Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäitiys on minun valintani!!!

Vierailija
14.09.2016 |

Olen 23-vuotias kolmen lapsen äiti. Koulu jäi kesken kun aloin odottaa esikoistani mutta peruskoulun päästötodistus mulla kyllä on. En tosin aio hakeutua koulutukseen tässä lähiaikoina. Olen aivan liian koukussa äitinä olemiseen. Nyt kun mulla on kiva mieskin, niin varmaan tehdään lisää lapsia.

Se minua ärsyttää kun ihmiset ihmettelee ja paheksuukin tätä uran valintaani. Pitäisi käydä koulua ja sitten töissä. Mulle riittää että saan olla kotona lasten kanssa.

Monet myös on todella kateellisia tuista ja avustuksista joita me saadaan. Mun mies meni työttömyyden jälkeen opiskelemaan uuden ammatin, ja kun hän työllistyy ollaan omavaraisempia.

Minusta oikea aika saada lapsia on noin 20 vuotta. Silloin jaksaa vielä olla lasten kanssa.

On myös hyvä että suomessa on sosiaalipalvelut, joistaa saa rahan lisäksi myös tukea kuten esim apua lastenhoidossa ja kodinhoidossa ja ostosten tekemisessä. En osaa laittaa ruokaa niin kaikki apu on tarpeen.

Olisi kiva kuulla kokemuksia nuorilta äideiltä. Meillä on sosiaalitoimistolla sellainen nuoret äidit rinki 2 kertaa kuussa jossa oon käynyt. Vaihdetaan mm pieneksi jääneitä lasten vaatteita.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti38v kirjoitti:

En ole enää nuori äiti, enkä jaksa lukea muiden vastauksia, mutta ainoa mikä särähti silmään, on ettet osaa laittaa ruokaa. Ruoan laiton opettelu olisi sulle nyt se tärkein juttu, että saat tehtyä lapsille ja koko perheellesi ravitsevaa ja edullista ruokaa. Saat siitä myös itsevarmuutta ja elämänhallinnan kokemusta kun tunnet että osaat kotiäidin perustehtävän, ruoanlaiton. En ole itsekään mikään kodinhengetär, mutta ruoanlaitto on oikeasti yksi palkitsevimmista kotihommista, siinä näkee kättensä jäljen ja kun ruoka onnistuu, koko perhe nauttii! Mielestäni ruoanlaittoa voi opiskella hyvin itse kirjoista ja netistä varsinkin löytyy jopa opastusvideoita. Perustuokia ensin ja sitten voit alkaa tekemään erikoisempia.

Mielestäni kotityöt kuuluvat kotiäidille tai -isälle silloin kun toinen puolisoista on töissä. Tietysti viikonloppuisin tai haastavissa tilanteissa, esim jos lapsi tai kotiäiti sairastaa, toinenkin auttaa.

Kun lapset ovat hieman isompia, voit alkaa opiskelemaan mikäli keksit mitä haluat. Tai sitten alat perhepäivähoitajaksi, jos lasten hoitaminen on sinun juttusi.

En jaksa puuttua muihin seikkoihin, varmasti te itsekin tiedätte että päämääränä pitäisi olla itsensä elättäminen niin ettei tarvita sossun apua. Mielestäni tuo että saatlapset nuorena, on plussaa. Teininä aloitettu parisuhde kärsii helposti siinä vaiheessa kun toinen tai molemmat alkavat kasvaa ja kehittyä henkisesti, ehkä huomata että haluaa elämältä eri asioita kuin toinen. Toivon että saisitte pysyä miehesi kanssa yhdessä, ettei lasten tarvitse kärsiä avioerosta ja uusperhekuvioista. Kannattaa käydä parisuhdekursseilla ja leireillä joita seurakunnat ja esim Väestöliitto järjestää. Niistä on oikeasti apua ja saa vertaistukea patisuhteen hoitoon.

Kiitos kun jaksoit vastata asiallisesti! Noi vihaajat ja syyllistäjät jätän ilman huomiota, täysin!

Joo, en osaa kokkaa :D kun meillä ei koskaan syöty kotona mitään kotiruokaa. En edes tykkää selaisesta. Oon tottunut syömään eineksiä ja pizzaa, kebabbia, kiinalaista. Lapsille laitan spagettilaatikkoa ja makkarakeittoa vuoropäivinä. Kaksi kertaa viikossa meil käy tukitoimena kodinhoitaja sossun kautta ja sit leivotaan, tehään ruokaa ja siivotaan yhdessä. Kolmen alle koiluikäisen ja kahden koiran kanssa toi siivoominen on vaan ihan mahdotonta.

Ja siis mun aviomies ei oo kahden vanhimman lapsen isä. Ollaan kyl tunnettu jotain 4-5 vuotta ja seurusteltu 3. Naimisiin mentiin ennen meidän yhteisen lapsen syntymää. Mut meidän parisuhde on vakaalla pohjalla ja tulevaisuus näyttää tosi valoisalta nyt kun hän aloitti taas koulun. Toivottavasti vaan jaksaa käydä sen loppuun kun elämässä on just nyt niin paljon: tuore avioliitto, lapset, kaverit, harrastukset.

Ja tosiaan haluisin kuulla muilta nuorilta (+/- 20) äideiltä miten menee ja selviytymisvinkkejä arkeen. Ap

Siis aikuistenoikeesti. Onhan tää provo?

Tämä voisi olla mun miniän nuorempi sisko. Taitaa vaan olla siellä neljäs muksu tulossa.

Vierailija
22/25 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jonkun kotiäitivihaajan provo.

Kotiäitiys on tosiaan valinta JOS itse pystyy elättämään oman perheensä ilman sossua.

Toimeentulotuki ei ole mikään kotiäidin palkka!

Lapsilisä kuuluu kaikille ja kotihoidon tuen voi käyttää jos haluaa mutta muuten pitää pärjätä itse eikä vain olettaa että valtio kustantaa lapsitehtailun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiäitiys on tosiaan valinta JOS itse pystyy elättämään oman perheensä ilman sossua.

Lapsilisä kuuluu kaikille ja kotihoidon tuen voi käyttää jos haluaa mutta muuten pitää pärjätä itse eikä vain olettaa että valtio kustantaa lapsitehtailun.

Toimeentulotuki kuuluu kaikille, jotka ovat Suomessa ja tarvitsevat tukea elatukseensa. Kyse ei ole palkasta. Kotihoidontuki on aivan eri asia. Älä sekoita näitä kahta. Aloittaja ilmeisesti tarvitsee toimeentulotukea muiden etuuksiensa lisäksi turvaamaan perheensä elatusta, kun se kerran on hänelle myönnetty.

Vierailija
24/25 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki kuuluu kaikille, jotka ovat Suomessa ja tarvitsevat tukea elatukseensa. Kyse ei ole palkasta. Kotihoidontuki on aivan eri asia. Älä sekoita näitä kahta. Aloittaja ilmeisesti tarvitsee toimeentulotukea muiden etuuksiensa lisäksi turvaamaan perheensä elatusta, kun se kerran on hänelle myönnetty.

No varmaan tarvitsee kun usealle isälle on tehtailtu lapsia eikä töissä ole ikinä oltukaan. Ja se nykyinenkin mies elää aivan kokonaan tuilla.

Ja tömän lisäksi vielä kunnalliset hoitajat siivoaa, kokkaa ja hoitaa lapset.

Vierailija
25/25 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ha ha ha mitä????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi