Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko näillä AMK kurssinumeroilla mitään väliä?

Vierailija
13.09.2016 |

Eka vuoden yritin saada hyviä Numeroita mut nyt ei ole motivaatiota. Onko sillä mitään väliä jatkossa että onko siellä todistuksessa ka 3 vai 4?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin siinä tapauksessa on, jos haluat myöhemmin jatkaa opiskelua yliopiston maisteriohjelmassa. Sinne pyrkiessä amkin arvosanat ovat yksi tärkeimmistä valintakriteereistä.

Vierailija
2/9 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä ole mitään merkitystä. Tulevaisuuden kannalta on merkitystä vain työharjoittelulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin siinä tapauksessa on, jos haluat myöhemmin jatkaa opiskelua yliopiston maisteriohjelmassa. Sinne pyrkiessä amkin arvosanat ovat yksi tärkeimmistä valintakriteereistä.

Ainoastaan opinnäytetyön arvosanalla on merkitystä,sisäänpääsyä lisäpisteiden muodossa helpottaa arvosana H4 tai K5.

Vierailija
4/9 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sillä brassailla, jos on erityisen hyvä. Mutta eivät ne suoraan korreloi työelämässä menestymisen kanssa. Jos tietää jo haluavansa maisteriohjelmaan tai haluaa pitää sinne suuntaan ovet auki, niin miksipä ei panostaisi... itseä vähän harmittaa siltä kannalta, kun en aluksi edes tiennyt mahdollisuudesta.

Vierailija
5/9 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa jatko-opinnoissa vaaditaan vähintään tiettyä keskiarvoa. Sen ylityksestä ei kuitenkaan saa lisää pisteitä vaan tuo on vain edellytys hakuprosessiin pääsemiseksi. Useimmiten nelonen riittää, neljä puoli on isoin näkemäni ja kolmonen alhaisin.

Työnantajat harvemmin kyselevät todistuksia, mutta toisaalta taas parhaat työnantajat ottavat kopiot ja analysoivat arvosanat ihan kursseittain. Varaudu kysymyksiin jos siellä on "outoja" kursseja.

Itse olen insinööri. Opiskeluaikana ne yli nelosen oppilaat hankkivat palkalliset harjoittelunsa sillä että pistivät opinto-otteensa liitteeksi ja sähköpostillakysymyksen "Löytyykö harjoittelupaikkaa?" Yleensä vastauksena oli vain kysymykset suunnitteluun vai työnjohtoon ja koska aloitat. Muut sitten täyttyvät pitkiä hakemuksia ja harjoittelivat lattiatason hommissa, eli duunareina. Ei ehkä edes omalla alalla.

Vierailija
6/9 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten opiskelet? Etkö tahdo hallita sitä tietoa kun lähdet työelämään? Outo asenne, eihän kyse ole numeroista vaan siitä kuinka hyvin hallitset asioita. En minä ainakaan tahtoisi firmaani moisia rimanalittajia, joille on ihan sama, missä määrin hallitsee tietoa.

Vierailija
7/9 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on suomalainen osaamisen taso. Ihanaa maksaa verorahoista näiden kastematojen opinnot, ja työelämä junnaa 1990-luvulla kun jengi ei viitsi nähdä opinnoissa vaivaa.

Vierailija
8/9 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten opiskelet? Etkö tahdo hallita sitä tietoa kun lähdet työelämään? Outo asenne, eihän kyse ole numeroista vaan siitä kuinka hyvin hallitset asioita. En minä ainakaan tahtoisi firmaani moisia rimanalittajia, joille on ihan sama, missä määrin hallitsee tietoa.

En mä voi mitenkään "hallita" tätä kaikkea tietoa.

Vierailija
9/9 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun työnantajia ainakaan ketään ole koskaan kiinnostanut mun kurssiarvosanat tai opinnäytetyö. Ainoastaan korkeintaan että olen valmistunut ja valviran laillistama. Jatko-opiskelumahdollisuuksiakaan ei juurikaan ole.

Ei sillä, ihan hyvät numerot kuitenkin sain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän