkea kokki ja kuittaa ruuanlaittovuoronsa joko italianpadalla, pussimuusilla ja kalapuikoilla tai eineslihapullilla ja juustopastalla, pussista.

Minä kokkaan eli noin 5-6 kertaa viikossa.

Vierailija

Joka päivä vähintään kerran. Yleensä syön arkisin lounaaksi sen edellisen illan ruoan loput.

Ja tietty aamupala ja iltapala ja välipala ja eväät.

Viikonloppuisin aamupala, lounas, välipala, iltaruoka ja iltapala. Näistä kaksi on lämmintä ateriaa...

Vierailija

Tehdään. Sitä ruokaa sais tehdä kerralla ihan hirveän määrän jos aikois jättää, koska meitä on 2 aikuista, miehen 2 lasta, mun 1 ja yhteinen 1 ja mun siskon tänne sijoitetut 2 lasta. 7-8 ihmistä siis syömässä päivittäin.

Vierailija

Tehdään ihan varmasti joka päivä. Ruoka on yksi tärkeimpiä hyvinvointiin vaikuttavia asioita, eikä sen laadusta tingitä. Tuoretta, puhdasta, hyvinvalmistettua ruokaa joka päivä, eikä sillä ole väliä kestääkö sen laittaminen puoli tuntia vai kaksi, se on sitä perustarpeista huolehtimista. Mun mielestä einesten syöttäjiltä pitäisi ottaa lapset huostaan.

Vierailija

Ainakin 6 kertaa viikossa tehdään ruoka. Viikonloppuisin nyt tietenkin pe, la ja su eri ruokaa ja yleensä jotain ns. parempaa tai sitten saatetaan tehdä koko perhe  vaikka pizzaa perjantaina.

Yleensä joka arkipäivä eri ruoka, joka yleensä valmistetaan samana päivänä. Joskus on joku isompi keitto tai laatikko- tai pataruoka, josta riittää koko porukalle kahdeksi päiväksi, mutta silloinkaan harvemmin syödään kahtena peräkkäisenä päivänä samaa ruokaa, vaan loppu joko pakastetaan tai syödään välissä muuta ja sitten taas sitä jääkaapissa olevaa. 99 % kuitenkin ruoka menee niin, että siitä riittää päivälliseksi ja vanhemmille seuraavaksi päiväksi eväslounaaksi töihin. Kyllästyttäisi syödä esim. kolme päivää samaa ruokaa.

Ei tavallisiin arkiruokiin mene kauheasti aikaa, uuniruoat tehdään edellisenä päivänä valmiiksi ja keitetään esim. vaan riisi/perunat jne. seuraavana päivänä. Tykätään ruoanlaitosta, erityisesti mies, joka kokkaa kaikki viikonloppuruoat. Sunnuntaisin otetaan käteen koulun ruokalista ja mietitään seuraavan viikon ruoat ja mennään suunnilleen sen mukaan. Siis niin, ettei vaikka peräkkäisinä päivinä ole koulussa ja kotona kalakeittoa. Perheessä kaksi aikuista ja kolme teiniä.

Meillä kyllä voi sanoa että päivittäin kokataan. Silti voi olla jokin osio edellisiltä syöntikerroilta.

Esim. meillä viime päivinä:

la uunissa kurpitsaa ja lohta

su kurpitsasta sosekeitto (kurpitsa paahdettu la)

toinen safka broilerinfileitä, riisiä ja raastetta

ma keitto sunnuntain jämistä, lisättynä kookosta ja maissia (siis kanakeitto)

ti munakasta

ke fahitaksia (jauheliha, kasviksia, raejuusto)

to broilerikastike, uunijuurekset

huomenna samoja juureksia ja lohta

Tämmöstä perussettiä meillä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En kokkaa päivittäin. Sunnuntaina tein kaalilaatikkoa jota syötiin eiliseen asti, eilen tein ison kattilallisen jauhelihakastiketta, josta riittää lauantai-iltaan asti. Eli kokkaan noin pari kertaa viikossa. En laske pastan/riisin keittämistä kokkaamiseksi.

Huh, en ikinä voisi syödä näin. Onko toi kastike siis jääkaapissa keskiviikosta lauantai-iltaan ja sieltä jokainen ammentaa satsin ja kuumentaa mikrossa?  Eikö lauantaina jo jauhelihakastike pursu korvistakin? Kyllä mua säilyvyyskin jo alkaisi pikkuisen arveluttamaan, mutta enemmän kyllästyminen.

Jauhelihakastikekin on niin helppo ja nopeampi tehdä, että syntyy samalla kun noi perunat kiehuu.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat