Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä merkitys sinulle on, että esim. aamulla syödään ns.aamiaiseen kuuluva ruokaa?

Vierailija
15.09.2016 |

Vai onko se tärkeää?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä tarkoittaa? Aamulla aamiainen ja illalla illallinen. Vai syötkö itse aamulla esim. kunnon lihapihvin perunoilla ja illalla tuoremehun ja banaanin?

Vierailija
2/15 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tärkeää, en syö aamulla koskaan mitään ;) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä tarkoittaa? Aamulla aamiainen ja illalla illallinen. Vai syötkö itse aamulla esim. kunnon lihapihvin perunoilla ja illalla tuoremehun ja banaanin?

Hmm, minä muuten syön aamulla aina päivällisen jämät, eli ihan kunnon tukevaa ruokaa. 

Vierailija
4/15 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin riippuu siitä mitä tekee mieli. Yleensä aamulla ei tee mieli voimakkaan makuista ruokaa.

Vierailija
5/15 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sillä ole mitään merkitystä. Merkitystä on sillä, että ateria on oikean kokoinen, terveellinen ja maittaa. Jos lihamakaronilaatikko maittaa aamulla ja kaurapuuro päivällisaikaan, niin jo vain.

Juuri palasin Kiinasta ja aamiaiseksi söin nuudeleita ja keittoja hotellin puffassa.

Vierailija
6/15 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu missä pyörin ja kuka tarjoaa. Useimmiten aamiainen on yhdistetty lounaaseen eli keittoa, raastetta, pottumuusia, lihaa, kahvia ja pullaa.

Vierailija
7/15 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, minä muuten syön aamulla aina päivällisen jämät, eli ihan kunnon tukevaa ruokaa. 

Tätä vähän ajoin takaa. Aamulla voi syödä sitä mikä maistuu, ei välttämättä sitä mitä "pitää"

Itse syön usein illalla puuroa, se antaa hyvän unen.  Ap

Vierailija
8/15 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap? Mitä menee päivällisellä tai illallisella? Sinä oletkin sinä. Työkaverien kanssa keskusteltiin kerran tästä , kun joku heistä sanoi, että voi syödä aamulla viideltä vaikka puolikkaan porsaan. Kaikki muut katselivat kauhulla ja suu auki. Ja meitä on monta kymmentä naista samassa duunipaikassa. Jotta ei kovin yleistä kuitenkaan, vai? Meitä on monia.

Vierailija
9/15 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle aamiaisessa tärkeintä on, että se maistuu kahvin kanssa ja siitä saa riittävästi energiaa. Muuten ei väliä.

Vierailija
10/15 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään väliä. Voin syödä aamulla munakasta, kaurapuuroa tai vaikka smoothien, tai sitten makaronilaatikkoa, perunoita & kastiketta tai makkaraa. :)

Vierailija
11/15 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on paljonkin väliä. En saisi mitenkään aamulla alas mitään oikeaa ruokaa, hädintuskin edes lämmintä puuroa. En myöskään tykkää muna-pekoni -viritelmistä aamulla, ne on ihan liian raskaita ja haisevia. Mun mielestä aamu kuuluu aloittaa raikkaasti ja kevyesti, esim. jugurtilla ja marjoilla. Varmaan oksentaisin, jos olisi pakko syödä makaronilaatikkoa aamupalaksi.

Vierailija
12/15 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin periaatteessa syödä aamulla ihan mitä ruokaa tahansa, mutta käytännössä syön nopeasti valmistuvaa evästä, eli kahvia ja voileipää, toisinaan munakasta jne. - eli tyypillisiä aamupalaruokia. Puuroa harvemmin jaksan aamulla keitellä.

Vierailija
13/15 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämätöntä, mutta mä rakastan aamupalaa! Nyt, kun oon aikuisiällä opetellu syömään puuroa aamupalaks, sitä tosiaan tekee mieli. Ja ei, en oo myökään niin fakkiutunu, että en voisi elää ilman perinteisiä länsimaisia aamupalaruokia (itsekin syönyt aasiassa riisiä ja nuudelia aamupalaks).

Eli mikä merkitys? On merkitystä, koska aamupala on ihana asia jolloin saa syödä aamupalaruokia. Jos kotona ois esim. lounaan tähteitä jääkaapissa, niin säästäisin lounaalle. Reissussa/poikkesuolosuhteissa olen joustava.

Vähän niinku Juno-leffassa Bleekerin äiti huikkaa pojalleen: "It's your favourite, breakfast for dinner!" Pystyn niin samaistumaan...

Vierailija
14/15 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on paljonkin väliä. En saisi mitenkään aamulla alas mitään oikeaa ruokaa, hädintuskin edes lämmintä puuroa. En myöskään tykkää muna-pekoni -viritelmistä aamulla, ne on ihan liian raskaita ja haisevia. Mun mielestä aamu kuuluu aloittaa raikkaasti ja kevyesti, esim. jugurtilla ja marjoilla. Varmaan oksentaisin, jos olisi pakko syödä makaronilaatikkoa aamupalaksi.

Liian kevyt aamiainen johtaa usein syöpöttelyyn yli tarpeen iltapäivällä/illalla, koska nälkä ehtii kasvaa liian isoksi. Raskas iltasyöminen taas johtaa siihen, että aamulla ei taas mikään maistu, koska yön aikanahan energiaa ei hirveästi kulu. Syntyy kierre, joka johtaa iltapäiväväsymyksiin, sokerihimoon ja yleensä lihomiseen.

Vierailija
15/15 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään löytyy mielipiteitä puoleen ja toiseen. Hyvä, kaikkien ei tarvitse toimia samalla tavalla jonkun määrätyn kaavan mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi