Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen teini, argh

Vierailija
15.09.2016 |

Antakaa hyviä neuvoja, miten kestää siihen asti, kun muuttaa kotoa. Asun sen kanssa. Kyseessä epäsiisti, ylimielinen tyttö.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtelet siten kuin olisi omasi.

Vierailija
2/41 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmikantaneuvottelu, sinä, lapsi ja hänen isänsä. Laaditte yhdessä säännöt, mitä seuraan kun niitä rikkoo ja mitä saa, kun kaikki sujuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kun olisit tajunnut olla ottamatta käytettyä, kestä tai lähde.

Vierailija
4/41 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet tuossa tilanteessa? Tunkeuduitko miehen ja tämän tytön kotiin vai onko tytön äiti luovuttanut ja nakannut tytön teille? Miehellä on ratkaisu ja valta. Tiukka keskustelu talon säännöistä ja hygieniasta.

Vierailija
5/41 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen teini?

Isä pistäkööt ruotuun ja tehköön selväksi, että sinäkin olet aikuinen talossa ja aikuisia totellaan. Piste.

Vierailija
6/41 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olet tuossa tilanteessa? Tunkeuduitko miehen ja tämän tytön kotiin vai onko tytön äiti luovuttanut ja nakannut tytön teille? Miehellä on ratkaisu ja valta. Tiukka keskustelu talon säännöistä ja hygieniasta.

Sepä se, kun olin aikoinaan puun ja kuoren välissä. Äiti on alkoholisti. Oli pakko ottaa tyttö saman katon alle tai olisi joutunut laitokseen. Mies on eri linjoilla siisteydestä kuin minä. Käy äidillään silloin tällöin, ja kun palaa, ei noudata sääntöjä sitäkään vähää. Minun sanomiseni nostavat vain uhmaa.

Vierailija
7/41 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta se on  - elämä teinin kanssa. Välillä tuntuu, ettei kestä, mutta kuitenkin sitä vaan kestää.

Vierailija
8/41 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen teini?

Isä pistäkööt ruotuun ja tehköön selväksi, että sinäkin olet aikuinen talossa ja aikuisia totellaan. Piste.

Ei näytä menevän perille. Isä ei vie asioita ja sanomisia loppuun ja kun oikein hermostun tytölle, on isä tytön puolella lopulta.

Vierailija
9/41 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietit omaa asennettasi tyttöön. 

Vierailija
10/41 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh, siellä on menossa oikein kilpajuoksu isän huomiosta. Ei tuossa paljon muuta ole tehtävissä, kun puhua, sietää, puhua, sietää ja puhua. Teineihin, kun ei oikein sanelupoliikka toimi.

Vierailija
11/41 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko tarkentaa?ap

Vierailija
12/41 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö kainaloon ja kysyä mitä me oikein tehdään, että kaikkilla olisi parempi olla. Yritä edes asettua sen teini asemaan.

Vierailija
13/41 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

feel ya.

mun tuttavaperhe lopulta erosi tuollaisen tilanteen takia. iso teinipoika huuteli isäpuolelle vastaan mm et sä mun isä oo ja äitinsä oli pojan puolella.

meillä samantapainen tilanne,  tytön isä on minun kanssani yleensä samaa mieltä tai vähän tiukempikin jopa joten parisuhteen rauha on toistaiseksi säilynyt. vähän aikaa on kiukkua ilmassa mm juuri näistä siivoamisista ja menemisistä.

perheen pitäisi olla yksi yksikkö eikä kaksi toistensa elintilasta vääntävää kapulaa. kyseessä on eräänlainen luottamuspula, teini ei usko että häntä rakastetaan tai hänen puolellaan ollaan ja äitinsä tuskin kannustaa tekemään parhaansa kodin rauhan eteen. tämä aiheuttaa tietysti skismaa ja isä ei osaa olla aikuinen, sanoa että kaikki järjestyy, sinua rakastetaan, me molemmat rakastetaan. minun mielestäni tärkein perheen jalusta on parisuhteen rauha, jos parisuhteen rauha repeilee niin ennustaa perheen repeämistä. 

jos et pysty miestäsi tässä yhteistyössä ja sen tärkeydessä vakuuttamaan niin huonolta näyttää. toinen kenet sinun tulee vakuuttaa olet sinä itse. valitsit miehen jolla on lapsi, hänen kanssa on pakko tulla toimeen myös. 

Vierailija
14/41 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko tarkentaa?ap

Kutsut lasta joka on kokenut alkoholisti äidin kanssa ties mitä, hänet on revitty siitä elämästä teille ylimieliseksi. Tuskin äiti asiaa, muuttoa on mitenkään puhuttu läpi. 

Vierailija
15/41 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on teini, jolla on vaikea tausta. Ihme, jos ei oireilisi.

Laitapa itsesi hänen asemaansa. Kyllä, saat ja voit vaatia tiettyjä asioita. Muista kuitenkin, että omakin teinisi käyttäytyisi, kuten teini.

Vierailija
16/41 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Argh, siellä on menossa oikein kilpajuoksu isän huomiosta. Ei tuossa paljon muuta ole tehtävissä, kun puhua, sietää, puhua, sietää ja puhua. Teineihin, kun ei oikein sanelupoliikka toimi.

Ei toimi. Olen kasvattanut neljä teiniä tätä ennen. Eli kokemusta on kyllä. Tähän vain ei tehoa mikään. Ei keskustelu, kiristys, etujen poisto, kotiaresti, ei mikään. Erityisen väsyttävää on se, että tullessaan äidiltään, jossa saa sotkea ja jossa ei ole sääntöjä ja jossa saa kaiken, ei välitä vähääkään kodin säännöistä. Minä olen punainen vaate, kun vaadin viemään likaiset astiat tiskiin, pyykit pyykkiä, roskat roskiin ja muuta täysin normaalia. Myönnän, että vituttaa, että samaan aikaan, kun yritän tätä lasta saada käyttäytymään ja saan siitä paskaa niskaan, alkoholistiäiti istuu tod.näk. kapakassa kaljalla ja valittaa kuinka hänen teinillään on minun kanssani vaikeaa, koska olen niin kamala.

Vierailija
17/41 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

feel ya.

mun tuttavaperhe lopulta erosi tuollaisen tilanteen takia. iso teinipoika huuteli isäpuolelle vastaan mm et sä mun isä oo ja äitinsä oli pojan puolella.

meillä samantapainen tilanne,  tytön isä on minun kanssani yleensä samaa mieltä tai vähän tiukempikin jopa joten parisuhteen rauha on toistaiseksi säilynyt. vähän aikaa on kiukkua ilmassa mm juuri näistä siivoamisista ja menemisistä.

perheen pitäisi olla yksi yksikkö eikä kaksi toistensa elintilasta vääntävää kapulaa. kyseessä on eräänlainen luottamuspula, teini ei usko että häntä rakastetaan tai hänen puolellaan ollaan ja äitinsä tuskin kannustaa tekemään parhaansa kodin rauhan eteen. tämä aiheuttaa tietysti skismaa ja isä ei osaa olla aikuinen, sanoa että kaikki järjestyy, sinua rakastetaan, me molemmat rakastetaan. minun mielestäni tärkein perheen jalusta on parisuhteen rauha, jos parisuhteen rauha repeilee niin ennustaa perheen repeämistä. 

jos et pysty miestäsi tässä yhteistyössä ja sen tärkeydessä vakuuttamaan niin huonolta näyttää. toinen kenet sinun tulee vakuuttaa olet sinä itse. valitsit miehen jolla on lapsi, hänen kanssa on pakko tulla toimeen myös. 

Eli lapsen suhteen vaan luovutettiin eroamalla ja ruokittiin sitä lapsen epävarmuutta. Rakastava ja välittävä aikuinen, kun sietää ne negatiivisetkin tunteet ja saatavilla kaikista rumista sanoista yms huolimatta.

Vierailija
18/41 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi. Olen kasvattanut neljä teiniä tätä ennen. Eli kokemusta on kyllä. Tähän vain ei tehoa mikään. Ei keskustelu, kiristys, etujen poisto, kotiaresti, ei mikään. Erityisen väsyttävää on se, että tullessaan äidiltään, jossa saa sotkea ja jossa ei ole sääntöjä ja jossa saa kaiken, ei välitä vähääkään kodin säännöistä. Minä olen punainen vaate, kun vaadin viemään likaiset astiat tiskiin, pyykit pyykkiä, roskat roskiin ja muuta täysin normaalia. Myönnän, että vituttaa, että samaan aikaan, kun yritän tätä lasta saada käyttäytymään ja saan siitä paskaa niskaan, alkoholistiäiti istuu tod.näk. kapakassa kaljalla ja valittaa kuinka hänen teinillään on minun kanssani vaikeaa, koska olen niin kamala.

Siinähän se syy tuli. Teini elää kahden kodin ja sännöstön välissä. Tottakai se on vaikeaa. Hän on kuitenkin vielä lapsi.

Anna porkkana. Hyvin hoidetut kotityöt ---> palkinto. Erittäin hyvin hoidettuna bonuspalkinto.

Äläkä nyt aloita, että kotitöistä ei pidä maksaa. Siinä ei ole mitään väärää, jos saavutetaan yleinen rauha ja kaikkia tyydyttävä ratkaisu.

Vierailija
19/41 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo neljä kasvattamaasi teiniä ei ole tämä teini. Heidän äiti ei ole alkoholisti, joka ei ole normaalia lapsuutta tälle lapselle suonut. Tämä vaatii enemmän tukea, huomiota, rajoja, sietämistä, kestämistä, rautaista itsetuntoa, ettei ota noin pirun henkilökohtaisesti epävarman LAPSEN käytöstä. Jos teistä ei ole tähän huutoon vastaamaan niin haette ulkopuolista apua.

Vierailija
20/41 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko tarkentaa?ap

Kutsut lasta joka on kokenut alkoholisti äidin kanssa ties mitä, hänet on revitty siitä elämästä teille ylimieliseksi. Tuskin äiti asiaa, muuttoa on mitenkään puhuttu läpi. 

Kutsun. Ei ole ollut aina ylimielinen ja on asunut kanssani jo vuosia. Tuntuu kuitenkin siltä, että alkoholistiäiti on tytön mielestä parempi, koska on äiti. Totta kai äiti on aina äiti. Mutta kun tämä äiti nyt vain on menettänyt tämän tytön ongelmansa takia, jolle ei ole vuosien varrella mitään edes yrittänyt tehdä. Minähän olin alun perin syyllinen siihen, että tytön menetti. Alkiholistin logiikka.