Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä käytätte kevyttuotteita?

Vierailija
13.09.2016 |

Kevytjuustoa, rasvatonta maitoa ja jotain jugurtteja jossa 0,1% on tärkeää vaikka sokeria saakin olla.
Miksi ette käytä maistuvia tuotteita? Kenenkään läskit ei punaisen maidon takia tule, ja on se namia. <3

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö mihin rasvaton maito on alunperin kehitelty? Sikojen nopeaan lihottamiseen.

Höpöhöpö, ainoat väitettäsi tukevat lähteet ovat Magneettimedia ja sen kaltaiset sivustot. Saisiko OIKEAN lähteen? Ei tietenkään, kun et kehtaa myöntää että uskoit huijareita :D

Oikeastihan kun maito tulee meijeriin se separoidaan, eli KAIKKI rasva otetaan pois. Sitä (käytännössä kermaa, siis poistettua rasvaa) sitten lisätään sen mukaan mitä rasvaprosentin halutaan olevan. Tämä siksi, koska lain mukaan rasvaprosentti pitää olla purkissa ilmoitettu, ja koska maidon rasvapitoisuus vaihtelee paljon, mm lehmän rodun, ruokinnan ja vuodenajan mukaan.

Rasvaton maito tuli siis ihan prosessin sivutuotteena aikana jolloin alettiin epäillä kovan rasvan vaaroja ja asiakkaat halusivat rasvattoman vaihtoehdon.

T: Ison meijerin tuotantovastaava

En nyt viitsi sen suuremmin tonkia, mutta ihan jos googlaa skimmed milk, wikipediasta tulee ekana

"Historically, skimmed milk was used for fattening pigs, and was recommended as "not only the very best supplement for growing pigs, but is of almost equal value for fattening purposes" as it "furnishes a complete protein" and makes the feed "more palatab"

Vierailija
82/90 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa on siinä, jos ruoka on harrastus ja nautinto? Olemmeko me ruuasta nauttijat teidän mielestänne jotenkin primitiivisiä viettien orjia? :D Elämästä ei saa nauttia, vaan se pitää suorittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa on rasvattomassa maidossa? Eihän siihen ole lisätty sokeria. Lihomisen syy on liian suuri energiamäärä.

Ymmärrän, että jogurteissa rasva saatetaan korvata sokerilla, jolloin energiapitoisuus pysyy suunnilleen samana ravintoarvojen huonontuessa, minkä lisäksi sokeri lisää näläntunnetta. Mutta rasvattomassa maidossa vain vähennetään rasvan määrää.

Vierailija
84/90 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa on siinä, jos ruoka on harrastus ja nautinto? Olemmeko me ruuasta nauttijat teidän mielestänne jotenkin primitiivisiä viettien orjia? :D Elämästä ei saa nauttia, vaan se pitää suorittaa?

Sulkeeko nämä toisensa pois? Minusta se menee nimenomaan niin päin, että käyttämällä aitoja makuja ja raaka-aineita myös ruuan maku ja koostumus paranee huomattavasti. Noin se on ainakin minusta järkevää tehdäkin, että silloin kun syö niin tyydyttää sekä nälkää mutta myös nauttii siitä ruuasta. Vai tarkoitatko ruuasta nauttimisella nyt ylensyöntiä?

Vierailija
85/90 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen maito on kuvottavaa. Ostan oman rasvattoman maidon työpaikallekin, kun on vaan kevytmaitoa muutoin tarjolla kahviin. 

Vierailija
86/90 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en halua että suoniin kertyy rasvaa. Olen hoikka eikä minulla muutenkaan ole mitään ongelmia esim. jatkuvan nälän kanssa. Kyllä minä rasvaakin käytän, esim leivän päälle sipaisen oivariinia. Mutta en näe järkeä esim rasvaisen maidon juonnissa, sitä menee kuitenkin se pari kolme lasia päivässä. 

No jos joisit rasvattoman maidon sijasta sitä rasvaista, nii ei sitä maitoa menisi paria kolmea lasia päivässä. Vai oletko sinäkin tuollainen joka syö ja juo vain huvin vuoksi?

Syön koska ruoka on polttoainetta keholle, mutta myös huvin ja nautinnon vuoksi. Minä juon yleensä lasillisen maitoa aamupalalla tai sitten lorautan sitä smoothieen, murojen joukkoon tai puuroon. Toinen lasillinen lounaalla ja kolmas päivällisellä. Joten miksi kuvittelet että haluaisin vaihtaa vain yhteen lasilliseen päivässä? Ei kiitos. Mieluummin syön/juon vähemmän energiaa kerralla mutta useamman aterian päivässä, eli 5 kpl. Jokanen tehköön mitä lystää toki.

Okei eli olet huvin vuoksi syöjä. Jos söisit normaalisti, niin ei tuollaista suoniin kertyvää rasvaa tai kolesterolia tarvitsisi miettiä.

Vierailija
87/90 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvatonta maitoa juodaan sellaisenaan, ei jää ällöttävä rasva kitalakeen. Punaista maitoa taas kuumissa juomissa, juurikin kahvin kanssa loraus. Ei liian rasvaista kermaan verrattuna.

Jogurtteja syödään niin harvoin, että se ja sama mitä ne ovat, kunhan on hyviä.

Kevyt juustoja ei ikinä!

Kevyt kermoja käytän toisinaan ruuissa, kerman maku, ilman turhaa rasvakerrosta. Esim valkosipuliperunat yksi purkki kevyt kermaa ja toinen kuohukermaa.

Vierailija
88/90 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska en halua että suoniin kertyy rasvaa. Olen hoikka eikä minulla muutenkaan ole mitään ongelmia esim. jatkuvan nälän kanssa. Kyllä minä rasvaakin käytän, esim leivän päälle sipaisen oivariinia. Mutta en näe järkeä esim rasvaisen maidon juonnissa, sitä menee kuitenkin se pari kolme lasia päivässä. 

No jos joisit rasvattoman maidon sijasta sitä rasvaista, nii ei sitä maitoa menisi paria kolmea lasia päivässä. Vai oletko sinäkin tuollainen joka syö ja juo vain huvin vuoksi?

Ruuan kanssa juon maitoa sammuttaakseni janon. Jos minua janottaa ruuan kanssa vaikkapa kolmen lasillisen verran, juon sen kolme lasillista, oli juoma sitten vettä, maitoa, rasvatonta maitoa, mehua tai kotikaljaa. Ei juoman rasvaisuus tai kaloripitoisuus vaikuta millään tavalla juomisteni määrään. Tästä syystä ruokajuomani on rasvaton maito. Muuten päivän mittaan janojuomana on vesi.

Vierailija
89/90 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuan kanssa juon maitoa sammuttaakseni janon. Jos minua janottaa ruuan kanssa vaikkapa kolmen lasillisen verran, juon sen kolme lasillista, oli juoma sitten vettä, maitoa, rasvatonta maitoa, mehua tai kotikaljaa. Ei juoman rasvaisuus tai kaloripitoisuus vaikuta millään tavalla juomisteni määrään. Tästä syystä ruokajuomani on rasvaton maito. Muuten päivän mittaan janojuomana on vesi.

Janon sammuttamiseen paras juoma on vesi. Hassua, samaa kuin vertaisit alkoholin juomista että sinähän juot kolme lasia, alkoholipitoisuudella ei ole väliä mutta sinä juot kolme lasia, olis se sitten ykkösolutta tai kossua.

Vierailija
90/90 |
14.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön koska ruoka on polttoainetta keholle, mutta myös huvin ja nautinnon vuoksi. Minä juon yleensä lasillisen maitoa aamupalalla tai sitten lorautan sitä smoothieen, murojen joukkoon tai puuroon. Toinen lasillinen lounaalla ja kolmas päivällisellä. Joten miksi kuvittelet että haluaisin vaihtaa vain yhteen lasilliseen päivässä? Ei kiitos. Mieluummin syön/juon vähemmän energiaa kerralla mutta useamman aterian päivässä, eli 5 kpl. Jokanen tehköön mitä lystää toki.

Okei eli olet huvin vuoksi syöjä. Jos söisit normaalisti, niin ei tuollaista suoniin kertyvää rasvaa tai kolesterolia tarvitsisi miettiä.

Mikä hiton "huvin vuoksi syöjä"? Ja sä sitten ilmeisesti syöt vaikka hatullisen paskaa, jos sanotaan että se on terveellistä, kun sulle ruuasta saatava nautinto on täysin tarpeetonta?

Ja mikä on "normaalia" syömistä? Selvästi sunkin pitää sitä miettiä -> "juon vaan yhden lasillisen maitoa päivässä, ettei tule liikaa rasvaa". Eikös?

Olen aina syönyt mitä haluan, kohtuudella. Mietin syömisiäni, kohtuudella. Syön mitä tahansa mitä tekee mieli, kohtuudella. Ja ylipainoa mulla ei ole ollut kuin raskausaikana (nesteen kertyminen), ei muulloin grammaakaan. Ja mulla on suvussa useampikin vanhus joka on koko ikänsä vetänyt sitä punasta maitoa ja voita. Ja arvaappa mikä meidän suvussa on yleisin kuoleman/ sairastumisen syy? Jep. Sydän ja verisuonitaudit. Tälle vuodelle mahtuu jo yksi aivoveritulppa ja toinen kuolemaan johtanut sydänkohtaus. He ei ehkä tienneet paremmin,mutta meidän sukupolvet voi onneksi ottaa opiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän