Vierailija

Oli hauskaa ja meitä kaikkia nauratti. Siellä oli tarjoilua ja tällä kertaa ihan vaan leipää, kinkkua ja juustoa ja jotakin sipsejä ja limpparia. Aika tylsät eväät siis. Aiemmin kun oli joka kerta pizzaa niin oli parempi. Minä haluaisin sinne pizzaa tai sitten tortillat tai tacot tai kanatacosalaatin. Tai vaikka nakkipiiloja joissa on myös sinihomejuustoa täytteenä nakin lisäksi tai vaikka hampurilaisia Hesburgerista. Tai juusto-kinkku croissantteja. Tosin minulla kun on sokeritauti niin on muistettava terveellisyys ja kohtuullisuus syömisissä. Karkkiakin oli ja sitä nuo muut tuntuivat ahmivan, samoin myös sipsejä ja limsaa ahmivat hurjia määriä, mutta minä söin vaan pari voileipää ja join hden pillimehun ja hörpin vettä samalla kun muut ahmivat karkkeja ja sipsejä.

Minä en voi entiseen tapaan tuosta vaan ahmia karkkia enkä sipsejä, mutta vesi oli raikasta ja hyvää sekin. Minä jos liikaa syön makeaa niin minua nykyään alkaa nukuttamaan ja pyörryttämään ja saatan nukahtaa missä vain, mihin vain jos hurjasti ahmin ruokaa tai karkkia, myös päätä alkaa särkeä ja ripuli tulee. Se johtuu tästä diabeteksesta ja heti kun minulla aloitettiin diabeteslääkitys, niin mahaongelmat katosivat välittömästi, samoin myös usein minulla toistunut päänsärkykin katosi. Kun olen pysynyt terveellisyydessä ja säännöllisyydessä ruokani suhteen, niin silloin olen voinut hyvin, mutta jos sorrun liian makeisiin niin pyörryttämään ja nukuttamaan sekä oksettamaan alkaa ja ripuli tulee.

Olisitko sinä ollut tyytyväinen
Kyllä
Kyllä
85.5%
En
En
14.4%
Ääniä yhteensä: 118

Sivut

Kommentit (44)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mulla on ykköstyypin diabetes. Voin syödä mitä vaan kunhan mittaan sokerit ensin, mietin mitä syön ja minkä verran? Sitten pistän ateria-insuliinin.

Helppoa, vaikka ei aina ihan osukaan oikeaan suhteeseen hiilarit ja inska, mutta sitten korjaan. Korkeisiin inska ja mataliin hiilareita.

Mä elän niinkuin muutkin, tai ainakin pyrin siihen.

Ap, nolaa kaikki diabeetikot!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on ykköstyypin diabetes. Voin syödä mitä vaan kunhan mittaan sokerit ensin, mietin mitä syön ja minkä verran? Sitten pistän ateria-insuliinin.

Helppoa, vaikka ei aina ihan osukaan oikeaan suhteeseen hiilarit ja inska, mutta sitten korjaan. Korkeisiin inska ja mataliin hiilareita.

Mä elän niinkuin muutkin, tai ainakin pyrin siihen.

Ap, nolaa kaikki diabeetikot!

Ensin nolaa aspergerit ja sitten vielä diabeetikotkin :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä jos arvon "Diabetikko (diabetes)" ostaisi itse sellaiset ruuat mitä haluaa?

Voi ostaa jos saa rahat. Eläkeläisillä ei ole rahaa ostaa kaikkea itse!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos arvon "Diabetikko (diabetes)" ostaisi itse sellaiset ruuat mitä haluaa?

Silloin on kätevä ruikuttaa rahaa vanhemmilta (jotka ovat eläkkeellä?).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Viime viikollahan Diabetikko kertoi, että mamma och pappa betalar jos jotain haluaa.

Vierailija

27.9 on sitten Valamon retki. Valamoon ja Lintulaan olis tarkoitus lähteä retkelle erään ryhmän kanssa. Soitan huomenna numeroon johon piti asiassa soittaa ja ilmottaudun. Jos vielä on paikkoja sinne vapaana niin menensinne ja retki maksaa 40 euroa. Jos minulla itselläni rahaa ei ole, niinkuin yleensä ei siihen aikaan kuukudesta juuri olekaan, niin mamma och pappa betalar eli isä ja äiti maksaa :) Samoin jos saat vuokra-asunnon siis jonkun muun asunnon kuin tämä niin takuuvuokra-asiassakan ei kannata huolissaan olla, koska silloin pappa betalar. Eli iskä maksaa.

Mulla muutenkin on niin, että jos haluan tai tarvitsen esim joitakin kalliita hoitoja, vitamiinipillereitä, reseptilääkkeitä ja myös esim rahaa maksullisiin harrastuksiin ja retkiin niin yleensä käytäntönä on se että mamma och pappa betalar. Se on hyvä kun näin on :) Äiti sanoi tuosta Valamon retkestä, että pitäähän se maksaa, että pääset sinäkin, Henna rentoutumaan. Valamossa todellakin rentoutuu, siellä on kaunis ympäristö ja rauhallista. Suosittelen muillekin, että käykää ihmeessä Valamossa. Vaikka se Valamo onkin ortodoksinen paikka niin saa sinne muutkin mennä kuin ortodoksit. Siellä käy aivan varmasti jopa jotkut mormonitkin ja vaikka ketä käy siellä. Minäkin voisin vaikka Jaanan kanssa käydä Valamossa jos Jaana joskus on Suomessa. Valamossa kun käyn niin se paikka jotenkin inspiroi ja saan siellä aina uusia ajatuksia ja ideoita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sulla ei välttämättä ois diabetesta jos oisit aiemmin jättäny nuo ruoat vähemmälle! Vitun norsu!

Törkeää uhrin syyllistämistä!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat