Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
En tajua

Kuukauden olen nyt treenannut PT:n kanssa 2-3 krt viikossa. PT on tehnyt minulle ruokavalion, jota olen noudattanut aika tarkkaan. Aamulla puuroa ilman makeutusta, lounaaksi salaatti ja lohta, välipalaksi pieni määrä pähkinöitä, rahkaa tms. Illalla normi illallinen, ei kastikkeita, paljon kasviksia. Mitään hifistelyä ruokavalion suhteen ei olla haettu, vaan normaali kevyt ruokavalio, jota voi noudattaa loppuelämän. Pois olen jättänyt valkoiset jauhot ja sokerin aika lailla kokonaan.

Viikossa treenaan PT:n kanssa siis muutaman kerran säännöllisesti. SYkemittari näyttää 400-500 kcal kulutusta per treeni. Tästä huolimatta paino on pudonnut vain 500 g. Jotenkin turhauttaa maksaa itsensä tärviölle ja tulosta ei tule. No ok, lihaskunto on parantunut huomattavasti jo kuukaudessa, joten ihan turhaa tämä ei ole. Mutta olisi kiva nähdä tulosta vaa'allakin, kun ylipainoa on 30 kg.

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija

Sinulle on tullut lihaksiin painoa. Tulee alussa nopeasti muutama kilo. Käy tunnin kävelyllä niinä päivinä, kun et treenaa salilla, niin pitäisi alkaa näkyä painossakin suht nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Laihtumisen kaava on yksinkertainen: syö vähemmän kuin kulutat. Treenaamisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Toki treenaamalla saa lihakset kasvamaan, hapenottokyky kasvaa (jos siis tekee muutakin kuin punttitreeniä) ja jaksaa paremmin. Mutta liikunnalla on aika vähän merkitystä laihtumisen kannalta. Ainoastaan sillä, mitä ja kuinka paljon syö on merkitystä. Jos et ole laihtunut, niin saat liikaa energiaa. Laske kuinka paljon saat päivittäin energiaa. Sitten lasket paljonko kulutat päivittäin. Netistä löytyy kyllä ihan hyviä laskureita. Todennäköisesti joudut pienentämään annoksia, erityisesti sitä illallista. Muuten, pähkinöissä on ihan julmetusti kaloreita, ihan pari pähkinää riittää välipalaksi, jos niitä haluaa välipalana syödä.   

Vierailija

Rahka vetää minulla aineenvaihdunnan ihan seis. Pyydä sen paikalle jotain kevyempää (ei maitoproteiinia eikä ehkä muutakaan proteiinia). Sinun ei tarvitse nyt kasvattaa lihaksia  vaan sulatat ensin rasvan ja sitten voit rakentaa. Bodareillakin on erikseen rasvanpoltto- ja massakaudet. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sinulle on tullut lihaksiin painoa. Tulee alussa nopeasti muutama kilo. Käy tunnin kävelyllä niinä päivinä, kun et treenaa salilla, niin pitäisi alkaa näkyä painossakin suht nopeasti.

Vai olisiko kuintekin lihakset tulehtuneet ja kerryttää nesteitä?

Lihas ei paina  rasvaa enemmän tämä on vain joku yleinen harha käsitys.

Vierailija

Kyllä liikunta vaan vaikuttaa, sano tuo edellä kirjoittanut mitä tahansa. Kaloreita kuluu hurjasti, liikun 2-3h/pv 5x viikkoon ja syödä saa todella paljon!

Vierailija

Alussa kehoon kertyy nestettä kun lihakset ihmettelevät yhtäkkistä rasitusta. Parissa kolmessa kuukaudessa se yleensä tasaantuu. Luulisi pt tämän sinulle kertoneen, kun hänen kanssa tästä puhuit?

Muista mitata vyötärönympärystä ja muitakin mittoja esim. lantionympärys niin huomaat hoikistumisen paremmin. Vaaka, kun ei sitä koko totuutta kerro.

Vierailija

Ruokavaliossa on jokin pielessä, vaikea sanoa mikä. Jos tähtäät sellaiseen 500 kcal vajeeseen per päivä, laihdut, eikä lihakset ehdi siinä ajassa kasvamaan kompensoimaan.

Vierailija

Fiksusti toteutettu laihdutus kestää pitkään.
Ja sen on tarkoitus muuttaa käsitys ruokaan sekä antaa jatkoa ajatellen hyvät askelmerkit ihannepainossa pysymiselle.

Et sinä ole viikossa/kuukaudessa sitä 30kg paskaa vyötäröllesi kerännyt.
Eikä se myöskään lähde nopeasti.
Hiljaa hyvä tulee...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle on tullut lihaksiin painoa. Tulee alussa nopeasti muutama kilo. Käy tunnin kävelyllä niinä päivinä, kun et treenaa salilla, niin pitäisi alkaa näkyä painossakin suht nopeasti.

Vai olisiko kuintekin lihakset tulehtuneet ja kerryttää nesteitä?

Lihas ei paina  rasvaa enemmän tämä on vain joku yleinen harha käsitys.

http://i.imgur.com/yudCd.jpg Sama paino lihasta vie huomattavan paljon vähemmän tilaa kuin läski. Kykenetkö ymmärtämään?

Just näin. Kilo rasvaa ja kilo lihasta painaa saman verran, mutta tiheys on eri. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle on tullut lihaksiin painoa. Tulee alussa nopeasti muutama kilo. Käy tunnin kävelyllä niinä päivinä, kun et treenaa salilla, niin pitäisi alkaa näkyä painossakin suht nopeasti.

Vai olisiko kuintekin lihakset tulehtuneet ja kerryttää nesteitä?

Lihas ei paina  rasvaa enemmän tämä on vain joku yleinen harha käsitys.

http://i.imgur.com/yudCd.jpg Sama paino lihasta vie huomattavan paljon vähemmän tilaa kuin läski. Kykenetkö ymmärtämään?

Just näin. Kilo rasvaa ja kilo lihasta painaa saman verran, mutta tiheys on eri. 


Että ajattelit lihasmassan kasvavan tuolla vauhdilla, kuukaudessa, kompensoimaan rasvan ja nesteen menetyksen jonka kertymä pitäisi olla 2-3kg riippuen lähtötasosta.
Ihan söpöä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä liikunta vaan vaikuttaa, sano tuo edellä kirjoittanut mitä tahansa. Kaloreita kuluu hurjasti, liikun 2-3h/pv 5x viikkoon ja syödä saa todella paljon!

Mutta et kuitenkaan enempää kuin kulutat. Ja laihtuaksesi tulee syödä vielä vähemmän kuin kulutat. Useilla liikunnan harrastaminen lisää nälän tunnetta, kun elimistö vaatii kulutetun energian tilalle polttoainetta. Ei se elimistö ala käyttämään niitä varavarastoja ennen kuin on pakko. Jos ylipainoa on 30 kg, niin ihan taatusti se ei pelkällä liikkumisella lähde. Toki sillä liikunnalla on paljon muita hyötyjä. Mutta ap kertoo treenaavansa 2-3 krt viikossa, syövänsä "kevyesti" ja jättäneensä valkoisen jauhon ja sokerin. Ei tosin kerro, kuinka paljon söi niitä aiemmin. Mutta kuukaudessa pitäisi jo näkyä painossa, eli niitä kaloreita tulee jostakin enemmän tai saman verran kuin kuluttaa, niin laihtumista ei tapahdu.  

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä liikunta vaan vaikuttaa, sano tuo edellä kirjoittanut mitä tahansa. Kaloreita kuluu hurjasti, liikun 2-3h/pv 5x viikkoon ja syödä saa todella paljon!

Liikuntamääräsi on älytön. Nyt puhutaan normaalista liikuntamäärästä, se ei juuri kaloreita polta, tai polttaa, mutta lisää huomaamatta myös nälkää niin että lopputulos on usein nolla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Liikutko muuten kuin nuo parit treenit viikossa? Katsotko paljon tv:tä?

Mua kiinnostaa tämä tv:n katsominen. Liikun itse sen 4 punttireeniä viikossa plus pari juoksulenkkiä ja katon kaiken mahdollisen ylimääräisen luppoajan telkkaria. Miten tämä vaikuttaa :D

Vierailija

Laihduttaminen on matematiikkaa. Syö vähemmän kuin kulutat. Laihtuaksesi kilon viikossa pitää kalorivaje olla niin hurja kuin 7000kcl. Liikunnalla sitä vajetta et saa ikinä!!

Lihaksia et todellakaan ole vielä saanut,ja sitä paitsi lihakset kuluttavat enemmän.

Kävele. Kävele.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikutko muuten kuin nuo parit treenit viikossa? Katsotko paljon tv:tä?

Mua kiinnostaa tämä tv:n katsominen. Liikun itse sen 4 punttireeniä viikossa plus pari juoksulenkkiä ja katon kaiken mahdollisen ylimääräisen luppoajan telkkaria. Miten tämä vaikuttaa :D

Suhun tuskin mitenkään, painollisesti, muuten kyllä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle on tullut lihaksiin painoa. Tulee alussa nopeasti muutama kilo. Käy tunnin kävelyllä niinä päivinä, kun et treenaa salilla, niin pitäisi alkaa näkyä painossakin suht nopeasti.

Vai olisiko kuintekin lihakset tulehtuneet ja kerryttää nesteitä?

Lihas ei paina  rasvaa enemmän tämä on vain joku yleinen harha käsitys.

http://i.imgur.com/yudCd.jpg Sama paino lihasta vie huomattavan paljon vähemmän tilaa kuin läski. Kykenetkö ymmärtämään?

Just näin. Kilo rasvaa ja kilo lihasta painaa saman verran, mutta tiheys on eri. 

 Litra lihasta painaa siis noin 1,06 kiloa ja litra rasvaa 0,9 kiloa

Jos  meillä olisi litra lihasta ja litra rasvaa, lihaslitra(n. 1,06 kiloa) painaisi enemmän kuin rasvalitra(n.0,9 kiloa). Tämä perustuu siihen, että lihaskudos sisältää paljon enemmän nestettä kuin rasvakudos ja ero johtuu ennen kaikkea siitä, että rasvan triglyseridit ovat kevyempiä kuin proteiinit ja vesi, joista lihaskudokset pääasiassa koostuvat. Ihan kiloistahan ei erossa ei kuitenkaan puhuta.

Vierailija

PT:n antaman ruokavalion mukaan mulla on 500 kcal vaje joka päivä. TÄmä tekee siis 3500 kcal viikossa eli puoli kiloa läskiä. Liikun noiden kuntosalitreenien lisäksi kävelemällä koirien kanssa. Sykemittarin mukaan kävelyä tulee keskimäärin 5 km päivä. Pähkinöitä ym. syön ihan ohjeiden mukaan.

Juuri äsken huomasin että mulla on sääret ihan turvoksissa. Sormilla painamalla jäi syvä kuoppa sääriluun viereen, ja kesti useamman minuutin, että se lähti pois. Ilmeisesti tämä on syy painon pysymiseen samassa. PItää jutella PT:n kanssa asiasta ja ehkä käydä lääkärillä.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla