Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mnua on ruvennut huolestuttamaan se, etten pysty tapaan ystäviäni kuin harvoin. Käyn töissä ja asun kumppanini kanssa, ja tämä riittää minulle sosiaaliseksi kanssakäymiseksi. Ehkä kerran kuussa tekee mieli nähdä kavereita, ja heidän seura alkaa ahdistaa jossain välissä niin paljon etten ole pitkään tekemisissä. Nuorena olin todella sosiaalinen, näin kavereita useita kertoja viikossa, mutta silloin en seurustellut. Olenkohan sairas?

• ylös 0
  • alas 1

Kommentit (12)

2-3 kertaa viikossa. Seurustelulla ei ole ollut vaikutusta asiaan. Olen kolmikymppinen introvertti, mutta ystävät ovat minulle tärkeitä ja haluan antaa heille aikaa.

Miksi epäilet, että voisit olla sairas?

ihmissuhdeasiantuntija

Vierailija

Et ole sairas.

Näen korkeintaan kerran viikossa, yleensä selkeästi harvemmin, joskus voi mennä kuukausikin ilman. Mulla myös niin että nuorempana näin heitä paljon enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Joka päivä, tai ainakin joka toinen. Olen pääasiassa työttömänä, mutta välillä töissä sijaisena. Työttömyysviikkoina näen ystäviä päivittäin jo ihan ajankulunkin takia, eli päiväsaikaan tapaan muita työttömiä, vapaalla olevia tai äitiyslomalaisia. Iltaisin ja viikonloppuisin sitten työssäkäyviä ystäviä. Kaukana asuvia ystäviä tapaan kerran 2-3 kuukaudessa, kyläillään silloin sovitusti. Miestä näen tietysti päivittäin. Jos olisin töissä, näkisin varmaan ystäviä harvemmin, ehkä vain viikonloppuisin.

Sinun kannattaisi ennemmin miettiä omia arvojasi. Mitä haluat elämältä? Minkälaisen roolin haluat ihmissuhteille elämässäsi antaa? Minkälainen ystävä haluat olla? Kun pohdit rehellsiesti näitä kysymyksiä, ja toimit vastausten ohjaamana, olet todennäköisimmin tyytyväinen elämääsi.

ihmissuhdeasiantuntija

Vierailija

Ei ole ystäviä. Ennen oli yksi jonka kanssa olin kuin sisko, sitten tapahtui jotain emmekä enää ole tekemisissä :(

Vierailija

Lahimpia neljaa tapaan yleensa kerran kuussa yhteiselle illallisella ja neljasti vuodessa yritamme viettaa kokonaisen viikonlopun yhdessa. Yhta heista tapaan lisaksi ainakin pari kertaa kuussa lounaalla tai after workseilla kun olemme aika lahekkain toissa. Asumme kaikki nelja eri kaupungeissa.

Mutta muuten tapaan kavereita 1-3 kertaa viikossa.

Vierailija

Ehkä pari kertaa kuukaudessa näen ystäviä, ollaan niin erilaisissa elämäntilanteissa. Ystäväni opiskelevat (ollaan kohta kolmekymppisiä) ja juhlivat, minä kävin koulut, hommasin työpaikan, menin naimisiin ja kohta olen kahden lapsen äiti. Hyvä näin, kaikki ollaan tyytyväisiä valintoihimme.

Vierailija

Työ ja perhe riittävät. Ehkä kerran kuussa käyn jonkun kaverin kanssa aamukahvilla.

Vierailija

Asun yksin en seurustele ja ystäviä on tasan yksi. Näen häntä ehkä kerran viikossa/kerran kahdessa viikossa. Muuta sosiaalista elämää ei ole enkä edes halua/jaksaisi. Olen keskivaikeasti masentunut mikä ehkä selittääkin tämän.

Vierailija

En havaitse sairautta. Olisiko mahdollista että kaverisi ovat jollain tapaa ahdistavia ihmisiä?

Itse näen kavereita ehkä kerran viikossa tai harvemmin mutta tykkään hengata pidemmän kaavan mukaan eli menen kaverille yöksi tai toisin päin. Voi olla parikin yötä. Kerkiää puhua syvällisemmät ja heittää aamuyöstä tosi väsynyttä läppää, katsoa leffoja, pelata jotain jne. Olen kylläkin sinkku ja työtön mutta tykkäsin tehdä noin silloinkin kun oli töitä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat