Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nainen, joka on voinut TEHDÄ lapsia

Vierailija
14.09.2016 |

Lapsettomuudesta kärsivät, voin olla tässä nyt teidän sylkykuppi. Haluaisitteko vaikka syyllistää minua? Purkaa katkeruuttanne? Ehkä arvailla millä lailla olen paska äiti, enkä ansaitse lapsia toisin kuin te? Saa myös kertoa miten olen omalla toiminnallani vienyt teiltä lapset ja onnen. Myös lasten saanti ja lastenteko -sanojen vääryydestä voi kirjoittaa. Otan vastaan mitä vain, sillä minähän olen maailman onnekkain ja huolettomin ihan vaan koska olen äiti ja helposti raskautuva.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös sitä tyyppiä että tulen (olen tullut kolme kertaa, ei tehdä lapsia enempää) raskaaksi heti ja kai tässä miehenikin ominaisuuksilla on osuutensa. Tämä on ollut ihan täysin meidän keskeinen asia, koskaan missään ei ole tätä kuulutettu tai ylpeilty, tunnetaan vain olevamme todella onnekaita.

Jostain syystä meidän tuttavapiiriin on sattunut neljä lapsettomuudesta kärsivää pariskuntaa, hoidoilla lapsia saaneita ja hoidoissa epäonnistuneita, keskenmenojakin. Meille on oltu katkeria ja meidän onnesta ei olla iloittu (yksi sanoi kerran suoraan että sori, en pysty onnittelemaan).

Ihan yhtä vähän olemme pystyneet osaamme vaikuttamaan kuin nuo lapsettomuudesta kärsivät... Toisaalta ymmärrän kyllä hyvin tuon katkeruuden ja siksi en ole koskaan itse katkeroitunut heitä kohtaan. Mutta onhan se nyt ihan kumma juttu, että meidän on oltava varpaillaan ja hissuksiin onnestamme, ettei kukaan vain pahottaisi mieltään, mutta sitten meidän on ymmärrettävä heidän pahaa oloaan ja siedettävä meihin kohdistuva katkeruus...

Tätä juuri tarkoitan.

ap

Vierailija
22/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen yksi tuttu nainen, jolla on tämä sama siunattu ominaisuus kuin ap:lla. Hänelle se vaan ei ole pelkkää onnea tuonut. Niitä lapsia on nimittäin aika monta. Ja isiä yhtä paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh helvetti. Hullu ämmä tulee tänne kehuskelemaan sikiävyydellään ja värkkinsä märkyydellä.

Tätä juuri tarkoitan.. Kehuinkos minä jollain? Kirjoitin, että antaisin koska vaan tämän sikiävyyden sellaiselle, joka ei voi saada lapsia. Ja kerroin myös kärsiväni tuosta märkyydestä. Että sellaista kehuskelua.. Sikiävyys on ennemminkin tuottanut juuri syyllisyyttä, varsinkin kun monet lapsettomat kohdistavat katkeruuttaan minuun. Mutta kerro toki mihin kohtaa sinua minun sikiävyys tai märkyys sattuu noin paljon, että tarvitsee hermostua? Tai miksi olen hullu toteamalla vain nämä faktat itsestäni?

ap

Vierailija
24/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, ilmeisesti sinulla oli hyvä tarkoitus ja aikomus tehdä rakentavahko vastine johonkin toiseen ketjuun(? Tätä emme tiedä, koska et laittanut siihen aloituksessasi mitään linkkiä etkä muutakaan järjellistä selitystä).

Nyt kävi vain niin, että tyylivalintasi ja tilannetajusi meni pahasti metsään, ja aloituksesi persteella ajastusmaailmasi kuulostaa omituiselta. Vaikka näin ei ilmeisesti ole, niin ymmärtänet, että et saa tätä väärille raiteille lähtenyttä keskustelua ja ihmisten mielikuvaa sinusta tässä enää korjattua. Parempaa keskusteluonnea ensi kerralla!

Vierailija
25/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen yksi tuttu nainen, jolla on tämä sama siunattu ominaisuus kuin ap:lla. Hänelle se vaan ei ole pelkkää onnea tuonut. Niitä lapsia on nimittäin aika monta. Ja isiä yhtä paljon.

Luulen että suurin syy lapsettomien katkeruudelle meitä helposti raskautuvia kohtaan on juuri nämä tarinat. Siis että (pyydän anteeksi jos kärjistän) hieman huikenteleva nainen toisinaan sattuut olemaan näitä helposti raskautuvia. Tai kuten eräässä ketjussa raivottiin elämän vääryydestä kun" kaiken maailman narkkarit" saavat lapsia. Vaikka joissain tapauksissa tuntuisikin (lasta kohtaan) että on vääryys syntyä jollekin äidille, ei se lapsi silti ole viety lapsettomilta. Kun nämä tapaukset tuntuvat aiheuttavan niin paljon raivoa, ehkä sen katkeruuden sijaan voisikin keskittyä tällaisten lasten auttamiseen, ehkä jopa adoptoimiseen. Ymmärrän toki silti sen tunteen ja haaveen omasta biologisesta lapsesta..

Vierailija
26/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on hyvä ja jatkaa porsimista. Hajaantukaa, ei mitään nähtävää.

Vierailija
27/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, ilmeisesti sinulla oli hyvä tarkoitus ja aikomus tehdä rakentavahko vastine johonkin toiseen ketjuun(? Tätä emme tiedä, koska et laittanut siihen aloituksessasi mitään linkkiä etkä muutakaan järjellistä selitystä).

Nyt kävi vain niin, että tyylivalintasi ja tilannetajusi meni pahasti metsään, ja aloituksesi persteella ajastusmaailmasi kuulostaa omituiselta. Vaikka näin ei ilmeisesti ole, niin ymmärtänet, että et saa tätä väärille raiteille lähtenyttä keskustelua ja ihmisten mielikuvaa sinusta tässä enää korjattua. Parempaa keskusteluonnea ensi kerralla!

Tiesin toki lopputuleman jo aloittaessani. Jätin tarkoituksella linkittämättä, koska halusin kuitenkin aitoja kommentteja aloitukseeni. Ja niitä myös sain. Moni luki aloitustani kun piru raamattua kuten arvasin.. En olettanutkaan kenenkään sitä ottavan ystävällismielisenä kuten tarkoitin, vaan lähinnä provosoivana. Jään vaan miettimään kuinka moni vastaaja oli lapsettomuudesta kärsivä, koska johonkin syvälle tuntui sattuvan. Jos sielllä raivonne keskellä joku viitsi oikeasti lukea, niin toivon teille kaikkea hyvää ja varsinkin sitä, että haaveenne lapsesta toteutuu. Pointti oli se, että haluaisin ennemmin olla lapsettomille tukena, kun heidän vihaamanaan siksi koska olen itse jo äiti. Mutta ajattellin tässä ketjussa ihan aidosti antaa purkaa vihaa itseeni. Kiitos siis kaikista ikävistä kommenteista!

Vierailija
28/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö saat kauniita rakkauslapsia haikaran kantamana? Ja ap porsii??? 😂 😂

Vierailija
29/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku vielä jatkaa ketjua, kerron teille mielellään totuuden "porsimisestani". Ajattelin jättää kertomatta sen jos joku oikeasti lapseton vaikka ketjuun eksyy.. Lähinnä tuntuu että tässä on nyt pyörinyt vaan jotain muita raivopäitä jota asia ei edes kosketa.

Vierailija
30/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos sulla on hankaluuksia tulla toimeen lähipiirisi tahattomasti lapsettomien kanssa, niin tässä ilmaisia vinkkejä:

-älä valita heille äitiyden raskaudesta, ainakaan jatkuvasti. Voit ihan hyvin hoitaa nämä valitukset muiden vanhempien kanssa.

-älä mainosta heille, kuinka helposti sinä tulit raskaaksi heti kun halusit

-älä kysy, miksi eivät adoptoi tai anna neuvoja seksielämään

-jos kertovat vaikka hoitojen epäonnistumisesta, sano esim. "olen pahoillani. Tuo on varmasti tosi kamalaa". Älä lisää tähän mitään ehdotuksia, ks. yllä.

Vierailija
31/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos sulla on hankaluuksia tulla toimeen lähipiirisi tahattomasti lapsettomien kanssa, niin tässä ilmaisia vinkkejä:

-älä valita heille äitiyden raskaudesta, ainakaan jatkuvasti. Voit ihan hyvin hoitaa nämä valitukset muiden vanhempien kanssa.

-älä mainosta heille, kuinka helposti sinä tulit raskaaksi heti kun halusit

-älä kysy, miksi eivät adoptoi tai anna neuvoja seksielämään

-jos kertovat vaikka hoitojen epäonnistumisesta, sano esim. "olen pahoillani. Tuo on varmasti tosi kamalaa". Älä lisää tähän mitään ehdotuksia, ks. yllä.

Ei minulla ole ole ollut hankaluuksia lähipiirin kanssa, vaan lähinnä puolituttujen ja tuntemattomien, jotka ovat suhtautuneet vihamielisesti siihen, että minulla on lapsia. Ja lähinnä tarkoitin tämän palstan vihamielisyyttä. Näin olen toiminut kertomissasi asioissa:

- vanhemmuuden raskautta en ole sen jälkeen uskaltanut mainita, kun olen kuullut jonkun kärsivän lapsettomuudesta. Eli olen jättänyt jopa omat tuntemukseni kertomatta siksi, etten pahoittaisi kenenkään mieltä. En tiedä onko kuitenkaan oikein, etten uskalla ystävieni kanssa puhua itselle ajankohtaisista asioista, vaikka kuuntelen ja tuen heitä heidän lapsettomuudessaan.

- en ole oma-aloitteisesti puhunut helposta raskautumisestani. Kysyttäessä olen vastannut. Mutta kuten kerroin, antaisin tämän oman ominaisuuteni heille milloin vain. Olen jopa rukoillut että näin voisi käydä..

- en ole ikinä antanut vinkkejä seksielämään (kyseessä mm. sisarukseni, miten voisinkaan) enkä ottanut puheeksi adoptiota. Koska ymmärrän oman biologisen lapsen toivon. Adoptiosta olen puhunut vasta heidän omasta aloitteesta, kun muut keinot käyty loppuun ja harkitsevat asiaa itse. Tällöinkin olen siis vain koittanut lievittää surua surua siitä, ettei omaa biologista saakaan.

- olen ollut tukena hoitojen epäonnistuessa. Hiljaisena juuri siksi, että tiedän ettei sanani mitään muuta. Ja näinä hetkinä jos milloin, olen sisimmässäni tuntenut hirvittävää epäoikeudenmukaisuutta siitä, että minä olen saanut sen, mitä muut jopa minua enemmän toivovat.

Neuvosi ovat hyviä, toivon että jokainen niitä osaisi noudattaa kun on tekemisissä lapsettomuuden kanssa. Aloitukseni ei siis ollut tarkoitettu niin provosoivaksi kun kaikki sen kuvittelivat. Vaikka minut on leimattu tässä epävakaaksi hulluksi ämmäksi ja ties miksi, tarkoitukseni oli silti se, että ihmiset näkisivät sen turhan vihan ja katkeruuden sijasta jotain muuta. Pieni porukka lapsettomista siihen ajautuu, mutta juuri siksi heille parempaa toivon, koska se katkeruus ja viha ei ainakaan asiaa auta.

Vierailija
32/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa

[  ] lempeältä ja myötäelävältä ihmiseltä, joka osaa ilmaista lempeyttään ja myötäelämistään taitavasti kirjallisesti

[X] epävakaalta psykopaatilta

Kukapa tällä palstalla ei vaikuttaisi epävakaalta psykopaatilta? Kertoiko tämä analyysisi minusta sen, että sinä olet lempeä ja myötäelävä? Ei. Kuten ei moni muukaan vastaus. Mutta sitähän juuri hain, että voitte kaataa raivonne minuun.

No tuota kyllä meitä täyspäisiäkin täällä palstalla on, ja koen kyllä myötähäpeää tällaisesta aloituksesta. Enpä totisesti ymmärrä mitä haet sillä, ehkä haluat vain riidellä - tai ylpeillä sillä, että olet noin hienosti onnistunut raskautumaan. Minä kyllä itse olen iloinen ja ylpeä ihan muista asioista vaikka sainkin lapsia niin monta kuin halusin - lasten rakkaudesta, luonteista, omasta urasta, onnellisesta elämästä...

Vierailija
33/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos apn vauvareiästä plompsahtelee ulos vauvoja ihan harmiksi saakka, pistä ilmoitus huutonettiin. Varmasti löytyy ottajia ja uhrautuva ja sankarillisen raskas vauva-arkesi helpottuu.

Vierailija
34/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen puolestasi.

T. Lapseton ainakin toistaiseksi

Vierailija
35/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa

[  ] lempeältä ja myötäelävältä ihmiseltä, joka osaa ilmaista lempeyttään ja myötäelämistään taitavasti kirjallisesti

[X] epävakaalta psykopaatilta

Kukapa tällä palstalla ei vaikuttaisi epävakaalta psykopaatilta? Kertoiko tämä analyysisi minusta sen, että sinä olet lempeä ja myötäelävä? Ei. Kuten ei moni muukaan vastaus. Mutta sitähän juuri hain, että voitte kaataa raivonne minuun.

No tuota kyllä meitä täyspäisiäkin täällä palstalla on, ja koen kyllä myötähäpeää tällaisesta aloituksesta. Enpä totisesti ymmärrä mitä haet sillä, ehkä haluat vain riidellä - tai ylpeillä sillä, että olet noin hienosti onnistunut raskautumaan. Minä kyllä itse olen iloinen ja ylpeä ihan muista asioista vaikka sainkin lapsia niin monta kuin halusin - lasten rakkaudesta, luonteista, omasta urasta, onnellisesta elämästä...

Ehkä sinun olisi kannattanut lukea koko ketju.. Minä en tosiaan halua riidellä, päinvastoin. Tuon turhan riitelyn vastapainoksi juuri tein tämän ketjun, jossa olisi voinut kaataa paskan minun niskaan, mutta sen haluattekin tehdä te muut, onnelliset vanhemmat, melko outoa.?? Ja anteeksi että oletin jopa jotain huumoria olevan ihmisillä jotka ovat kohdanneet saman kuin minä. Olen onnellinen ja ylpeä omista lapsistani, en koe mitään ylemmyyttä siitä että tulin helposti raskaaksi, tuen kaikkia joille se vaikeaa on, olen iloinen silti urastani ja monesta muusta asiasta kuten sinäkin. Ja niin on syytäkin olla. Minulla on omat vajavaisuuteni. Niin meillä kaikilla. Miten vaikea tällä palstalla on saada esiin karikatyyrisyys (jota aloituseni edusti, en minä) ja sen ymmärtävät ihmiset? Mission impossible.

Vierailija
36/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännästi haluat piikitellä lapsettomia.

Oletko kenties kateellinen?!

Vierailija
37/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos apn vauvareiästä plompsahtelee ulos vauvoja ihan harmiksi saakka, pistä ilmoitus huutonettiin. Varmasti löytyy ottajia ja uhrautuva ja sankarillisen raskas vauva-arkesi helpottuu.

Tätä juuri hain takaa. Te kerrotte miten raskasta minun vauva-arki on? Olenko siitä puhunut? En sanallakaan. On ollut pirun raskasta mutta sen arvoista. Minulla ei plompsahtele vauvoja ulos yhtäkään enempää kun päätän, mutta se, että minä voin saada lapsia silloin kun päätän, ei ole teiltä muilta pois. Minä en vie teidän lapsianne silloin. Ja tämäkin mahdollisuus voi koska tahansa muuttua, joten mistä syystä katkeruus? Itse en ole tekemässä lapsia enempää, mutta soisin sen teille kellä vaan ja milloin vaan. Miksi tämäkin ajatus herättää vihaa?

Vierailija
38/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä juuri hain takaa. Te kerrotte miten raskasta minun vauva-arki on? Olenko siitä puhunut? En sanallakaan. On ollut pirun raskasta mutta sen arvoista. Minulla ei plompsahtele vauvoja ulos yhtäkään enempää kun päätän, mutta se, että minä voin saada lapsia silloin kun päätän, ei ole teiltä muilta pois. Minä en vie teidän lapsianne silloin. Ja tämäkin mahdollisuus voi koska tahansa muuttua, joten mistä syystä katkeruus? Itse en ole tekemässä lapsia enempää, mutta soisin sen teille kellä vaan ja milloin vaan. Miksi tämäkin ajatus herättää vihaa?

No hyvä, että sait toivomasi kommentin. "Pirun raskasta mutta sen arvoista" sopii hyvin uhriutuvan ulisijan tunnuslauseeksi. Säälittävää.

Vierailija
39/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onko sukusi kotoisin Kuusamosta?

Vierailija
40/57 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännästi haluat piikitellä lapsettomia.

Oletko kenties kateellinen?!

Jos piikittelin lapsettomia oikeasti, kuulen siitä mielelläni. Et tainnut lukea vastauksiani.. En ole kateellinen, tai en ainakaan tunne niin vaan tunnen ihan onnea lapsista. Mutta haluan tietää jos oletkin oikeassa, jospa olenkin kateellinen lapsettomille. Kerro lisää mistä sen voi tietää. Ja sus siunatkoon jos vielä näin on. :D voiko minua vihata lapselliset ja lapsettomat ja sitten vielä kaikki muutkin :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi