Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOULU 2016

Vierailija
13.09.2016 |

Joulu 2016 on taas pian täällä!

Mä innostuin, kun näin kaupassa eilen jouluvaloja. Aloin jo saamaan joulumieltä, joululaulut soi nyt. Eilen ostin inspiroituneena ensimmäiset joululahjat.

Tänään kävin keskustassa ja ostin jo joulukinkun valmiiksi. Leivoin äsken torttuja, tosin söin jo puolet niistä ja pistin loput pakkaseen odottamaan pikkujouluja. Nyt ajattelin, että tekisin huomiseksi ruoaksi bataatti- ja lanttulaatikkoa, sitäkin voisi vähän pakastaa :)

Mitäs muille? Joko odotatte joulua?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lahjaton joulu? Minusta on ihan mukava ajatus ilahduttaa läheisiä, mutta en tee siitä itselleni mitään stressiä tai vararikkoa. Pikemminkin vaatii aikaa ja vaivaa.

Kai niitä lahjoja on muitakin kuin suoran kaupan hyllyiltä paniikissa haalitut. Tässä esimerkkejä mitä itse olen antanut mm. vanhemmilleni ja sisaruksilleni:

- lupaus laittaa pakastemarjoja pakkaseen (parasta ettei joulun alla tarvitse kuin kirjoittaa tämä lupaus nätille lapulle ja voi ottaa rennosti :D Kesällä sitten fiiiksen ja rahatilanteen mukaan katson mitä pakastan. Mustikat ilmaisia, mutta jos laiskottaa, sitten amnsikoita...purkit ostan alesta säilöntäajan jälkeen loppukesästä.)

- Joskus olen kuivannut suppilovahveroita ja antanut niitä nätisti pakattuna. Tulee tosi hyvää ruokaa näistä kuivatuistakin!

- Valokuva-albumi viimeisten vuosien/vuoden kuvista, aina ollut todella tykätty

- Lupaus istuttaa kukkasipuleita seuraavana syksynä. Ei maksa paljon ja tuovat paljon iloa. Äidilläni ei oikein selkä enää kestä itse istuttaa.

- Leipokaa leipiä tai herkkuja pakkaseen

- Lupaus pestä vaikka ikkunat/tyhjentää rännit/vaihtaa kesärenkaat/pihan kevättalkoot/siivousapua....

- Sarjakortti uimahalliin, kuntosalille tms. Nämä tietty hintavampia.

- Hieronta, jalkahieronta, kampaajakäynti.... Nämä eivät jää krääsänä nurkkiin pyörimään ja samalla tukevat jonkun yrittäjän toimeentuloa.

- Lahjakortti teatteriin, lupaus viedä kesäteatteriin tms.

Vierailija
22/59 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se ruska taitaa alkaa :) Eli joulunodotus huipussaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi vielä jouluhössötystä. Ahdistaa ajatuskin joululahjoista, -musiikista, -ruuhkista. Tulisipa valkoinen joulu.

Vierailija
24/59 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin ostamassa maksalaatikkoa, rusinatonta ;) En saanutkaan laitettua noita pakastimeen, vaan söin niitä torttuja sittenkin lisää, ja näitä vähäisiä ei ole järkeä pakastaa. Rakastan joulua

-ap

Joulutortut omppuhillolla!

Mitenköhän muuten itsetehty omenahillo kestää paistamisen? Sesonki kun on.

Hyvin kestää paistamisen.

Vierailija
25/59 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidettäs kerrankin sellainen ÄLÄ OSTA MITÄÄN JOULU ! 

Ettekö te osaa sanoa lähimmäisillenne, että MINÄ RAKASTAN TEITÄ !  Ette vissiin kun ostatte turhaa roinaa lahjaksi ihmisille, ja suurin osa niistä pakkolahjoista menee sitten roskiin tai kierrätykseen. 

TOIVOTETAAN KERRANKIN RAKKAUDEN TÄYTEISTÄ JOULUA ! 

Ja lopetaan se kuluttaminen.

Miksi? Koska sulla on joku periaate ettei pitäs kuluttaa ja muidenkin pitäs elää sillätavalla ettei sulle tulis paha mieli? Vai koska oot köyhä ja ei oo varaa ostaa mitään lahjoja?

Vierailija
26/59 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulussa ainut miinus on se, että kahvilassa ei voi ottaa joulutorttua koska niissä on AINA luumuhilloa. Itse kotona laitan vadelmamarmeladia.

Vierailija
27/59 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kumpikin tietää kumpi on isäntä.

Vierailija
28/59 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on 100 päivää  jouluun :)

Vierailija
29/59 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kumpikin tietää kumpi on isäntä.

Uskallanko kysyä miten tää liittyy JOULUUN 2016?

Vierailija
30/59 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mukaa kun lapset ovat kasvaneet, on minun lahjakasani kasvanut. Ostan itselleni niitä asioita, joita on mukava saada ja käsittämättömällä tavalla nautin siitä, kun saan availla paketteja, jotka olen syksyn aikana itselleni laittanut.

Rakastan lahjakasta joulua, kirjoja, suklaakonvehteja, piparkakunmakuista juustokakkua, karpalohyytelöä... Muut saavat huoleti viettää lahjattoman joulun ja kinuta sukulaisilta vierailukutsua.

Vierailija
31/59 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
32/59 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan koskaan ole niitä lahjoja pakottanut ostamaan? Olkaa ostamatta tai antakaa aineettomia lahjoja. Mutta jos jotkut tykkää ostaa toisilleen lahjoja niin mitä te siinä siitä valitatte. Ei ole teidän asia. Itse ainakin nautin lahjojen antamisesta, niin aineettomisista kuin tavallisistakin. 

Vierailija
33/59 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö tämä jouluhelvetti jo alkaa. Apua. 

Vierailija
34/59 |
16.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytkö tämä jouluhelvetti jo alkaa. Apua. 

Toiselle helvetti, toiselle ihanaa aikaa.

Ei joulusta saa ottaa stressiä, siitä pitää nauttia!

Vierailija
35/59 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pohtii toisessa keskustelussa, viettääkö ateistit joulua. Kaikki saavat viettää joulua, jotka sitä haluaa! Ilon ja valon juhla se on.

Vierailija
36/59 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetäänkö tämä ns. yleisenä joulukeskusteluna? :)

Vierailija
37/59 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ANNA LÄHEISELLESI AINEETON JOULU 2016

Aineeton kahdessakin mielessä. Älä käytä jouluna päihteitä. Ja älä osta krääsää ja lahjoja, jotka joutavat kaatopaikalle tai kirpputorille tai nettiin myyntini heti joulun jälkeen. 

Anna mieluummin parinkymmenen euron seteli. Tai aineeton lahja, kuten teatterilahjakortti, leffalippuja. 

Tai anna lahjakortti, jossa lupaat viedä lahjan saajan kustannuksellasi ravintolaan syömään, tai vaikkapa hampurilaisbaariin. 

EN HALUA OTTAA YHTÄÄN AINEELLISTA JOULULAHJAA VASTAAN, OLEN SEN SANONUT KAIKILLE LÄHEISILLENI ! 

Toivon, että saan paljon JOULUHALEJA ! Ranskalaisia suudelmia! Painavia sanoja rakkaudesta, ja ystävyydestä ! 

Lisäksi toivoin joululahjaksi HILJAISUUTTA. 

Vierailija
38/59 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, täällä ollaan tekemässä kodista taas tavarahelvettiä. ja joululahjahelvettiä kun hukkuu toisten ostamaan joulukrääsään. 

Vierailija
39/59 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on syntymäpäivätkin jouluaattona, siltikään en yhtään tykkää joulusta. :/

Vierailija
40/59 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KUKA TEKISI LAHJATON JOULU KAMPANJAN SOMEEN? kiitos. 

No tee itse. Miksi sen täytyy olla mystinen joku muu, joka sen tekee? Tee itse jos tuollaisen kampanjan haluat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi