Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Jos myyn vaikka huutiksessa tavaran jollekkin random tyypille ja hän haluaa että postitan sen hänelle ja lupaa maksaa postituskulut. Niin veloitanko häntä myös pakkausmateriaalista..? Vai miten se pitäis paketoida?! Kun jos tuote maksaa vaikka 15€ ja se menisi s-paketilla jonka postarit on 5,90€ niin tämä ostaja sanoo maksavansa 20,90€. Mutta, kuka maksaa sen pakkauksen?!

Kommentit (9)

Vierailija

Et ole idiootti, mutta ei kai tuossa ole muuta vaihtoehtoa kuin sopia asiasta kyseisen randomin kanssa. Jos ette pääse yksimielisyyteen, tavara ei vaihda omistajaa, vai mitä?

Vierailija

Halvin muovipussi on kai jotain 50 snt, kierrätyspaketti vielä halvempi. Eihän sitä ole pakko paketoida johonkin Marimekon laatikkoon tai peltirasiaan, jos ei ole jotain aivan erikoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Huutiksessa kerrot jo etukäteen toimituskulut, ne voi sisältää ihan mitä tahansa postikuluista pakkaamiseen. Huudolla ostaja hyväksyy ne kulut, vaikka ne olisi 10 x postikulut.

Jos et ole etukäteen kertonut toimituskuluja, joudut sopimaan ne. Yleensä ne on pelkät postituskulut, jolloin pakkaamisesta ja pakkauksesta ei makseta. Toisaalta pakkausmateriaaliksi käy vaikka 3 muovikassia päällekkäin, ei kukaan edellytä mitään pahvipakkausta. Postissa vimmatusti teippiä ympärille, ettei "paketti" hajoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No voithan paketoida vaikka muovipussiin.

Aijjaa. Okei. No hyvä sit. 👌

Miten te yleensä paketoitte huutis ja tori myynnit?

Ap

Vierailija

Hei ja sellanen vielä et voiko kirjeenä lähettää vaikka jonkun vauvan vaatteen? Miyen se sit toimii? Ostan kirjekuoren, tungen sen vaatteen sinne, meen postiin ja sanon et postimerkki tähän?

Ap

Vierailija

Itse oon yleensä kustantanut itse pakkausmateriaalit (useimmiten löytyy kotoa tai tutuilta sopiva pahviloota, joskus pitää ostaa, jolloin isoimmista ja kalleimmista oon pyytänyt puolet materiaalikuluista), mutta voit toki kysyä ostajalta että kustantaako pakkausmateriaalit.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hei ja sellanen vielä et voiko kirjeenä lähettää vaikka jonkun vauvan vaatteen? Miyen se sit toimii? Ostan kirjekuoren, tungen sen vaatteen sinne, meen postiin ja sanon et postimerkki tähän?

Ap

Laita se vauvanvaate muovipussiin, pussi kirjekuoreen. Postissa paperiset kirjekuoret revitään helposti, siksi kannattaa olla sen vaatteen suojana vähän muovia.

En ole kahteen vuoteen saanut ainuttakaan kirjettä repeytymättä perille ja meillä on vanhanaikainen postilaatikko, jossa kannen saa auki ja sinne saa tungettua vaikka millaisen paketin.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat