Kasvissyöjä, oletko ruokavaikeilija?
Vaaditko että kun menet kylään jonnekin niin siellä pitää olla sinua varten erikoisruokavalio jos muut syö lihaa?
Kommentit (27)
On tiedetty jo kauan, että kaikki viffaanit ovat hulluja tai lesboja, ehkä molempia. Kannattaa sellainen typeryys lopettaa alkuunsa, ja syödä kunnon pihvi.
Miten omaperäinen aloitus. Seuraavaksi voit taas naureskella, miten salaa syötät lihaa kasvissyöjille.
Vierailija kirjoitti:
Miten omaperäinen aloitus. Seuraavaksi voit taas naureskella, miten salaa syötät lihaa kasvissyöjille.
Hä? Onko jotenkin arka aihe, vai mikset vastaa?
Ihan aidosti kiinnostaa aihe, mutta ilmeisesti kasvissyöjät ei kehtaa vastata yhtä lukuunottamatta. Ainakaan itse en kehtaisi alkaa vaatimaan että muiden pitäisi varautua minua varten erikoisruokavaliolla jos kyse on vain muotidieetistä. Ottaisin joko omat eväät tai söisin sitä mitä tarjotaan ja sitten kotona taas jatkaisin sitä itse valittua ruokavaliota.
En vaadi. Voin hyvin syödä niitä tarjottavia, mitkä itselleni käyvät, tai olla syömättä lainkaan. En odota muiden mukautuvan omaan vapaaehtoiseen ruokavaliooni.
Se, mikä ärsyttää, on etteivät monet ihmiset voi kunnioittaa päätöstäni. Ei kiitos, en ota sitä kinkkua vaikka kuinka tyrkytät. Huumoria huumoria, minua ei kyllä naurata.
Vierailija kirjoitti:
Ihan aidosti kiinnostaa aihe, mutta ilmeisesti kasvissyöjät ei kehtaa vastata yhtä lukuunottamatta. Ainakaan itse en kehtaisi alkaa vaatimaan että muiden pitäisi varautua minua varten erikoisruokavaliolla jos kyse on vain muotidieetistä. Ottaisin joko omat eväät tai söisin sitä mitä tarjotaan ja sitten kotona taas jatkaisin sitä itse valittua ruokavaliota.
Muotidieetti? Olen ollut kasvissyöjä 15 vuotta, melko pitkäaikainen muoti-ilmiö näköjään.
Taas tämä vanha virsi. Kehtaan kyllä vastata. Olen ollut kasvisyöjä 25 vuotta jo. Ei, en vaadi erityiskohtelua. Ruokavalioni on minun asiani ja valintani, en koeta sälyttää vastuuta siitä muille. Minun ystäväni ja perheeni sattuvat kuitenkin pitämään minusta, joten he näkevät vuokseni omasta halustaan vaivaa, vaikka en pyydä mitään. Jos mitään sopivaa tarjottavaa ei ole, olen hiljaa. Minä kun en kuole yhden päivän aikana nälkään.
En vaadi keltään mitään ruokavalioni suhteen. Jätän vain lihan syömättä ja syön muita ruokia mitä on tarjolla. Jos mikään ei sovellu eli kaikessa olisi lihaa, nii sittenpähän jätän kokonaan syömättä. Tuskinpa eloon jäämiseni on yhdestä vierailusta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muotidieetti? Olen ollut kasvissyöjä 15 vuotta, melko pitkäaikainen muoti-ilmiö näköjään.
Onhan niitä keski-ikäisiä punkkareitakin.
kasvisruokailijoita on monenlaisia, itse olen kasvissyöjä mutta kyllä hirvittäisi kestitä tiukkapipovegaania. useimmiten he kyllä tuovat omat eväät tai ovat ottamatta mutta olen kuullut juuriherännäisistä jotka raivoavat kahvipöydässä kun keksissä on munajauhoa tai kahvia ei voi juoda kun siinä on voinut paahtua ja jauhaantua hyönteisiä jne.
toisinpäinkin on käynyt, kaverini on keliaakikko ja hänelle tarjoiltiin erikseen tilattuna luomuruokaa mm leipää. koska luomuhan ei voi allergisoida. :D
Minä yritän olla vähemmän hankala ruoka-asioissa ja otan esim omat soijanakit mukaan grilli-iltaan tai syön niitä juttuja, joissa ei ole lihaa. Olen joskus jopa syönyt kanapiirakkaa, kun ystäväni oli sitä minua varten tehnyt, kun pitkän ajan jälkeen nähtiin.
Mielestäni on oma ongelmani, että olen valinnut tämän ruokavalion ja olen sen kanssa tiukka kotona, mutta en voi vaatia, että muut ottavat sen huomioon. Toki on kiva saada vegeruokaa, mutta pärjään kyllä yhden illan ilmankin.
Miksi niin kiukkuisia vastauksia kasvissyöjiltä? Johtuuko aliravitsemuksesta vai mistä?
Mistä vedit johtopäätöksen, että kasvissyöjä vaatii varautumaan muita omaan ruokavalioonsä nro5? Onko kasvissyönti sinusta muotidieetti?
Jos joku kutsuu syömään, kerron kyllä ruokavaliostani jollei kutsuja tiedä. Lähipiiri tietty tietää. Jollei joku haluisi tarjota myös kasvisvaihtoehtoa niin söisin sitä mitä voin syödä.
Vierailija kirjoitti:
Minä yritän olla vähemmän hankala ruoka-asioissa ja otan esim omat soijanakit mukaan grilli-iltaan tai syön niitä juttuja, joissa ei ole lihaa. Olen joskus jopa syönyt kanapiirakkaa, kun ystäväni oli sitä minua varten tehnyt, kun pitkän ajan jälkeen nähtiin.
Mielestäni on oma ongelmani, että olen valinnut tämän ruokavalion ja olen sen kanssa tiukka kotona, mutta en voi vaatia, että muut ottavat sen huomioon. Toki on kiva saada vegeruokaa, mutta pärjään kyllä yhden illan ilmankin.
Fiksua puhetta kerrankin kasvissyöjältä. Miksi tehdä omista valinnoistaan muiden ongelmaa?
Kyllä kai kasvissyöjälle löytyy lähes aina hyvät pöperöt lihansyöjienkin pöydästä. Mutta vegaaneilla voi olla vaikeaa. Tai siis on.
Vierailija kirjoitti:
15 vuotta olen kasvisruokavaliota noudattanut, jos se jotakuta kiinnostaa.
Jos on salaattia ja/tai jotain kasvislisäkettä, niin pärjään. Minua varten ei erikseen tarvi varata mitään erikoista, usein liharuoan kanssa syödään muutenkin vaikka perunaa ja salaattia.
Anoppilassa ja lapsuudenkodissa kehtaan vaatia erikoiskohtelua ja minulta kyselläänkin aina etukäteen mitä minulle ostetaan/laitetaan ennen pitkää vierailua. Työpaikalla ja kaveriporukassa valitaan yhdessä lounasravintola missä on kaikille sopivaa ruokaa.
Muualla en ole vaatinut mitään erikoiskohtelua tai ilmoittanut olevani kasvissyöjä. Syön sitä mitä on tarjolla tai otan omat eväät.
Muuten, eräässä kyläpaikassa vähän paheksuttiin sitä etten ilmoittanut etukäteen. Emäntä olisi halunnut varata minullekin jotain suolaista syötävää. Että voi se mennä niinkin päin :) Itsekin haluaisin tietää ihmisten mieltymyksistä tukäteen jos olisin laittamassa vieraille ruokaa.
koitan olla olematta. harvoin sitä nälkään kuolee jos jättää lihan syömättä kun yleensä on kaikkea muutakin, leipää salaattia ym. ja pullaa! :D useimmiten mun kasvisruokailu on muille ongelma, jankuttavat miksen syö lihaa ja loukkaantuu tai ahdistuu jos en ota juuri uunista otettua makaronilaatikkoa. mulla ei oo mitään hätää ja pärjään hyvin niillä mitä tarjoillaan!