Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko ns käytettyjä leluja antaa lahjaksi?

Vierailija
15.09.2016 |

Jos lapsi toivoo esim pet shopeja ja niitä oli juuri kirpparilla iso läjä sillä hinnalla kuin millä kaupasta saa yhden. Lapsi jo aika iso joten leikkiaika kin jäänee lyhyeksi. Onko noloa?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän riippuu lelusta ja antajasta, ja vähän saajan vanhemmistakin.

Jos tietäisin että antajalla taloudellisesti tiukkaa niin olisi ok.

Jos lelu ei olisi mikään kulahtanut koiranjyrsimä pehmolelu niin olisi ok.

Jos varakas lapsen isoäiti antaisi jonkun vanhan lelun ILMAN tarinaa niin ei olisi ok.

Minusta nuo Littlest Petsit olisivat hieno lahja, mutta kiehauta ne valmiiksi ja kerro vanhemmille niin tehneesi :)

Kiehauta?

Keitä vettä ja he heitä sinne 10min jos vaikka saajan vanhemmat pelkää edellisen käyttäjän / kirpputorin pöpöjä :)

Käyn itse kirppareilla ja harrastan kierrätystä, mutta lahjaksi en toivo käytettyä juuri sen takia, etten tiedä onko pesty jne. Tunnen monia, jotka eivät edes pese kirpparilta ostamia vaatteita/tavaroita, itse pesen 60 asteessa kaikki siihen soveltuvat tekstiilit, vähintään 40 asteessa (myös kengät!), kirjat pakastan ja tavarat pesen (käsin/tiskikoneessa).

Ehkä kysyisin vanhemmilta, sillähän se selviää.

Vierailija
22/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin ihan tyytyväinen kierrätetystä ja todennäköisesti olisi lapsikin, meillä käytetään kirppareita. Mutta onhan tuo hiukan riskialtista kun ei tiedä mitä lahjan saajan vanhemmat ajattelevat.

Tuo kiehauttaminen on kyllä aika kyseenalaista, tuskin kestävät sitä. Olen laittanut sellaiset pehmolelut/kankaiset jutut pariksi päiväksi pakastimeen, joita ei voi pestä 60 asteessa. En pelkää pöpöjä mutta tuhohyönteisiä kyllä. Siisteissä kirpparitavaroissa ei varmasti ole sen enempää pöpöjä kuin vaikkapa päiväkodin tai sisäleikkipuistojen leluissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo olisi todella hyvä lahja, parempi kuin uusi. Mutta oma äitini olisi varmaan saanut halvauksen ajatellessaankin kirpparilta ostettua synttärilahjaa.

Olen jo nelikymppinen, ja toivon että uudet sukupolvet ovat näissä asioissa järkevämpiä.

Ja muuten: meillä on usein kääritty lahjoja sanomalehtipaperiin. Varsinkin jos ovat vähän erikoisempia lehtiä esim. Kaukoidästä.

Vierailija
24/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi ns kaverilahja. Tuntuu tosi höllmöltä hakea se uusi cittarisa kun samalla hinnalla saisi oikeasti pussillisen vierestä.

Itse tykkään kierrättää ja ilman muuta meillä se kierrätetty olisi parempi mutta mietityttää tosiaan se vanhempien asenne...

Rahasta ei ole kysymys vaan ihan järjestä.

Ap

Nyt mä sanon jo ei käytetylle. Kaverilahjat nyt ei montaa euroa ole kaupastakaan, eikä tarkoitus ole saada lahjaksi kassillista tavaraa. Et tunne selvästikkään vanhempia niin hyvin, kun täältä kyselet.

Näitä on kolmen tytön porukka, jotka saisi sillä pussillisella isot leikit pystyyn. Mitään eivät tee sillä yhdellä.

Ei, en tunne vanhempia kovin hyvin, mutta tytöt tunnen.

Itseäni ärsyttää suunnattomasti ne parittomat krääsälelut joilla ei kemujen jälkeen tee thtään mitään.

Ja kaverilahjana en oikeasti ala ostelemaan montaa uutta, koska sitten aiitä taas syntyy se kierre, että kaikkien pitäisi ostaa kolmen kympin lahja.

ap

Joo. Sanomalehteä vielä lahjapaperin sijaan, kun turhahan sitä on revittäväksi ostaa lahjapaperia.

Eli ei voi? Ostan mieluummin jälleen yhden muovikrääsän lisää nurkkiin pyörimään. Huoh tätä.

Ap

Miksi sinä olet huolissasi muiden nurkkiin kertyvistä tavaroista. Mikset lähde siitä, että alat toivoa itsellesi ja lapsillesi lahjoja käytettynä? Sitten näet haluaako kanssasi samaan ryhmään muitakin yhtyä.

Vierailija
25/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi ns kaverilahja. Tuntuu tosi höllmöltä hakea se uusi cittarisa kun samalla hinnalla saisi oikeasti pussillisen vierestä.

Itse tykkään kierrättää ja ilman muuta meillä se kierrätetty olisi parempi mutta mietityttää tosiaan se vanhempien asenne...

Ap

Nyt mä sanon jo ei käytetylle. Kaverilahjat nyt ei montaa euroa ole kaupastakaan, eikä tarkoitus ole saada lahjaksi kassillista tavaraa. Et tunne selvästikkään vanhempia niin hyvin, kun täältä kyselet.

Näitä on kolmen tytön porukka, jotka saisi sillä pussillisella isot leikit pystyyn. Mitään eivät tee sillä yhdellä.

Itseäni ärsyttää suunnattomasti ne parittomat krääsälelut joilla ei kemujen jälkeen tee thtään mitään.

Ja kaverilahjana en oikeasti ala ostelemaan montaa uutta, koska sitten aiitä taas syntyy se kierre, että kaikkien pitäisi ostaa kolmen kympin lahja.

ap

Joo. Sanomalehteä vielä lahjapaperin sijaan, kun turhahan sitä on revittäväksi ostaa lahjapaperia.

Eli ei voi? Ostan mieluummin jälleen yhden muovikrääsän lisää nurkkiin pyörimään. Huoh tätä.

Ap

Miksi sinä olet huolissasi muiden nurkkiin kertyvistä tavaroista. Mikset lähde siitä, että alat toivoa itsellesi ja lapsillesi lahjoja käytettynä? Sitten näet haluaako kanssasi samaan ryhmään muitakin yhtyä.

Jep. Mitäpä sitä muista ja maailman tulevaisuudesta. Toistan nyt vielä että meillä on aina toivottu kierrätettyä, itse tehtyä ja aineettomia lahjoja. Ja sanottu myös, että lahjaa ei tarvitse välttis tuoda ollenkaan. Ja ei, en myöskään silti ole ekohörhö. Ilmeisesti koko maassa ainoa, jonka huusholli silti pursuaa turhaa lasten krääsää...

Ap

Vierailija
26/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle se lahja on? Niille vanhemmille vai lapselle? Lapsiahan leikkii käytetylläkin lelulla aivan vallan mainiosti. Vanhemmat vaan istuttavat mätiä ajatuksia lapsen päähän, että lelu olisi pilalla tai huono, jos se ei ole upouusi ja paketissa.

Minä ostaisin ne käytetyt. Olisin itsekkin lapsena iloinen, mikäli joku olisi nähnyt vaivaa ja etsinyt sellaisia petshoppeja, jotka ovat harvinaisia ja parempia kuin uudet. Varsinkin, jos niitä vastaavia ei enää kaupasta saa.

Vierailija
27/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petsien (ja muiden tuollaisten kerättävien) kanssa tuntuu tyttösillä olevan tarkkaa, että saa jotain, mitä ei vielä ole. Ainakin oma lapsi on katsonut tarkkaan kaverisynttärilahjaa valitessaan, että löytyy sellainen Petz/Bratz/Barbie/Monster High tms. mitä lahjan saajalla ei vielä ole. Muuten en ota kantaa tuohon käytetty vs. uusi asiaan, se kun riippuu hyvin paljon siitä lahjan saajasta. Omani kelpuuttaisi kyllä käytetyn lahjan, mutta osa ei ehkä osaa arvostaa (valitettavasti).

Vierailija
28/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

ap

Ap

Jep. Mitäpä sitä muista ja maailman tulevaisuudesta. Toistan nyt vielä että meillä on aina toivottu kierrätettyä, itse tehtyä ja aineettomia lahjoja. Ja sanottu myös, että lahjaa ei tarvitse välttis tuoda ollenkaan. Ja ei, en myöskään silti ole ekohörhö. Ilmeisesti koko maassa ainoa, jonka huusholli silti pursuaa turhaa lasten krääsää...

Ap

Sulla on aika ristiriita tuossa että hakisit pussillisen kirpputorilta, etkä yhtä kaupasta. Sitten kuitenkin väännät siitä kuinka kaikilla on nurkat täynnä sitä muovikrääsää.

Vierailija
29/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR…

keräilykappaleita (näistä lähes kaikki on käytettyjä)

Vierailija
30/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

ap

Ap

Ap

Sulla on aika ristiriita tuossa että hakisit pussillisen kirpputorilta, etkä yhtä kaupasta. Sitten kuitenkin väännät siitä kuinka kaikilla on nurkat täynnä sitä muovikrääsää.

Kaupasta ostetun tilalle tehdään uusi. ohis

Vierailija
31/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

ap

Ap

Ap

Mikä ristiriita?

Se kaupasta ostettu korvataan taas uudella. Eli lisää krääsää syntyy jokaisen ostetu tilalle.

Ja sillä pussillisella saa kaveruskolmikko hyvän leikin joka päivä pystyyn. Yhdellä he eivät tee yhtikäs mitään. Eli sille pitää sitten ostaa kaupasta taas lisää krääsää kaveriksi jos sillä aikoo leikkiä.

Ja minullehan on yksi hailee, laitammeko sen 15 euroa lahjaan kirpparilla aviko kaupassa. Summa on ihan sama. Mitään en siis ns säästä.

Ap

Vierailija
32/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin ihan tyytyväinen kierrätetystä ja todennäköisesti olisi lapsikin, meillä käytetään kirppareita. Mutta onhan tuo hiukan riskialtista kun ei tiedä mitä lahjan saajan vanhemmat ajattelevat.

Tuo kiehauttaminen on kyllä aika kyseenalaista, tuskin kestävät sitä. Olen laittanut sellaiset pehmolelut/kankaiset jutut pariksi päiväksi pakastimeen, joita ei voi pestä 60 asteessa. En pelkää pöpöjä mutta tuhohyönteisiä kyllä. Siisteissä kirpparitavaroissa ei varmasti ole sen enempää pöpöjä kuin vaikkapa päiväkodin tai sisäleikkipuistojen leluissa.

Siksihän ne päiväkotilapset kaikki aina vuoron perään sairastaakin. Eipä silti, tyttö oli joskus päiväkodissa kesätöissä ja suunnilleen joka päivä pesi duploja ja pikkuautoja, eli ei ne pöpöt sielläkään ihan vapaasti saa levitä.

Vierailija
33/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat muovit ei tosiaan kestä kiehautusta. Menettävät muotonsa jo ennen kuin lämpötila on 80 C-astetta. Opitte kyllä ensimmäisestä kerrasta.

Mut 40-50 C -astetta voi hyvin mennä.

Saippuallakin puhdistuu.

Lisäksi voi pyykkipussisa laittaa astianpesukoneeseen (esim legot).

Päiväkodissakin pidetään samoja leluja useita vuosia ja monet lapset leikkii niillä; lelut vain puhdistetaan välillä.

Vierailija
34/34 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne kirppispetsit aitoja? On aika kurjaa jos saa pussillisen niitä huonolaatuisia pehmeitä mukapetsejä jotka eivät kestä ehjänä montaa leikkiä.