Työtön - monelta heräsit aamulla ja mitä olet tehnyt tänään?
Kommentit (95)
Heräsin 7.30 kun mies lähti töihin. Söin pientä aamupalaa ja lähdin viemään naapurin mummon koiraa ulos. Naapurilla on jalkavamma tällä hetkellä, mielelläni autan noissa ulkoilutuksissa. Mummeli keitti kahvit, kun tulin hauvan kanssa takaisin.
Sitten kotiin, kone auki ja soteli-esivalintakokeeseen lukemista puoleen päivään saakka. Kävin tarkistamassa, onko tullut työvuoroja tarjolle (olen keikkatyöläisenä kolmessa eri vuokratyöfirmassa), mutta ei mitään. Söin lounaan, tein kotona kehonpainotreeniä ja kahden aikaan lähdin hakemaan koiraa pidemmälle lenkille. Oltiin ulkona 1,5 h. Sen jälkeen jatkoin lukemista siihen asti, että mies tuli neljän jälkeen töistä. Tein ruokaa ja siivoilin keittiön ja kylppärin. Nyt ajattelin lukea vielä vähän ja käydä naapurin hauvan kanssa iltalenkillä, ollaan varmaan taas tunnin verran ulkona.
Kello 16:15. Olen istunut sohvalla ja juonut kahvia pari mukillista.
Mieheni tekee yötyötä ja minä elän saman rytmin mukaan, eli valvon yöt ja nukun päivät. Näin voimme nähdä toisiamme, syödä yhdessä ja mennä nukkumaan yhdessä.
En muista milloin heräsin, koska en katso yleensä tarkkaa aikaa. Todennäköisesti johonkin yhdeksän aikoihin. Söin aamupalan ja katsoin tuon seksidokkarin ja jotain muita videoita. Lähdin käymään kaupassa, jossa kiertelin ja katselin aika rauhassa, joten aikaa meni varmaan reilu tunti. Tulin kotiin ja tein ruokaa ja pesin koneellisen pyykkejä. Söin ja katsoin samalla ohjelmaa. Laitoin äsken pyykit kuivumaan ja kohta lähden varmaankin puistoon syömään jäätelöä ja lukemaan kirjaa. Kun tulen takaisin, niin nostelen varmaan vähän painoja, käyn suihkussa, syön iltapalan ja katson jotain iltaohjelmia ja menen nukkumaan.
Tietokoneella olen periaatteessa kokoajan, joten en ala sitä erikseen erittelemään.
Seiskalta. Aamupala lapsille ja itselle sekä kissoille, vein yhden lapsen eskariin, tulin kotiin laittamaan toisen kouluun, kävin kaupassa nuorimmaisen kanssa, siivosin tiskiä, imuroin ja leikin lapsen kanssa. Siivosin kissanhiekat, selasin työpaikat netistä, hain eskarilaisen. Tullessa pysähdyttiin leikkipuistoon, tultiin kotiin, laitoin pyykkiä pyörimään, tein ruuan, siivosin keittiön, patistin koululaista läksyjen tekoon, luin ja leikin lasten kanssa, ripustin pyykit käytiin kirjastossa ja leikittiin pihassa. Nyt vielä illalla pitää tehdä kaikenlaista.
15.00 heräsin, kävin kaupassa, ja nyt juon olutta. Siinäpä tärkeimmät.
Nousin seiskalta. Muksun kanssa aamupuuhat ja kasin jälkeen mies vei työmatkalla lapsen päiväkotiin. Siivosin hetken ja tein omat aamupuuhat. Sitten lähdin terapiaan ja sen jälkeen salille. Kotimatkalla hain lapsen pk:sta, haahuiltiin hitaampaa "luontoreittiä" pitkin kotiin ja laitoin päiväunille. Söin eilistä ruokaa, pesin pyykkiä, valmistelin ruuan ja surffailin hetken netissä. Lapsi heräsi unilta ja syötiin pieni välipalaa. Leikittiin ja ripustettiin pyykit. Mies tuli töistä, tein ruuan ja syötiin.
Mies ja lapsi lähtivat äsken käymään mummolassa. Avasin koneen ja tulin av:lle, vaikka pitäisi olla hyödyllinen... Seuraavaksi teen heinäkuun sovitellun ansiopäivärahahakemuksen, kun palkkakuittikin vihdoin tuli. Pitäisi myös vähän lukea (suoritan yhtä kurssia avoimessa),mutta en taida kauheasti jaksaa, kun huomenna työvuorokin. Ehkä huilaan hetken ennen kuin mies ja lapsi tulevat kotiin. Sitten onkin jo iltahommat ja menen lapsen kanssa yhdessä nukkumaan. Mies jää luultavasti vielä koneelle, ennenkuin kömpii meidän viereen. <3
Olen suoraan sanottuna todella kiitollinen tästä nykyisestä järjestelystä. En tiedä miten pakka pysyisi kasassa, jos kävisin kokopäiväisesti töissä. Huonosti...? Mulla on maisterin opinnot kesken, mutta en tässä tilanteessa millään pystyisi tekemään 60 op vuodessa, joten en ole vielä hakenut omaehtoista. Nyt käyn 4-8 vuoroa kuussa kaupassa töissä. Jouluna varmasti vähän enemmän... Terapiassa käyn 2*viikossa ja kerran viikossa meillä on lapsen kanssa kotipäivä, jolloin käydään yhteisessä harrastuksessa. Siinä ne viikot sitten meneekin, ei jää luppoaikaa... :)
Heräsin seitsemältä, laitoin lapselle aamupalaa ja lähetin kouluun. Kahdeksalta söin itse, yhdeksän maissa apteekkiin. Puoleen päivään asti istuin kivuliaana vessassa vatsa ongelmien takia, jolloin alkoi jo helpottamaan, johan siellä on eilisestä saanut rampatakin - turhaan. (Sairastan pahaa refluksia ja lähes kroonista ummetus).
Tein ja lähetin työhakemuksen avoinna olevaan paikkaan, sekä lähetin yhden avoimen hakemuksen. Katsoin muut vuorokauden sisään tulleet uudet työpaikat.
Lapsi tuli koulusta, syötiin ja kävimme kaupassa. Opiskelin vähän kieltä, jota opiskelen työväenopistossa kolmatta vuotta, jospa sattuisi joskus olemaan hyötyä työn haussa.
Aika rauhallinen päivä ollut, johtuen parista huonosta / kivuliaasta parista edellispäivästä. Muuten olisi ollut 'lihaskunto päivä' tänään, ehkä huomenna nyt sitten.
8.18.Siitä heti lenkille. Aamukahvi lenkin jälkeen ja koulutehtävien pariin. Klo 16 ruoan laittoa ja ruokailu. Sit Master Chef ja Emmerdale. Vielä käyn kaupassa ja teen iltapalaa. Sauna ja ukon kaa köllöttelyä sohvalla. Nukkumaan n.klo 23..
Vierailija kirjoitti:
Heräsin 6.30, aamuhommat +lasten aamuhommat ja lapset kouluun. Menin töihin kahdeksaan, puoleltapäivin kotiin + lapset koulusta ja puol kolmelta takas töihin, jossa oon iltaan. Ja kyllä, olen työtön, olen hommannut itselleni opiskelumahdollisuuden, jossa olen siis työssä joka päivä ja siinä samalla opiskelen alaa (näyttötutkinto). Takana jo yliopistotutkinto, mutta kun töitä ei löydy, parannan työllistymismahdollisuuksiani tulevaisuudessa tätä kautta.
Samalla pohdin kaikkia internetin imbesillejä, jotka jaksaa jauhaa laiskoista työttömistä.. Luulen ettei yksikään niistä tolla työkkärin rahalla mitä mä saan, tekis mun töitä+opiskeluja päälle.
Sun tutkinnossa gradun arvosana lienee tasoa approbatur, joten ei ihme, jos sillä ei nykypäivänä töitä saa. Hoitele vaan perhettä kotona.
Heräsimme kello 07.30 lapsen kanssa, aamupalat ja toimet, sitten kerhoon. Olin siellä lapsen kanssa 12.30 asti (avoin kerho), sitten puistoon, ja sieltä kotiin lounaalle jonka jälkeen päikkärit. Pesin pyykkiä ja kello 14.00 äitini tuli meille ja lähdin keskustaan asioille, josta palasin 15.30. Sitten muskariin, jossa odotin lasta 45 minuuttia, kaupan kautta kotiin ja päivällinen. Nyt ensimmäinen kerta kun istun tänään, maksoin laskuja jne. Kohta pyykit ja keittiön siivous, sitten lajittelu, sitten jumppaan. Kun tulen, lapsi yöunille ja itse ehdin nukkumaan n. kello 23.00 (hoidettava vielä yöllä amk hakuun liittyviä juttuja koneella)
Heräsin 6:30, kasiks kouluun, pois kymmeneltä, keräsin lemmikeille ulkoa kasveja ja sitt kävin kaupassa. 12 tulin kotiin ja sen jälkeen oon kokkaillu ja lukenu lehtiä, plus kattonu Netflixiä. Nyt illalla ois tarkotus lukee koulujuttuja. Oon siis päätoiminen yliopisto-opiskelija, ja opintopisteitä tulee vuodessa n. 70 mutt silti on kauheesti vapaa-aikaa, ett ois kiva tehdä töitä, mutt enpä oo päässy minnekää töihin :(
Heräsin 7.30, siitä menin kirjastoon opiskelemaan pääsykokeisiin. 18.30 lähdin kotiin, nyt pesen pyykkiä, laitan ruokaa ja laitoin tiskikoneen pyörimään ja selaan avta.
Joskus ennen kahdeksaa. Laiton aamukahvit, ruokin elukat ja itseni, vähän pyykkiä, siivousta, ruuanlaittoa, nettiä, käsitöitä, lukemista ... kevyt päivä tänään.
Ei ollut tänäkään päivänä mitään havaintoa työpaikoista, joita voisin hakea. Yhteen paikkaan on vielä pitkään hakuaikaa ja siihen aion tehdä oikein huolellisen hakemuksen enkä mitään kuntarekryyn heitettyä.
Heräsin kymmeneltä, keitin kahvia, join sitä samalla kun luin nettilehtiä. Seuraavaksi tein itselleni lounaan. Siivosin keittiön, jonka jälkeen lähdin ulos kävelylle. Kävelylenkin, n. 1,5 h, jälkeen kävin suihkussa. Tämän jälkeen aloin leipomaan sämpylöitä, ja kun taikina kohosi, niin sillä aikaa valmistelin alustavasti illallista. Leivoin ja paistoin sämpylät. Imuroin keittiön ja siivosin leivonnan jäljet pois. Tein itselleni välipalaa, söin sen, lepäsin hetken, katsoin uutisia televisiosta, ja aloin tekemään illallista. Siinä menikin aikaa, kun ensin tein aterian, söimme, ja siivosin taas jäljet. Loppuilta olikin enimmäkseen laiskottelua ja pieni n. 1 h kestävä iltavoimistelu ja iltapala ja iltapesu. Tämän jälkeen katsoin elokuvan ja sitten sänkyyn. Luin n. 1,5 h, jonka jälkeen sammutin valot, ja nukkumatti heittikin unihiekkaa silmiin välittömästi. En katsonut kelloa, mutta luulen nukahtaneeni n. klo. 00.30. Oli mukava ja leppoisa päivä.
Mitä tarkoittaa "Monelta heräsit"? Onko sen vastakohta"Harvoilta heräsit?" vai "Harvoilta nukahdit"?
Tuossa muutama kirjoittaja näyttää kirjoittavan kellonajoista. Liittyykö tuo moni / harva siis siihen?
Paljonko kello on silloin kun se on monta?
Lisäksi aloittajan kysymystä on vaikeaa tunnistaa kysymykseksi, koska siitä puuttuu -ko -liitepartikkeli.
Tässä sen taas näkee, että oppivelvollisuus on turha instituutio ja sen voisi ihan hyvin lakkauttaa, kun yhdeksän vuoden peruskoulutuksen tulos on tuollainen kuin tämän keskustelun aloittaja osoittaa.