Se mitä teet työksesi, pyydetäänkö sitä usein vapaa-ajallasi
itse olen kampaaja ja kaikki olettavat että olen aaina innokas leikkaamaan heidän hiukset ja tietysti ilmaiseksi.
Kommentit (40)
Työskentelen muodin parissa ja muutama tyyppi kyselee usein jos saisi uudesta mallistosta näytteitä tai klassikkotuotteita isolla alennuksella....
Ammattia ei täällä pidä kysellä, rehellisiä vastauksia ei saa.
Taidat olla uusi palstalla :)
Kaikki täällä ovat juristeja, opettajia ym.
Eipä oo kukaan tutuista pyytänyt vaipan vaihtoa lähiaikoina. Vaihtaisin kyllä ja ihan ilmaiseksi.
Hammashoitoalalla olen, ja kyllä tutut kyselee neuvoja. Neuvojen antaminen ei haittaa, mutta kun puolitutut alkavat esimerkiksi illanvietossa avaamaan suutaan ja pyytävät katsomaan pitkään vihoitellutta hammasta niin kyllähän se ärsyttää.
Olen roskakuski ja tutut pyytävät usein minua viemään roskat, kun olen heillä käymässä.
Olen myös sihteeri, kyllä se esim. Tinderissä puheeksi tullessa saa tietynlaisia pyyntöjä usein ilmoille... :p
Eipä kamalasti. Työskentelen IT-alalla aika suppealla tontilla ja yksityishenkilöt eivät hyödy osaamisestani suoraan, vaan pelkästään asiakasyritykset ja heidän työntekijänsä. Kuitenkin jonkin verran minulta kysellään tietotekniikkaan ja puhelimiin liittyviä asioita, joissa kyllä autan jos osaan ja jos on aikaa. Kuitenkin kaikki "millainen tietokone mun kannattais ostaa" tai "tuutko katsomaan mun tietokonetta, kun se hidastelee" kyselyt sivuutan sillä, etten ole IT-tukihenkilö enkä ymmärrä koneista yhtään sen enempää kuin tavallinen käyttäjä (no ehkä vähän enemmän, mutta en riittävästi).
Olen kirjanpitäjä ja ihmeekseni kukaan tutuistani ei ole pyytänyt tekemään tilinpäätöstä.
Olen kätilö, kukaan ei oo pyytäny sisätutkimusta tekemään😆 raskauden ajan neuvoja kyllä kysellään. Vastaan ihan mielelläni
Ei pyydetä, koska kukaan ei oikein tiedä mitä teen vaikka olen kyllä selittänyt. Olen mekaniikka-/automaatiosuunnittelija.
Joskus joudun "heittämään sähköä seinälle". Eli lisäämään pistorasian tai valokatkaisijan, alana tietoliikennetekniikka ja sähkötekniikka. Juu ja luvat on, joskin tein näitä hommia jo "luvattomana".
Minulta pyydetään vain sitä, mitä kuvitellaan minun tekevän työkseni.
Olen ohjelmistosuunnittelija eli koodaan tietokoneohjelmia. Vapaalla minua pyydetään korjaamaan tietokoneita, asentamaan lähiverkkoja ym., vaikka en todellakaan ole sen alan asiantuntija.
Mun osaamisestani ei ole pahemmin hyötyä, mutta yksi sukulainen on it-tukihenkilö, "Voitko pikaisesti vaan vilkaista...?" Ja siitä se sitten lähtee. Sillä on mennyt jokunen joulukin sukulaisten koneita säätäessä.
Vierailija kirjoitti:
Ammattia ei täällä pidä kysellä, rehellisiä vastauksia ei saa.
Taidat olla uusi palstalla :)
Kaikki täällä ovat juristeja, opettajia ym.
Musta on aina yhtä huvittavaa, että jotkut pitävät esimerkiksi em. ammatteja jotenkin hienoina ja sellaisina, että niihin yltävät vain harvat ja valitut. Mun lähes kaikki sukulaiset on korkeakoulutettuja (monta diplomi-insinööriä, fil. maistereita ym), kavereissa on esimerkiksi kaksi biokemian tutkijaa, insinöörejä ja opettaja. Nämä ystävät ovat suurin osa tulleet tutuiksi lapsen päiväkodin kautta eivätkä siis ole esim opiskeluaikojen kavereita. Ihan tavallisia ihmisiä kaikki. Itse olen amk-insinööri. Olen aina pitänyt korkeakoulutusta ihan normaalina asiana, ei siihen mitään ihme kykyjä (yleensä) vaadita, vain kiinnostusta alaan.
Vierailija kirjoitti:
Eipä oo kukaan tutuista pyytänyt vaipan vaihtoa lähiaikoina. Vaihtaisin kyllä ja ihan ilmaiseksi.
Ammattisi on vaipanvaihtaja?
Vierailija kirjoitti:
No ei tosiaan! EU-politiikka ei juuri ihmisiä vapaa-ajalla kiinnosta.
Olen kateellinen.
Hyvä palkka hyödyttömästä työstä.
Sairaanhoitaja olen ja kyllä jos sen mainitsemaan sattuu jollekkin joka ei sitä tiedä, niin alkaa usein avautumaan selkävaivoistaan ja niskavaivoistaan:D Lähipiiri harvemmin mitään enää kyselee.
No ei tosiaan! EU-politiikka ei juuri ihmisiä vapaa-ajalla kiinnosta.