Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni pitää ulkona liikkumisesta pumppien ja kuntosalien sijaan?

Vierailija
13.09.2016 |

Täällä yksi, joka mieluummin kävelee raittiissa ilmassa kuin hikoilee sisällä.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän, mutta kun sataa kaatamalla vettä, olen mielummin pumppailemassa ja salilla.

Pelkkä lenkkeily ei kuitenkaan riitä liikunnaksi, vaan lihaskuntoharjoitusta täytyy myös tehdä.

Vierailija
2/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä lenkkeily ei kuitenkaan riitä liikunnaksi, vaan lihaskuntoharjoitusta täytyy myös tehdä.

Niin ja ei ollut siis tarkoitus sanoa, että lenkkeily ei olisi hyvä ainoastaan. Sekin on parempaa kuin ei mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pidän, mutta luonnossa ei pysty harjoittamaan lihaskuntoa läheskään samalla tavalla eikä edes sinne päin. Ainakaan jos tavoitteena on lihaksen kasvatus. Kuten itselläni.

Vierailija
4/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi. Raitis ilma tekee hyvää kaikkialle, myös iholle. Ja kuntoa haen, en lihaksia.

Vierailija
5/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempi parempi. Kumpikaan ei kata kaikkea. Kävely on kohtalaista aerobista liikuntaa mutta lihaskuntoon ja etenkin yläkroppaan sillä ei juuri ole vaikutusta

Juoksukin on tehokkaampaa.

Vierailija
6/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Sisäliikunta on alkanut tuntua tylsältä lenkkeilyn löytämisen jälkeen. Mutta ulkonaliikkuminen tuntuukin enemmän kokonaisvaltaiselta reippailulta, kuin sali joka tuntuu hyvin tarkasti vain tietyn osa-alueen harjoittamiselta.

Vierailija
7/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä!

Ulkoilen 5-7 päivänä viikossa, erilaisissa maastoissa.

Kävelen, hölkkään, juoksen, tanssin, joogaan, teen lihaskuntoa ja milloin mitäkin ulkona, niin kesällä kuin tammikuun pakkasillakin.

Kesällä uin luonnonvesissä sekä pyöräilen pitkiä matkoja ja talvella lumilautailen, hiihdän sekä luistelen.

Toki tanssin, joogaan ja teen lihaskuntoa kehonpainolla myös sisätiloissa ja enemmän kuitenkin sisällä kuin ulkona.

Minulta on kyselty, missä salilla käyn ja luultu urheilijaksi, mutta en käy koskaan salilla tai missään ohjatuilla tunneilla enkä edes varsinaisesti urheile.

Elämäntapa vain tällainen ja liikun fiiliksen mukaan.

Hampaat irvessä ja itseä pakottaen en koskaan.

Vierailija
8/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en näe näitä toisiaan poissulkevina. Voin käydä yhtenä päivänä ulkona pyöräilemässä tai lenkillä, toisena päivänä pumpissa. Joskus olen tosi radikaali ja kuntopyöräilen tai juoksen matolla sisällä :o

Vierailija
9/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän, mutta aion ottaa kuntosalikortin talveksi. Vapaan maan aikaan tulee ulkona tehtyä raskaita pihahommia (kuten kataa 40 kgn kalkkisäkkejä), mutta talvella kolaus ainoa rasite. Lihaskunnosta ylläpitäminen estää niska- ja hartiasärkyjä, pitää yllä tasapainoa jne. t kohta vireä eläkeläinen.

Vierailija
10/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sijaan, mutta lisäksi.

11/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein huonoin kunto on lihasta kasvattavilla yhden lihasryhmän pumppaajilla. Salille ajetaan autolla, eikä jakseta edes bussiin juosta. Itse juoksen, teen pihatöitä paljon, ja metsässä kykkiminen sienten ja marjojen perässä on parasta pakarajumppaa!

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
12/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tykkää sisäliikunnasta enkä halua käydä salilla, mutta teen pitkiä vaelluksia ja kävelen muutenkin niin paljon kuin ehdin, mielellään 10-20 km päivässä.

Vierailija
13/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia käyttää liikkeeseen vain omaa totuttua kehonpainoa. Eri asia käyttää liikkeeseen omaa totuttua kehonpainoa SEKÄ 200kg painoa siihen päälle. Jos nyt jalkalihaksista kerta puhutaan. Molempi parempi, mutta jälkimmäinen on ihan eri luokkaa kuin metsässä käveleminen.

Vierailija
14/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä!

Ulkoilen 5-7 päivänä viikossa, erilaisissa maastoissa.

Kävelen, hölkkään, juoksen, tanssin, joogaan, teen lihaskuntoa ja milloin mitäkin ulkona, niin kesällä kuin tammikuun pakkasillakin.

Kesällä uin luonnonvesissä sekä pyöräilen pitkiä matkoja ja talvella lumilautailen, hiihdän sekä luistelen.

Toki tanssin, joogaan ja teen lihaskuntoa kehonpainolla myös sisätiloissa ja enemmän kuitenkin sisällä kuin ulkona.

Minulta on kyselty, missä salilla käyn ja luultu urheilijaksi, mutta en käy koskaan salilla tai missään ohjatuilla tunneilla enkä edes varsinaisesti urheile.

Elämäntapa vain tällainen ja liikun fiiliksen mukaan.

Hampaat irvessä ja itseä pakottaen en koskaan.

Aivan mahtavaa! Ihan paras asenne!:)

Vierailija
15/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Kaikkein huonoin kunto on lihasta kasvattavilla yhden lihasryhmän pumppaajilla. Salille ajetaan autolla, eikä jakseta edes bussiin juosta. Itse juoksen, teen pihatöitä paljon, ja metsässä kykkiminen sienten ja marjojen perässä on parasta pakarajumppaa!

Mitä tarkoitat yhden lihasryhmän pumppaajilla? 4 kertaa viikossa pelkkää hauista tai pakaraa? Ymmärrät varmaan, että saman lihasryhmän treenaaminen onnistuu max 2 kertaa viikossa. Ja kahdet salitreenit ovat vain kuntoa ylläpitävää liikuntaa, eli edistystä ei tapahdu.

Itse en koskaan missään saa pakaroitani tai muitakaan lihaksia kipeiksi ilman painoja. Ihan sama montako kyykkyä teen pelkällä omalla painolla. Se on kuitenkin se oma paino, mitä olen kantanut 10 vuotta, joten ei sen kuulukaan tuntua missään. Joten silloin on tehtävä sitä, mistä syntyy edistystä. Siksi jokaisella on omat lähtökohtansa.

16/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri asia käyttää liikkeeseen vain omaa totuttua kehonpainoa. Eri asia käyttää liikkeeseen omaa totuttua kehonpainoa SEKÄ 200kg painoa siihen päälle. Jos nyt jalkalihaksista kerta puhutaan. Molempi parempi, mutta jälkimmäinen on ihan eri luokkaa kuin metsässä käveleminen.

Jos laitat 200kg painoa ja alat askelkyykkyjä tekemään, niin ei siinä montaa kertaa ehdi tehdä, ennenkuin nivelrikko kutsuu. Mutta kukin tyylillään. Iso osa tuntemistani sali-entusiasteista kävelee kepeillä puolet ajasta. Salitouhut on kaukana terveellisyydestä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
17/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Eihän nämä sulje toisiaan pois. Teen lihaskuntoa salilla ja aerobista pääosin ulkoilemalla, en jumpissa. Nyt varsinkin kun Pokemon Go, tulee joskus laistettua salitreenistäkin ja käveltyä sen sijaan. ;-)

Vierailija
18/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä ikäpolvea, joka todisti ns. juppiajan kasarilla. Ei se näyttänyt Miami Vice-sarjalta, kun joku käveli ilman sukkia liisatulla autolla ilman sukkia huonosti istuvasta puvussa Carrolssiin. Valmiiksi rumana ja ylipainoisena. Tälle aikakaudelle tullaan irvailemaan ihan samalla tavalla. Kehonrakennus on nykyään jostain syystä normi - jopa naisilla. Kike Elomaa ei pärjäisi edes Ms. Fitness Hot Bikini - skabassa.  Salilla käynti - reenaaminen oli oikeastaan poikkeus, kuin sääntö. Mekaanisesti sisätiloissa lihaksia kasvattavia harjoitteita suorittavia ihmisiä suorastaa halveksuttiin/ heille naurettiin. Tämä on tämä aika. Jonkinlainen vastareaktio tällekin tulee, niinkuin kaikkeen. Urheilemalla hankittu symmetrinen keho oli silloin, on nyt - ja tulee varmaan olemaankin se juttu. Ihme vuodatus......Hymiö..... Joo.... Kyllä liikun päivittäin luonnossa, vaikka kaupungissa asunkin. Kohta alkaa taas hieno murroskausi.

Vierailija
19/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaako joku oikeasti marjojen ja sienien poimimisen kyykkäilyä ja salin raskasta jalkatreeniä? Höpö höpö. :)

Vierailija
20/44 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertaako joku oikeasti marjojen ja sienien poimimisen kyykkäilyä ja salin raskasta jalkatreeniä? Höpö höpö. :)

Ei niitä voi edes verrata, kun marjanpoiminta on niin ylivoimaisesti parasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän