Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hullu mies on hurahtanut mökkeilyyn ja minä tulen mökkihöperöksi siellä!

Vierailija
14.09.2016 |

Meillä on 2 mökkiä: toinen miehen isovanhempien entinen järvenrantahuvila, joka on työleiri. Joka kesä siellä pitää olla "pakolliset" pari viikkoa ja sitten siivotaan ja maalataan, hiotaan ja korjataan. En yhtään ole työleirillä vailla, kun on omakotitalo ja lapsia. Toissa syksynä mies tuli hulluksi ja osti pienen "metsästysmökin" halvalla. Hän sanoi, että siellä on lasten kiva harjoitella telttailua ja kalastusta. Ikävä paikka korven keskellä. Mies on viettänyt siellä jokaisen viikonlopun elo-syyskuussa, jos ei ole satanut. Minä jaksan olla korkeintaan yhden vuorokauden kerrallaan, koska siellä on tylsää. Kaksi keittolevyä ja takka löytyy ruuanlaittoon. Keittonurkassa ei ole tilaa edes salaatin pilkkomiseen. Netti toimii puhelimella hitaasti, telkkua ei ole eikä sähköjä tai sisävessaa. Uimarantaa ei ole, mutta rantasaunalla on laituri, jolta pääsee uimaan. Mitä järkeä siellä on kulkea joka viikonloppu tylsistymässä? Nyt illatkin pimenee. Sanoin jo valmiiksi, että tulevan viikonlopun vietän kaupungissa. Käydään lasten kanssa ostoksilla ja syömässä. Voiko miehen parantaa tuosta mökkivouhotuksesta vai pitääkö meidän alkaa viettää kaikki vapaapäivät erillään? Kokemuksia?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna sen kalastella itsekseen. Saatpa olla rauhassa.

Juu, eli nainen jää yksin huolehtimaan perheestä ja omakotitalosta, kun isi harrastelee kalastusta kaikki viikonloput. Kuulostaa reilulta diililtä?

Mies ehtii hoitaa taloon liittyvät hommat viikolla ja olla lasten kanssa. Lapset voivat mennä myös viikonloppuisin isänsä mukaan, jos tahtovat.

Joku tuolla sanoi, että parempi mökkeily kuin kaljanjuonti. Noihan on erinomaisen helppo yhdistää.

Vierailija
22/62 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksut sinne mökille iskän kanssa niinkuin joku jo aiemmin ehdotteli? Ap voi jäädä kotiin selailemaan nettiä. Kaikki ovat tyytyväisiä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muksut sinne mökille iskän kanssa niinkuin joku jo aiemmin ehdotteli? Ap voi jäädä kotiin selailemaan nettiä. Kaikki ovat tyytyväisiä :)

Omista lapsistani voinen kertoa, että 9 vee lähtee mielellään mökille, jos ei siellä tarvii tehdä mitään, 11 vee inhoaa ötököitä ja ulkohuussia ja 13 vee murjottaa mökissä lähes koko viikonlopun ja kuuntelee kuulokkeet korvilla musiikkia tai vaihtoehtoisesti saunoo 2 tuntia. Mökki ostettiin, kun vanhin oli 2 vee, ja silloin hän oli sielä innoissaan. Isän kiva mökkiharrastus ei ole välttis lasten mielestä kiva!!!

Vierailija
24/62 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap olisi tyytyväinen, jos joutuu olemaan kaikki viikonloput erillään lapsista ja miehestä? En tajua, mikä onni se on, että ensin hankkii perheen ja silti viettää vapaa-aikansa yksin.

Vierailija
25/62 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa ittelles nuori komea kalakaveri tai remonttireiska, ei haittaa missä aviomies huitelee.

Vierailija
26/62 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin miehen siskolta, että kannattaa panostaa lasten viihtymiseen, niin alkaa mökkeily maistua. Hankkii mökille trampoliinin ja jos laiturilta voi hypätä kumialtaaseen tai tehdä köysiradan. Puuhun voi nikkaroida yhdessä puumajan. Aikuisille kylpytynnyri saunan viereen.

Vierailija
27/62 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mym kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä rahalla ihmiset ostelee kesämökkejä, jos on jo omakotitalo?

Meil on omakotitalo makso 45 000

Kesämökki makso 32 000

Kerrostalo-osake makso 50 000

Ei ne ain kalliita ole :)

Jos kuukausitulot ovat alle 1000 euroa kuten minulla niin luettelemasi summat kuulostavat tähtitieteellisiltä. :)

Vierailija
28/62 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap olisi tyytyväinen, jos joutuu olemaan kaikki viikonloput erillään lapsista ja miehestä? En tajua, mikä onni se on, että ensin hankkii perheen ja silti viettää vapaa-aikansa yksin.

Vaihda tuohon ap:n kohdalle mies ja mieti hieman....eli  mies haluaa että koko perhe  elää hänen ehdoillaan ja mukautuu harrastukseen. Ei ole reilua.

Vierailija
29/62 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toisaalta mökkeily on terveellinen harrastus. Toisin kuin vaikka kaljanjuonti tai kapakoissa juokseminen. Aika moni vaimo olis kiitollinen, jos kaljanjuonti vaihtuiskin mökkielämään.

Tuskinpa vaan olisi. 

Vierailija
30/62 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa ittelles nuori komea kalakaveri tai remonttireiska, ei haittaa missä aviomies huitelee.

En ole pettävää ihmistyyppiä. Minusta on halpamaista lähteä etsimään uutta seuraa, jos elää vakituisessa parisuhteessa, eikä ole mikään polyamoristi. Eikä tässä ole kyse vain kahden aikuisen vapaa-ajasta, vaan koko perheen (myös lasten) viikonlopuista. Ei ollut mikään vitsi, ihan tosissani mietin ratkaisua. Tämä viikonloppu menee erillään, mutta entäs ensi viikonloppu, sitä seuraava, ensi huhtikuusta lähtien kaikki viikonloput seuraavat puoli vuotta?

-ap

Vierailija
31/62 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se omakotitalon ylläpitäminen nyt niin vaativaa, etteikö siitä viikonlopun yli selviäisi :D

Lapset isän mukaan mökille ja ap voi jäädä kotiin. Mökkikausi ei varmaan jatku yli talven tuollaisella mökillä?

Vierailija
32/62 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se omakotitalon ylläpitäminen nyt niin vaativaa, etteikö siitä viikonlopun yli selviäisi :D

Lapset isän mukaan mökille ja ap voi jäädä kotiin. Mökkikausi ei varmaan jatku yli talven tuollaisella mökillä?

Ei jatku, onneksi. Ehkä vielä kuukauden ja kausi on ohi. Siksipä juuri mietinkin, mikä kompromissi meidän pitää tehdä, koska huhtikuusta se mökkielämä taas alkaa.

-ap

Vierailija
33/62 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miettii omakotitaloo, niin kyllä ne nurmikot on tapana leikata ihan joka viikko kesäajalla. Jos ihmisillä on aikaa ja intoa leikellä töiden jälkeen, niin ok. Mut ainakin mä pääsen joka päivä klo 16.30, haen lapset tarhasta, teen ruuat ja pesen pyykit. En ikinä ehdi hoitaa mitään pihahommii viikolla. Mun mies on raksalla kesät, ei tee mitään pihatöitä. Mut ihan sama, suurin osa varmaan ehtii hoitaa nurmikot keskellä viikkoo.

Vierailija
34/62 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos niitä viikonloppuja on peräkkäin 10? Kaikki ei ole kotiäitejä, ja työssä käyvän ylläpitotyöt tehdään viikonloppuisin. En itse lähtisi tuohon leikkiin, ettei koskaan olla kotona vapaapäivinä. Meillä on omakotitalon lisäksi hevosia ja aina riittää työtä.

Vierailija
35/62 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miettii omakotitaloo, niin kyllä ne nurmikot on tapana leikata ihan joka viikko kesäajalla. Jos ihmisillä on aikaa ja intoa leikellä töiden jälkeen, niin ok. Mut ainakin mä pääsen joka päivä klo 16.30, haen lapset tarhasta, teen ruuat ja pesen pyykit. En ikinä ehdi hoitaa mitään pihahommii viikolla. Mun mies on raksalla kesät, ei tee mitään pihatöitä. Mut ihan sama, suurin osa varmaan ehtii hoitaa nurmikot keskellä viikkoo.

Ei ehdi muutkaan. Terv. hevoset + okt

Vierailija
36/62 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi mökkiä, omakotitalo ja lapsia? Johan siinä työleiriä riittää. Näin lapsettomana ja kaupunkilaisena kerrostaloasujana ei nyt ole niin nuukaa, jos kumppani on mökillä yksin kaksi viikonloppua kuusta, kotona yhden ja minä puolestani mökillä kumppanin kanssa yhden. Tuo on sellainen kompromissiratkaisu, jota itse ehdottaisin. Minusta on tärkeää, että molemmilla on myös omaa aikaa ja omia harrastuksia.

Vierailija
37/62 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi mökkiä, omakotitalo ja lapsia? Johan siinä työleiriä riittää. Näin lapsettomana ja kaupunkilaisena kerrostaloasujana ei nyt ole niin nuukaa, jos kumppani on mökillä yksin kaksi viikonloppua kuusta, kotona yhden ja minä puolestani mökillä kumppanin kanssa yhden. Tuo on sellainen kompromissiratkaisu, jota itse ehdottaisin. Minusta on tärkeää, että molemmilla on myös omaa aikaa ja omia harrastuksia.

Minä minä minä. Jos on lapsiperhe, ehkä välillä voisi vaikka puolella sanalla mainita ne lapset. Viihtyykö ne joka vkl mökillä vai onko se aina äiti, joka huolehtii lapsista? Minut pakotettiin lapsena mökille, eikä vieläkään ole inho pakkomökkeilyä kohtaan laantunut. Myös meillä isä vaati telttailua ja leirielämää kesälomalla. Ei ollut mitään hauskaa viettää viikonloput korven keskellä ja kusta pusikoihin, maata kosteassa teltassa olevinaan erätaitoja

opetellen. Viimeistään siinä vaiheessa kun hinkkaa pois kuukautisveriä kylmällä lammen vedellä, alkaa tulla mieleen, onko mitään järkeä.

Vierailija
38/62 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä. Jos on lapsiperhe, ehkä välillä voisi vaikka puolella sanalla mainita ne lapset. Viihtyykö ne joka vkl mökillä vai onko se aina äiti, joka huolehtii lapsista? Minut pakotettiin lapsena mökille, eikä vieläkään ole inho pakkomökkeilyä kohtaan laantunut. Myös meillä isä vaati telttailua ja leirielämää kesälomalla. Ei ollut mitään hauskaa viettää viikonloput korven keskellä ja kusta pusikoihin, maata kosteassa teltassa olevinaan erätaitoja

opetellen. Viimeistään siinä vaiheessa kun hinkkaa pois kuukautisveriä kylmällä lammen vedellä, alkaa tulla mieleen, onko mitään järkeä.

Lapsillahan on tuossa ehdotuksessani mahdollisuus valita kahtena viikonloppuna neljästä, ovatko he mökillä voi kotona. Yhtenä viikonloppuna ollaan kotona, ja yksi viikonloppu kuussa mökillä ei aiheuta kenellekään mentaalisia arpia.

Onko kaikissa lapsiperheissä noin hankalaasopia asioista?

Vierailija
39/62 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, eli nainen jää yksin huolehtimaan perheestä ja omakotitalosta, kun isi harrastelee kalastusta kaikki viikonloput. Kuulostaa reilulta diililtä?

Joka toinen viikonloppu kersat faijan mukaan kalastelemaan tietysti. Sehän on paras ratkaisu: lapset saa nauttia molempien vanhempien seurasta vaihtelevasti, ja kumpikin vanhempi saa yhtä paljon vapaa-aikaa.

Entä yhteistä aikaa? Milloin ne vanhemmat tapaa toisiaan? Kotipihalla vaihtaa heipat? Etenkin jos molemmat eivät tee töitä klo 8-16. Enemmistö suomalaisista perheistä on niitä, joissa joko toinen tai molemmat vanhemmat tekevät töitä myös iltaisin ja/tai viikonloppuisin.

Vierailija
40/62 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka toinen viikonloppu kersat faijan mukaan kalastelemaan tietysti. Sehän on paras ratkaisu: lapset saa nauttia molempien vanhempien seurasta vaihtelevasti, ja kumpikin vanhempi saa yhtä paljon vapaa-aikaa.

Entä yhteistä aikaa? Milloin ne vanhemmat tapaa toisiaan? Kotipihalla vaihtaa heipat? Etenkin jos molemmat eivät tee töitä klo 8-16. Enemmistö suomalaisista perheistä on niitä, joissa joko toinen tai molemmat vanhemmat tekevät töitä myös iltaisin ja/tai viikonloppuisin.

Ehdotukseni ratkaisee tämänkin ongelman. Se on ylivoimaisesti paras, mitä tässä ketjussa on tarjottu. Mutta koska se tulee lapsettomalta ihmiseltä, sen voi ilmeisesti sivuuttaa täysin...