Nyt on käynyt sitten mullekin niin, etten viitsisi käydä suihkussa.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Ai sitäkö tää vaan olikin? Minä ajattelin kyllä vaan, etten viitsi/ jaksa. Laiska kun oon.
En ala sinua diagnosoimaan.
Ap
MENE SUIHKUUN! NYT! HOPIHOPI! MENE! (Mieti, miten hyvältä lämmin vesi, puhtaat hiukset ja raikas iho tuntuu.)
Vierailija kirjoitti:
Ai sitäkö tää vaan olikin? Minä ajattelin kyllä vaan, etten viitsi/ jaksa. Laiska kun oon.
Laiskuutta yksittäisenä oireena ei ole olemassakaan. Laiskuus on hyvä merkki mielialaongelmista.
Vierailija kirjoitti:
MENE SUIHKUUN! NYT! HOPIHOPI! MENE! (Mieti, miten hyvältä lämmin vesi, puhtaat hiukset ja raikas iho tuntuu.)
En mene. Ja vihaan hiustenpesua ja etenkin märkiä hiuksia pesun jälkeen. Jos menen suihkuun, käyn pikasuihkussa sitten kun pesen hampaat.
Ap
Mene mene :D Laita samalla uudet lakanat jne. niin tuntuu pesun jälkeen sänky mielyttävälle.
Vierailija kirjoitti:
Mene mene :D Laita samalla uudet lakanat jne. niin tuntuu pesun jälkeen sänky mielyttävälle.
Ai että jos en jaksa suihkuun mennä, niin jaksaisin alkaa tähän aikaan lakanoita vaihtamaan?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ai miten kivaa. Rakastan tätä masennusta.
Älä kovin liimaannu tunteeseen, itse paisuin kivasti melkein 60 kiloa. Alkoi juuri noin. :/ Vai osaatko edes arvata, mitä voi tapahtua? Siinä on kuule aika altavastaajana, kun joku muu ottaa vallan. Lääkäri kehotti iloisesti lähtemään lenkille. Kannustavaa puhetta ihmiselle, joka nukkuu päivät ja valvoo yöt. Ei peseydy, eikä tee muuta kuin syö. Onneksi löytyi taitava ja välittävä lääkäri, joka ei sanallakaan maininnut lihavuudesta, vaan auttoi elämään takaisin. Kilotkin lähtevät pikkuhiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miten kivaa. Rakastan tätä masennusta.
Älä kovin liimaannu tunteeseen, itse paisuin kivasti melkein 60 kiloa. Alkoi juuri noin. :/ Vai osaatko edes arvata, mitä voi tapahtua? Siinä on kuule aika altavastaajana, kun joku muu ottaa vallan. Lääkäri kehotti iloisesti lähtemään lenkille. Kannustavaa puhetta ihmiselle, joka nukkuu päivät ja valvoo yöt. Ei peseydy, eikä tee muuta kuin syö. Onneksi löytyi taitava ja välittävä lääkäri, joka ei sanallakaan maininnut lihavuudesta, vaan auttoi elämään takaisin. Kilotkin lähtevät pikkuhiljaa.
Olen ollut masentunut kauan, en ole lihonut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mene. Ja vihaan hiustenpesua ja etenkin märkiä hiuksia pesun jälkeen. Jos menen suihkuun, käyn pikasuihkussa sitten kun pesen hampaat.
Ap
Suihku se on sekin. Itse käyn 1-2 kertaa päivässä juurikin pikasuihkussa, jossa pesen hampaat samalla ja aikaa menee viisi minuuttia kerrallaan. Ja ihan puhdas olen. Kahdesti päivässä.
Mielenkiinnosta, millainen on se oikea suihku?
Sama juttu... onneksi on kuivashampoo ja deodorantti. Hirveä homma siinä että saisi vaatteet pois, hiukset kammattua ja mentyä suihkuun. Sitten pitäisi jaksaa pestä itsensä, pitäisi jaksaa lähteä sieltä pois, pitäisi jaksaa kuivata lattia, pitäisi kuivata vartalo, sitten hiukset kahdella eri pyyhkeellä, ripustaa ne kuivumaan, voidella iho ja kuivata hiukset kuivaajalla. Itkettää edes ajatus. Mä en oikeasti jaksa. Saisipa vaan olla surullinen tms, en vaan kestä enää tätä masennusta, jonka helpottamisen huomaa vasta jälkeenpäin kun tulee taas tää pahin vaihe päälle.
Tunnut todellakin rakastavan masennustasi.
Vierailija kirjoitti:
Tunnut todellakin rakastavan masennustasi.
Joo, ihan vitusti.
Ap
Mä en käy joka päivä, koska en hikoile. Tietysti liikunnan jälkeen.
Hiuksetkin pesen vain 2 krt vko. Paksut pitkät hiukset, ei näytä likaiselta.
Masennusta vain ajoittain. Välillä vaan vaivun johonkin "ranteet auki" fiilikseen, se on ihan hirveetä ja menee monta päivää et pääsee siitä yli.
Varmaan ne tulee eletystä elämästä. Ollut kaikenlaista työpaikan menetys, miehen pettäminen, vanhempien kuolemat, oma ikä kriisi (45v) elämä ohi? Syön niin epäterveellisesti että hirvittää. En ole kuitenkaan kovasti lihonut.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu... onneksi on kuivashampoo ja deodorantti. Hirveä homma siinä että saisi vaatteet pois, hiukset kammattua ja mentyä suihkuun. Sitten pitäisi jaksaa pestä itsensä, pitäisi jaksaa lähteä sieltä pois, pitäisi jaksaa kuivata lattia, pitäisi kuivata vartalo, sitten hiukset kahdella eri pyyhkeellä, ripustaa ne kuivumaan, voidella iho ja kuivata hiukset kuivaajalla. Itkettää edes ajatus. Mä en oikeasti jaksa. Saisipa vaan olla surullinen tms, en vaan kestä enää tätä masennusta, jonka helpottamisen huomaa vasta jälkeenpäin kun tulee taas tää pahin vaihe päälle.
Mustakin tuntuu suihkuun meno tältä, että se on tosi vaivalloista ja raskasta. On tuntunut aina. Rasittuneena kyllä sit alkaa suihkukerrat vähentyä.. Olen toipunut masennuksesta, mutta väsyn edelleen tosi herkästi, joten usein työviikoilla tuntuu suihkuun meno tuolta..
Hyvä. Makoile rennosti paskassa vaan.
Onko muotia olla masentunut. Ota itseäsi niskasta kiinni ja mene suihkuun
Miten jaksoit tehdä aloituksen? Luulen, että masentuneen mielelle on suurempi rasitus tehdä keskustelualoitus kuin seistä veden alla. Esim. katatonisessa masennuksessa ihminen ei useinkaan edes puhu tms., mutta se ei estä suihkun alla olemista.