Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nainen, joka on voinut TEHDÄ lapsia

Vierailija
14.09.2016 |

Lapsettomuudesta kärsivät, voin olla tässä nyt teidän sylkykuppi. Haluaisitteko vaikka syyllistää minua? Purkaa katkeruuttanne? Ehkä arvailla millä lailla olen paska äiti, enkä ansaitse lapsia toisin kuin te? Saa myös kertoa miten olen omalla toiminnallani vienyt teiltä lapset ja onnen. Myös lasten saanti ja lastenteko -sanojen vääryydestä voi kirjoittaa. Otan vastaan mitä vain, sillä minähän olen maailman onnekkain ja huolettomin ihan vaan koska olen äiti ja helposti raskautuva.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tätä juuri hain takaa" ja kaikki ovat katkeria ja kateellisia. Niinpä niin.

Vierailija
42/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap onko sukusi kotoisin Kuusamosta?

Ei ole. Sanoisin että Suomen mittakaavalla semi-kaukanan sieltä. Ja itseasiassa voisin kertoa jopa mistä itse olen, jos ei samalla paljastuisi nämä kertomani ystävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena seksuaalista hyväksikäyttöä kokeneet oirehtivat usein piehtaroimalla vihan ja katkeruuden kohteena olemiseen liittyvissä mielikuvissa.

Vierailija
44/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tätä juuri hain takaa" ja kaikki ovat katkeria ja kateellisia. Niinpä niin.

Ei ole kaikki! Suurin osa asiasta kärsiviä ovat helvetin fiksuja ja realistisia. Sitten on sinun kaltaisesi liibalaaba ja sitten ne katkerat ihmiset..

Vierailija
45/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni pariskunta saa lapsia helposti, ja voi suunnitella 'lapsentekonsa'. Silti minusta meidänkin lapset ovat ihmeitä kaikki. Ja tottakai helppo raskaaksitulo nolottaa niiden ihmisten seurassa, joille se ei ole yhtä helppoa. Mutta elämä on. Joku saa syövän, toinen ei, joku saa lapsen, toinen ei. Emme me voi toistemme elämää muuttaa. Toivottavasti läheisten rinnalla voi silti olla, vaikka surut ja onnenaiheet ovat eri ihmisillä erilaisia.

Vierailija
46/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena seksuaalista hyväksikäyttöä kokeneet oirehtivat usein piehtaroimalla vihan ja katkeruuden kohteena olemiseen liittyvissä mielikuvissa.

Sinäpä sen sanoit mitä ei saa sanoa ääneen.. Suurin osa näistä lapsia epätoivoisesti ja toiten kustannukella haluavista kuuluvat juuri tuohon joukkoon.

Vierailija
47/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäpä sen sanoit mitä ei saa sanoa ääneen.. Suurin osa näistä lapsia epätoivoisesti ja toiten kustannukella haluavista kuuluvat juuri tuohon joukkoon.

Toiten kustannukella...

Mieli kuohuu niin ettei kirjoittaminenkaan suju.

Vierailija
48/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei kukaan ole viemässä nukkeasi.

Vierailija
49/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusta nukella, no vähemmästäkin kyllä pahoittaa mielensä.

Vierailija
50/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen vihamieliseltä ja katkeralta kuulostat ap, vaikka ilmeisesti olet kuitenkin välttynyt suuremmilta murheilta elämässä.

Vierailija
51/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos apn vauvareiästä plompsahtelee ulos vauvoja ihan harmiksi saakka, pistä ilmoitus huutonettiin. Varmasti löytyy ottajia ja uhrautuva ja sankarillisen raskas vauva-arkesi helpottuu.

Tätä juuri hain takaa. Te kerrotte miten raskasta minun vauva-arki on? Olenko siitä puhunut? En sanallakaan. On ollut pirun raskasta mutta sen arvoista. Minulla ei plompsahtele vauvoja ulos yhtäkään enempää kun päätän, mutta se, että minä voin saada lapsia silloin kun päätän, ei ole teiltä muilta pois. Minä en vie teidän lapsianne silloin. Ja tämäkin mahdollisuus voi koska tahansa muuttua, joten mistä syystä katkeruus? Itse en ole tekemässä lapsia enempää, mutta soisin sen teille kellä vaan ja milloin vaan. Miksi tämäkin ajatus herättää vihaa?

No hyvä, että sait toivomasi kommentin. "Pirun raskasta mutta sen arvoista" sopii hyvin uhriutuvan ulisijan tunnuslauseeksi. Säälittävää.

Lopetan heti kun yksikään lapseton ei kerro esim hoidoistaan : pirun raskasta, mutta sen arvoista! MIkähän siitä tekee sen arvokkaampaa kun meidän neuromammojen arjesta ihan oikeesti? Äitiys on raskasta, lapsettomuus on raskasta, mikä pointtisi oli? Vai halveksitko sekä äitejä, että lapsettomia? Oletko ehkä joku lapseton mies joka ei moisten komenttejen takia saa edes mahdollisuutta? Edellenkään en ole uhri, olen äiti ja yritän parhaani mukaan tukea heitä, jotka eivät vielä ole.

Vierailija
52/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen vihamieliseltä ja katkeralta kuulostat ap, vaikka ilmeisesti olet kuitenkin välttynyt suuremmilta murheilta elämässä.

En tarkoittanut olla vihamielinen, ihmettelin vaan lapsettomien vihamielisyyttä. Olen mielestäni kokenut aika paljon surua, esimerkiksi mieheni ja lasten isän kuoleman olen joutunut selittämään lapsilleni. Se on jotain mitä kukaan ei voi ymmärtää jos ei ole kokenut. Se että halusin ottaa vastaan lapsettomien vihaa, oli ihan vilpittömästi ajateltu asia kun sitä tuntuu tulevan joka puolelta. Ei tämä elämä anna meille lapsellisillekkaan aina hyviä kortteja. Harmi että kuvittelitte minun ilkeyttäni tätä tekevän.

Vierailija
53/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin, mutta silti sanon , että minulle on annettu kaksi lasta. Esikoinen 2,5 v ja tämä vielä masussa köllivä. Molemmissa raskauksissa (ei keskenmenoja) toisesta kierrosta raskaaksi eli periaatteessa 1. ehkäisemättömästä. Olen kiitollinen "helppoudesta".

Ymmärrän, miksi lapsettomuudesta kärsivät ovat katkeria. En puhu raskaudestani ystävälleni joka on jo kauan yrittänyt, minusta se olisi epäreilua "veitsen kääntämistä haavassa". Joskus hän saattaa kysyä, miten voin. Ajattelen silloin, että ehkä hänellä on nyt päivä, että jaksaa käsitellä toisen ihmisen onnea, mitä itse ei saa.

Miksi ei saisi turhautua? Olisin varmasti aivan samanlainen itse. Tiettyyn pisteeseen asti jaksaisi iloita muiden puolesta, kunnes se nousisi kynnys liian korkeaksi. Epäreilua, eikö? Silloin kun kaverini tuskastuu tilanteesta ja purkautuu, kuuntelen ja kuuntelen ja kuuntelen. Olemme silti ystäviä, vaikka minulla on suuri onni x 2 ja hän omaansa vielä epätoivoisestikin odottaa. Älkää ottako henkilökohtaisesti lapsettomien ihmisten tunteita. Ne ovat oikeutettuja. Voimia kaikille tämän asian kanssa eläville <3

Vierailija
54/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarkoittanut olla vihamielinen, ihmettelin vaan lapsettomien vihamielisyyttä. Olen mielestäni kokenut aika paljon surua, esimerkiksi mieheni ja lasten isän kuoleman olen joutunut selittämään lapsilleni. Se on jotain mitä kukaan ei voi ymmärtää jos ei ole kokenut. Se että halusin ottaa vastaan lapsettomien vihaa, oli ihan vilpittömästi ajateltu asia kun sitä tuntuu tulevan joka puolelta. Ei tämä elämä anna meille lapsellisillekkaan aina hyviä kortteja. Harmi että kuvittelitte minun ilkeyttäni tätä tekevän.

Kerro toki jos voisin itseäni valaista vielä lisää kaikkien kokeilemieni asioiden lisäksi. En tosiaan ole katkera vaan realisti. Olen saanut paljon, lapseni, olen menettänyt paljon, mieheni. Mutta tämä ei ollut relevantti asia kun lapsettomuudesta kirjoitin, vaan koska omista kokemuksistani huolimatta halusin olla tukena muille.

Vierailija
55/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomien katkeruus menee toisinaan turhan pitkälle: meillä vanhimman lapseni kummitäti, pitkäaikainen ystävänä, laittoi välit kokonaan poikki kun ei kestänyt sitä että saimme toisen ja kolmannenkin lapsen ja hänellä ei tärpännyt. Eikä kyse ollut mistään sellaisesta mitä olisin tehnyt tai jättänyt tekemättä.

Vierailija
56/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin, mutta silti sanon , että minulle on annettu kaksi lasta. Esikoinen 2,5 v ja tämä vielä masussa köllivä. Molemmissa raskauksissa (ei keskenmenoja) toisesta kierrosta raskaaksi eli periaatteessa 1. ehkäisemättömästä. Olen kiitollinen "helppoudesta".

Ymmärrän, miksi lapsettomuudesta kärsivät ovat katkeria. En puhu raskaudestani ystävälleni joka on jo kauan yrittänyt, minusta se olisi epäreilua "veitsen kääntämistä haavassa". Joskus hän saattaa kysyä, miten voin. Ajattelen silloin, että ehkä hänellä on nyt päivä, että jaksaa käsitellä toisen ihmisen onnea, mitä itse ei saa.

Miksi ei saisi turhautua? Olisin varmasti aivan samanlainen itse. Tiettyyn pisteeseen asti jaksaisi iloita muiden puolesta, kunnes se nousisi kynnys liian korkeaksi. Epäreilua, eikö? Silloin kun kaverini tuskastuu tilanteesta ja purkautuu, kuuntelen ja kuuntelen ja kuuntelen. Olemme silti ystäviä, vaikka minulla on suuri onni x 2 ja hän omaansa vielä epätoivoisestikin odottaa. Älkää ottako henkilökohtaisesti lapsettomien ihmisten tunteita. Ne ovat oikeutettuja. Voimia kaikille tämän asian kanssa eläville <3

Tätä juuri tarkoitan. Miksi me, jotka saamme lapsia, emme saisi iloita asiasta? Ei se ole viety keltään lapsettomalta. Tilannetajua pitää toki olla, mutta eikö ole yhtälailla oikeus odottaa sitä myös muilta? Liian usein kuulee noita selityksiä, että sori en voi olla onnellinen puolestasi kun en itse saa lasta. ?? Sairasta settiä. Miksi et voi? Kyllä minä ainakin voin olla onnellinen ystävieni puolesta jotka pystyvät harastamaan normaalia seksiä sentään, itse en voi, voivat opiskella ja vielä siinä sivussa elää. Itse en ole voinut. Kellä on ystäviä, minulla ei ole ollut. Minä en tule saamaan tässä elämässä asioita joita toivon, mutta ei se tarkoita, että minun pitäisi kateroitua jollekin joka ne saa, esimerkiksi äidille :)))))

Vierailija
57/57 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani menetyksestäsi.

Lapsettomuuden tuskasta lapsettomat muuten usein kokevat ihan samoin: sen menetyksen ja kivun suuruutta ei voi ymmärtää kukaan, joka ei ole sitä kokenut.

Harmi että aloituksesi oli niin ilkeä, jos et sitä tarkoittanut. Loukkasit sillä minua ja varmasti montaa muutakin, kuten voit alapeukuista päätellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi