Opettajan sijaisuudet?
Mikä on tehokkain keino löytää opettajan sijaisen hommia? Kannattaisiko lähestyä eri kouluja s-postitse vai onko olemassa muitakin väyliä, sijaislistoja tms.?
Kommentit (14)
Ikävä kuulla :( Miten olet hakenut?
Käy lähialueesi kouluissa esittäytymässä ihan face-to-face.
Itse tein oman nettisivun CV:n sijaan ja nappasin viran 23-vuotiaana.
Kouluilla käymällä, lähettämällä sähköpostia rehtoreille ja kouluvirastoihin cv:t ja soittoja. Seuraa mollia ja Opettaja-lehteä, jos ilmoittavat sijaisuuksista.
Olen pätevä ope ja silti on todella vaikea saada sijaisuuksia. Koulut säästävät ja käyttävät mm. avustajia sijaisina tai sitten opet vahtivat kahta luokkaa samanaikaisesti.
Kiitos vinkeistä :) Pitänee aloittaa vierailukierros kouluissa!
Kuinka paljon sulla on alan opintoja? Epäpäteviä ei mielellään oteta sijaisksi.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kuulla :( Miten olet hakenut?
Meillä on opettajaopiskelijoille sähköpostilista
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt kandin ja pedagogiset (aineenopettajaksi siis opiskelen), nyt syventävät opinnot meneillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt kandin ja pedagogiset (aineenopettajaksi siis opiskelen), nyt syventävät opinnot meneillään.
Ja olen tehnyt jonkin verran sijaisuuksia vanhoihin kouluihini sekä harjoittelukouluuni, mutta haluaisin tehdä useamminkin :)
Miten olisi Kokoomuksen paikallisyhdistykseen liittyminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olen tehnyt jonkin verran sijaisuuksia vanhoihin kouluihini sekä harjoittelukouluuni, mutta haluaisin tehdä useamminkin :)
Jospa jättäisit sijaisuuksia meille muillekin etkä ahnehtisi itse kaikkia?
Laita sähköpostia ensin! En oikein ole varma, ilahtuvatko rehtorit kutsumattomista vieraista. Niillä on aika paljon hommaa. Kerro että olet valmis tulemaan lyhyelläkin varoitusajalla (ja ole myös hereillä aamuisin tätä varten), luulisin että se on aika iso plussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa jättäisit sijaisuuksia meille muillekin etkä ahnehtisi itse kaikkia?
Ei niitä sijaisuuksia tällä hetkellä kuitenkaan kerry kuin muutamia vuodessa, varsinkaan sopivan lyhytaikaisia jotka olisivat toteutettavissa opintojeni lomassa. Entiset koulunikin sijaitsevat toisessa kaupungissa, ja haluaisin kokemuksia myös muilta seuduilta.
Ilmeisesti tuntemalla oikeita ihmisiä. Itse olen gradua vaille valmis opettaja enkä saa koskaan sijaisuuksia, vaikka haen kaikkiin