Pluskoosta asiaa...
Miksi on hyvä että vaatteita aletaan tehdä isoina? Eikö voisi koulussa valistaa enemmän ravinnosta tms jotta ylipainosta ei tulisi suotavaa? Millainen kansa ollaan pian, jos on upeaa että ylipainoisilla on telttoja päällä?
Enempää ei saisi olla kuin max lievä ylipaino. Jos itseään, terveyttään ja elämäänsä arvostaa!
Kommentit (8)
Monilla plussakokoisilla on vain lievä ylipaino. Itse olen 180 cm pitkä ja painan siinä 85 kg ja plussakoon vaatteet istuvat minulle parhaiten.
Miksikö hyvä? No siksi, että lihavillakin olisi joitan mihin pukeutua. Lihavuus ei ole tiedon puutteesta kiinni enää nykyään. Syyt löytyy muualta.
Koska oli ihminen minkä kokoinen tahansa, on kaikilla oikeus kauniisiin, hyvin istuviin vaatteisiin. Paino-ongelmista ei pääse eroon sillä, että tehdään ylipainoisten elämä mahdollisimman hankalaksi.
Miten niin että vaatteita aletaan tehdä isona? Onhan niitä tehty iät ja ajat isoina. Muutenkin tuollainen muoti, että vaatteet nuolee vartaloa, on aika lyhyt ajanjakso meidän historiassa. Ennen vaatteet oli ylipäänsäkin ihan reilua mitoitusta ja malliltaan telttoja.
Tää on tämä jännä "markkinatalous"-niminen juttu. Sitä pyritään valmistamaan ja myymään sellaisia juttuja joista ihmiset on valmiita maksamaan rahaa. Mitä ilmeisimmin läskit eivät halua kekkaloida alasti ulkona, joten siksi on pluskokoisia vaatteita.
Katos vaan ulkomaisia muotilehtiä tai netistä, ens talveksi ja nytkin jo on tulossa ylisuuria vaatteita muotiin. Kerrankin. Mutta jokainen saa sen kokoinen, kun on.
Kai pitäisi aloittaa siitä että ei tekisi pluskoon ja.megakoon karkkipusseja ja sipsipusseja ja pikaruoka-aterioita.