Apua! Vedin äsken kuukautissiteen vessanpöntöstä ja nyt suihkun lattiakaivo tulvii
likavettä pitkin lattioita kun vedän vessaa. Miten tuo on edes mahdollista? Pitääkö mun nyt jollekin huoltoukolle tässä soittaa? Tai eihän ne edes vissiin vastaa puhelimeen tähän aikaan enää.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset laittanut sitä sidettä roskikseen? Ei noin tyhmä saa olla
Kun menin vessaan vaihtaan sidettä, niin siinä pöntöllä istuessa huomasin, että olin unohtanut laittaa uuden roskapussin vessan roskikseen. En jaksanu sitte lähtee housut kintuissa hakemaan uutta pussia kun ajattelin, että kyllä se pönttö tuon yhen jaksaa vetää, mutta eipä jaksanu. Ap
Olet saanut jo aivan riittävästi haukkuja, joten.
Olet ehkä sairas tai muuten uupunut, kun et "jaksanut" lähteä housut kintuissa hakemaan uutta roskapussia. Seuraavan kerran, kun sinulla on "jaksamisongelmia", kääri käytetty side siistille rullalle vessapaperin sisään ja laita lavuaariin tai sen reunalle odottamaan. Peseydy ja vaihda uusi side, vedä housut ylös.
Käy hakemassa uusi pussi roskikseen.
Laita siderulla siihen.
Pyyhi lavuaari/ lavuaarin reuna.
Ihan kauhea vaivahan tuossa on, ja pitää vähän ajatella ja suunnitellakin, mutta kun tuon toimenpidesarjan on pari kertaa tehnyt, se menee omalla painollaan.
Sen siteen voi laittaa taiteltuna ja paperiin käärittynä ihan sinne roskiinkin odottamaan, vaikka siellä ei olisi vielä pussia. Ei kukaan kuitenkaan käytä roskista ruokailuastian tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni tilannepäivitys. Huoltoukon mukaan pitää kuulema joku pumppuauto tilata käymään. Ap
Vituttaako?
Meillä meni ok-talossa vessanpönttö kerran tukkoon, kun oltiin heitetty sinne kalasopan jämät. Viemäriauto kävi, maksu 165 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miks ihmiset tuntee tarvetta aina tulla haukkumaan ja pätemään jos joku tekee virheen. hohhoijjaa kai ap sen itekki tajuaa ettei toista kertaa samaa tee
No tota, pitäisi olla ihan yleisesti tiedossa että kuukautissuojat ei kuulu pönttöön. Veikkaan että ei ollut ensimmäinen vedetty side, vai kuinka ap? Siellä voi olla hillitön möykky niitä aiemminkin vedettyjä veri/kusi rättejä. Yök!!
Itse olin nuori 70-luvulla, isä oli talkkari, jonka tehtävänä oli avata pöntöt, jos meni tukkoon. Meillä kotona ei ollut vessassa roskista, sisko ja minä saatiin ohjeeksi repiä siteet (ne sen aikakauden paksut!) pitkittäin halki ja vetää pöntöstä alas. Koskaan ei ollut pönttö tukossa.
70-luvulla tehtiin monta muutakin typerää asiaa. Voisit päivittää tietosi nykyaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miks ihmiset tuntee tarvetta aina tulla haukkumaan ja pätemään jos joku tekee virheen. hohhoijjaa kai ap sen itekki tajuaa ettei toista kertaa samaa tee
No tota, pitäisi olla ihan yleisesti tiedossa että kuukautissuojat ei kuulu pönttöön. Veikkaan että ei ollut ensimmäinen vedetty side, vai kuinka ap? Siellä voi olla hillitön möykky niitä aiemminkin vedettyjä veri/kusi rättejä. Yök!!
Itse olin nuori 70-luvulla, isä oli talkkari, jonka tehtävänä oli avata pöntöt, jos meni tukkoon. Meillä kotona ei ollut vessassa roskista, sisko ja minä saatiin ohjeeksi repiä siteet (ne sen aikakauden paksut!) pitkittäin halki ja vetää pöntöstä alas. Koskaan ei ollut pönttö tukossa.
Itseä olisi ketuttanut niin veristen siteiden repiminen, että olisin itse hommanut vessaan roskiksen. Tai vienyt johonkin muuhun roskikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita siihen päivystävään huoltonumeroon, heti ennenkuin tulee vesivahinko. Ja kuka idiootti nykypäivänä vetää siteen pöntöstä!!!??? Kiva maksella kymppitonnien laskuja viemäröinti töistä tai vesivahingoista. Juu, ei korvaa vakuutus, sivusta seurannut vastaavaa tilannetta. Mutta toimi heti, vahingot ja korvaukset kasvaa koko ajan.
Kymppitonnien laskulla vedetään jo uudet putket, joten meneekö liioittelun puolelle?
Vakuutus korvaa kyllä, koska kukaan ei kykene todistamaan, että se oli ap:n vessasta lähtöihin, viemäriputkissa kulkee sen verran paljon tavaraa.
Kyllä sen aika hyvin tietää mistä tukos on lähtöisin.
T. Putkinainen
Oikeastiko? Miksi sitten meidän 3 rapun taloyhtiössämme, jossa on yhteensä 7 viemärinousua, ei pystytä kertomaan, kenen sukkahousut tai lompakko tai vauvanvaippa tukkii viemärin? Vain vessanpytyn tukkivan tukoksen voidaan takuuvarmasti sanoa olevan juuri siitä kämpästä, mutta heti kun ollaan viemärin puolella, ei voi satavarmasti kertoa, mistä mikäkin sinne on tullut.
Jos asuu yksin, niin mieluummin liimaa sen siteen vaikka seinään kuin vetää pöntöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viemärikarhu vois auttaa. Ja kannattaa repiä ne siteet eikä laittaa kokonaisena.
Kuka alkaa repimään käytettyjä verisiä kuukautissiteitä? Hyi hemmetti.
Eikä niitä pönttöön saa laittaa sittenkään, koska materiaali ei liukene veteen revittynäkään.
Laiska repii ja laittaa alas pienissä erissä.
Laiska taitaa olla vähän tyhmäkin. Helpompi se side on kääriä paperiin kuin repiä.
kokeile irroittaa suihkun hanasta suutin, niin että jää vain letku käteen - saat enemmän painetta. avaa suihkun lattiakaivo ja suihkuta sinne täydellä paineella vettä, saattaa aueta.
putkimies
Vierailija kirjoitti:
Hienoo, sit ne tulee ja kaivaa sun verisen pimppisiteen ja kertoo, kuinka se ei kuulu sinne, et ootko ihan pölö.
Näin olen putkimiehenä tehnyt. Kävin esittelemässä konttorin naisillekin, että ei saa laittaa viemäriin tällaisia juttuja.
Meillä omakotitalossa meni viemäri tukkoon, avaaminen maksoi 180 e ja lasku meni kaupungille, koska tukos oli sen puolella. Viemärissä oli muuten kuollut kissa. Ei se meiltä tullut, mutta tukki kiinteistöliittymän.
Ei nuo tukkeutuneet viemärit mikään kallis juttu ole, jos ei vesivahinkoja synny.
Vierailija kirjoitti:
Lähenpä tästä soittaan sitte. Morjens ja kiitos av-mammoille ystävällisistä neuvoista. Ap
Päivän piristys, anteeksi että repesin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70-luvulla tehtiin monta muutakin typerää asiaa. Voisit päivittää tietosi nykyaikaan.
Ainakin viemärit oli parempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viemärit eivät ole tarkoitettu yleiseksi kaatopaikaksi, jonne kaadetaan mitä tahansa. Ehkä 70-luvulla näin oli (ja paristot dumpattiin metsään ja jääkaapit järveen), mutta nykyään onneksi suhtaudutaan asioihin vakavammin. Poikkeuksiakin tietysti on, kuten ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kummisetä oli kerrostalon talonmies. Kerran se löyty pannuhuoneesta ryyppäämästä sen jälkeen, kun joku oli tunkenu vauvanvaipan pönttöön ja siitä oli seurannut massiiviset vesivahingot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita siihen päivystävään huoltonumeroon, heti ennenkuin tulee vesivahinko. Ja kuka idiootti nykypäivänä vetää siteen pöntöstä!!!??? Kiva maksella kymppitonnien laskuja viemäröinti töistä tai vesivahingoista. Juu, ei korvaa vakuutus, sivusta seurannut vastaavaa tilannetta. Mutta toimi heti, vahingot ja korvaukset kasvaa koko ajan.
Kymppitonnien laskulla vedetään jo uudet putket, joten meneekö liioittelun puolelle?
Vakuutus korvaa kyllä, koska kukaan ei kykene todistamaan, että se oli ap:n vessasta lähtöihin, viemäriputkissa kulkee sen verran paljon tavaraa.
Kyllä sen aika hyvin tietää mistä tukos on lähtöisin.
T. PutkinainenOikeastiko? Miksi sitten meidän 3 rapun taloyhtiössämme, jossa on yhteensä 7 viemärinousua, ei pystytä kertomaan, kenen sukkahousut tai lompakko tai vauvanvaippa tukkii viemärin? Vain vessanpytyn tukkivan tukoksen voidaan takuuvarmasti sanoa olevan juuri siitä kämpästä, mutta heti kun ollaan viemärin puolella, ei voi satavarmasti kertoa, mistä mikäkin sinne on tullut.
Ensinnäkin vahingonteko on rikos, joten voidaan soveltaa poliisitutkintaa ja siihen liittyviä pakkokeinoja.
Ensin voidaan selvittää siteen verestä veriryhmä, ja samoin kaikista talossa asuvista. Näin saadaan epäiltyjen joukkoa karsittua huomattavasti, joskus jopa yhteen. Lopuksi voidaan ottaa DNA testi siteen verestä ja epäillystä, jolla syyllinen ratkeaa lopullisesti. Rikollinen maksaa vahingot ja aiheuttamansa kulut.
Veski ja lattiakaivo aukee samaan putkeen. Lattiakaivojust ny auki ja kato taskulampulla näkyykö side. Jos näkyy niin rautalakaa ja teet rautalankaan koukkuhärdelliun ja poimi side. Naiset tuntien niin ei onnistu suiurimalta osalta (sori - olen rasistinen tässä kohtaa)
Jos ei onnaa nin justiinsa huoltomies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi taivas... Ihan samalla lailla ne siteenriekaleesi ovat kulkeutuneet jätevedenpuhdistamolle silloin 70-luvullakin aiheuttamaan lisätöitä ja kuluja. Elleivät ole tukkineet jotain viemärinkohtaa kauempana asunnostanne. Mutta pääasia ettei oma pönttö ollut tukkeessa 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitinko, että edelleen vedän siteeni alas pöntöstä. Kerroin, miten 70-luvulla tehtiin.
Sun mielestä on pienempi vaiva alkaa repiä veristä sidettä riekaleiksi ja vetää se vessasta alas useammalla vedolla kuin kääräistä se vessapaperiin ja laittaa roskiin?