JOULU 2016
Joulu 2016 on taas pian täällä!
Mä innostuin, kun näin kaupassa eilen jouluvaloja. Aloin jo saamaan joulumieltä, joululaulut soi nyt. Eilen ostin inspiroituneena ensimmäiset joululahjat.
Tänään kävin keskustassa ja ostin jo joulukinkun valmiiksi. Leivoin äsken torttuja, tosin söin jo puolet niistä ja pistin loput pakkaseen odottamaan pikkujouluja. Nyt ajattelin, että tekisin huomiseksi ruoaksi bataatti- ja lanttulaatikkoa, sitäkin voisi vähän pakastaa :)
Mitäs muille? Joko odotatte joulua?
Kommentit (59)
Odotan joulua ainoastaan sen takia että pääsen perheen kanssa Thaimaahan kahdeksi viikoksi. Can't wait, enää 2,5 kk! 🌴☀️
Vierailija kirjoitti:
Odotan joulua ainoastaan sen takia että pääsen perheen kanssa Thaimaahan kahdeksi viikoksi. Can't wait, enää 2,5 kk! 🌴☀️
Mä ajattelin ostaa äkkilähdön, kunhan sellainen tulee :D Jos tulee siis, eipä oikeestaan mitään syytä Suomessa ololle olisi.
Jotenkin kahjoa innostua joulusta jo syys-lokakuussa, mutta silti ap saa multa symppispisteet. Jotenkin niin viattoman hellyttävä aloitus. Toi torttujen syöminenkin. Puoli pellillistä raukka vetänyt joulunkaipuuseensa. :DD
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin kahjoa innostua joulusta jo syys-lokakuussa, mutta silti ap saa multa symppispisteet. Jotenkin niin viattoman hellyttävä aloitus. Toi torttujen syöminenkin. Puoli pellillistä raukka vetänyt joulunkaipuuseensa. :DD
Mitäköhän ap ajattelee tällä hetkellä? Onko jo jouluähky vai vieläkö jaksaa odottaa? :D
Onpas tänään ollut monta tällaista joulukeskusteluja. Alkaa monilla olemaan siis jouluvalmistelut käynnissä?
Mä laittelin eilen ulos kynttilöitä ja ulkovaloja ja tuli jotenkin jouluinen fiilis. :)
Enää kaksi kuukautta ja 4 päivää! :)
Minä ostan paljon aineettomia lahjoja mutta lapsille on tullut kyllä ostettua tavaraa myös. Kummitytön perheelle hankin tänä vuonna lahjakortin kylpylään, suvun teineille leffalippuja ja perheen pienimmille ihan tavaralahjat, kun viime vuonna vein teatteriin. Esim. siskontyttö saa sellaisen askartelukorusetin ja puseron (olen ne jo hankkinut ja molemmat toivottuja), anoppi ja appi saa lahjakortin teatteriin ja omille vanhemmilleni ostan perinteisesti kirjat, joita aina odottavat joka joulu.
Isoin ongelma on omat lapset, nämä kun ovat saaneet jo monenmoista aineetonta lahjaa. Mitähän sitä keksisi tänä vuonna? Ensi vuoden synttärilahjat ovat aineettomia, joten varmaan jotain tavaraa (legoja tms) voisin hankkia.
Olen joka vuosi ajoissa lahjojen hankkimisen suhteen mutta aina muutama lahja jää viime tippaan. Nautin silti siitää suunnittelusta ja jopa kiireestäkin, koska olen jouluihminen.
Anna läheisellesi aineeton joulu ! Sanan kahdessa merkityksessä: ei päihteitä, ei krääsää. Ei kiinassa tehtyjä leluja (ties mietä myrkkyjä tai ainakin kemikaaleja niistä kotiin tulee).
Tule joulu aineeton...
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan paljon aineettomia lahjoja mutta lapsille on tullut kyllä ostettua tavaraa myös. Kummitytön perheelle hankin tänä vuonna lahjakortin kylpylään, suvun teineille leffalippuja ja perheen pienimmille ihan tavaralahjat, kun viime vuonna vein teatteriin. Esim. siskontyttö saa sellaisen askartelukorusetin ja puseron (olen ne jo hankkinut ja molemmat toivottuja), anoppi ja appi saa lahjakortin teatteriin ja omille vanhemmilleni ostan perinteisesti kirjat, joita aina odottavat joka joulu.
Isoin ongelma on omat lapset, nämä kun ovat saaneet jo monenmoista aineetonta lahjaa. Mitähän sitä keksisi tänä vuonna? Ensi vuoden synttärilahjat ovat aineettomia, joten varmaan jotain tavaraa (legoja tms) voisin hankkia.
Olen joka vuosi ajoissa lahjojen hankkimisen suhteen mutta aina muutama lahja jää viime tippaan. Nautin silti siitää suunnittelusta ja jopa kiireestäkin, koska olen jouluihminen.
Aineeton lahja on monesti elämys ! Anna pakettiin piiloteltuna kortti, jossa kuvaat lapsellesi tulevaisuudessa tarjoamasi elämyksen. Elämys voi olla vaikka eväsretki jonnekin "salaiseen" metsäpiiloon suksilla hiihtäen. Kynntilälyhdyn valossa.
Tai kuutamokävely öiseen lumiseen metsään. Jännittävää.
Annoin lapselleni aineettoman lahjan viime jouluna. Lupasin viettää "saikkarissa" yhden arkipäivän. Eli lapsi oli pois koulusta ja minä töistä. Olimme "sairaana". Noh, oli vähän niskat kipeät, ja lapsella ihan vähän kurkkukipu. Mutta kuitenkin, vietimme päivän kotona peittojen alla. Juotiin teetä, syötiin mummon kampanisuja, luettiin ja katseltiin videoita. Ihan lapsen kanssa kahdestaan. Katseltiin aamulla ikkunasta kun ihmiset vilisvät kiireissään töihin. Ja me relattiin.
Ihana lahja oli ! Ja se pidettiy salaisuutena opelta.
Kynntilöistä tulee pienhiukkasia. Älkää ostako kynttilöitä. Syöpä niistä tulee. ainakin tuoksukynttilöiden on todettu aiheuttavan syöpää.
Vierailija kirjoitti:
Pidettäs kerrankin sellainen ÄLÄ OSTA MITÄÄN JOULU !
Ettekö te osaa sanoa lähimmäisillenne, että MINÄ RAKASTAN TEITÄ ! Ette vissiin kun ostatte turhaa roinaa lahjaksi ihmisille, ja suurin osa niistä pakkolahjoista menee sitten roskiin tai kierrätykseen.
TOIVOTETAAN KERRANKIN RAKKAUDEN TÄYTEISTÄ JOULUA !
Ja lopetaan se kuluttaminen.
Ai että sanoisin 3.v, 5.v ja 7 .v lle Rakastavani heitä ja jättäisin joulunlaiton?
Kyllä meillä kuules joulu on JOULU ja tehdään kaikkemme että se on lapsille ikimuistoista aikaa jonka muistaa vielä aikuisenakin. Näin oli minullakin ja olen kiitollinen siitä että meillä on aikaa se lapsille tehdä.
Hyvää ruokaa, tunnelma, kivoja lahjoja... En ehkä viettäisi kokonaan "aineetonta joulua", mutta en myöskään osta turhaa krääsää. Kyllä joulukoristeita ja lahjoja silti pitää olla :)
En tiedä onko tästä jo mainittu täällä, mutta kaikille piparisuklaan ystäville tiedoksi, että se Fazerin uusi joulusuklaa, jossa on keksimuruja ja joulumausteita on melkeinpä kopio piparisuklaasta <3
Joulutekstiilit mietinnässä. Niin kauniita joulukoteja näkyy blogeissa, oikeen harmittaa kun ei itelle osaa sellaista laittaa. Paljon se vaatii aikaa ja rahaa. Joulukuusi hankitaan tänä vuonna aitona, mitenhän voisi varmistaa ettei ole voimakastuoksuinen. Joutuu pian kantaa kuusen terassille kesken joulun.
Tuntuu että hössötys alkaa vuosi vuodelta jne.
Palstalla näkyy taas jo jokavuotiset jouluongelmat: Missä sitä vietetään. Voi ei. Onneksi ei ole itsellä mitään ongelmia joulunvieton suhteen.