Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä käytätte kevyttuotteita?

Vierailija
13.09.2016 |

Kevytjuustoa, rasvatonta maitoa ja jotain jugurtteja jossa 0,1% on tärkeää vaikka sokeria saakin olla.
Miksi ette käytä maistuvia tuotteita? Kenenkään läskit ei punaisen maidon takia tule, ja on se namia. <3

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa kevyttuotteita mitä käytän on rasvaton maito. Sitäkin vain kahvissa. En pidä siitä mausta, kun rasvainen maito sekoittuu kahviin. Yök, ällöttää ajatellakin. Mutta muuten käytän ihan normaalirasvaisia tuotteita. Olin pulleampi, kun asuin vielä vanhempien kanssa ja kaapit oli täynnä kevyttuotteita. Nykyisin olen hoikka.

Vierailija
62/90 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täyskermavaahto on ällöttävän rasvaisen makuista ja hajuista, kuin voita söisi.  Kevyemmät vaihtoehdot antavat tilaa myös muille mauille siinä ruuassa.

Kieli yleensä tottuu, niin kannattaa totuttaa se pois kovista eläinrasvoista, koska ei niistä kyllä elimistölle mitään hyötyäkään ole.

No eihän sitä kermaa nyt niin paljon tarvitse ruokaan tunkea että se peittää kaikki muut maut! Kevyt kermoja menee paljon, mutta oikeassas kermassa riittää paljon pienempi määrä. Kannattaa myös leikata sitä kerman makua jollain happamalla, esim. limemehu avaa sitä todella kivasti.

Täytekakussa?  Siihen laitetaan kermaa täsmälleen sama määrä oli rasvaa kuinka paljon tahansa, joten peittäähän se tönkkömaku kaikki marjat ja hillot siitä kakusta.

Hassu ajatus, että kevytkermaa pitäisi laittaa vastaavasti enemmän, niin kuin ihmisellä olisi joku vakiorasvantarve.

Älä vaan sano, että olet ihan tosissasi tämän viimeisen virkkeen kanssa. Pelottavaa, että ihmiset ovat näin pihalla perusravitsemuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä itseisarvo se rasvan ostaminen ja syöminen on?

Rasvasta saa energiaa, rasva vaikuttaa hormoneihin myönteisesti, rasvassa on tarvittavia vitamiineja ja hivenaineita, rasva hillitsee ylensyöntiä. Tässä jokunen perustelu.

"Rasvasta saa energiaa" => ylipaino

"rasva vaikuttaa hormoneihin myönteisesti" => jep, voi käyttää mm. kasvirasvoja

"rasvassa on tarvittavia vitamiineja ja hivenaineita" => rasvassa on rasvaa, ei vitamiineja eikä hivenaineita

"rasva hillitsee ylensyöntiä" => Jutan uutuusdieetti, läski lähtee läskillä :D

Vierailija
64/90 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvasta saa energiaa, rasva vaikuttaa hormoneihin myönteisesti, rasvassa on tarvittavia vitamiineja ja hivenaineita, rasva hillitsee ylensyöntiä. Tässä jokunen perustelu.

"rasvassa on tarvittavia vitamiineja ja hivenaineita" => rasvassa on rasvaa, ei vitamiineja eikä hivenaineita

:D:D:D:D

Vierailija
65/90 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tuo sama joka naureskeli että hassua kuvitella että ihmisellä olisi joku vakiorasvantarve? Se on ihan fakta, että ihminen tarvitsee energiaa jaksaakseen. Toki, jos itselleen on kertynyt massiiviset rasvavarastot ja vararavintoa kehoon, ymmärrän että voi olla vaikea ymmärtää että joidenkin ihmisten on oikeasti syötävä ravitsevaa ruokaa päivittäin, että jaksa. Heillä ei ole kropassaan kilokaupalla rasvaa, josta sitä energiaa voisi ottaa.

Vierailija
66/90 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
67/90 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mulla on paino laskenut oikein hyvin kun vaihdoin maidot rasvattomaan, juustot avokadoon ja valkoisen sokerin jätin pois. Eikä ole ollut nälkä, vaikka rasvan määrä on vähentynyt huomattavasti. En tiedä mistä olette keksineet, että rasva pitää nälkää. Kai se on sitten teillä niin, mutta mikään yleismaailmallinen totuus se ei ole. Vai onko heittää jotain tutkimusta tästä? Minulla parhaiten nälkää pitää monipuolinen ateria, joka koostuu hyvistä hiilareista (kuidut), proteiinista sekä pienestä määrästä rasvaa. Rasvaa ei kyllä minusta yleensä tarvitse erikseen lisätä, sitä kun tulee lähes ruuasta kuin ruuasta mukana muutenkin, ellei syö pelkkää salaattia.

Tarpeeksi nukkuminen sen sijaan on minulle tärkein yksittäinen tekijä painonpudotuksen onnistumisessa. Väsyneenä on nälkäinen ja tekee mieli sokeria. Hyvin nukkuneena tätä ongelmaa ei ole ja liikkuminenkin on kivaa.

Vierailija
68/90 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyskermavaahto on ällöttävän rasvaisen makuista ja hajuista, kuin voita söisi.  Kevyemmät vaihtoehdot antavat tilaa myös muille mauille siinä ruuassa.

Kieli yleensä tottuu, niin kannattaa totuttaa se pois kovista eläinrasvoista, koska ei niistä kyllä elimistölle mitään hyötyäkään ole.

Älkää nyt missään nimessä käyttäkö kermavaahdon sijasta niitä kasvirasvavalmisteita, joissa kovetettua kasvirasvaa (eli transrasvoja)!

Rasvatutkimuksissa ainoat selvät tulokset jonkun rasvan haitallisuudesta on nimenomaan transrasvoista.

Transrasvat on todella epäterveellisiä ja aiheuttavat tulehdusreaktioita elimistöön ja sitä myöden sydän- ja verisuonitauteja.

Vierailija
69/90 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mulla on paino laskenut oikein hyvin kun vaihdoin maidot rasvattomaan, juustot avokadoon ja valkoisen sokerin jätin pois. Eikä ole ollut nälkä, vaikka rasvan määrä on vähentynyt huomattavasti. En tiedä mistä olette keksineet, että rasva pitää nälkää. Kai se on sitten teillä niin, mutta mikään yleismaailmallinen totuus se ei ole. Vai onko heittää jotain tutkimusta tästä? Minulla parhaiten nälkää pitää monipuolinen ateria, joka koostuu hyvistä hiilareista (kuidut), proteiinista sekä pienestä määrästä rasvaa. Rasvaa ei kyllä minusta yleensä tarvitse erikseen lisätä, sitä kun tulee lähes ruuasta kuin ruuasta mukana muutenkin, ellei syö pelkkää salaattia.

Tarpeeksi nukkuminen sen sijaan on minulle tärkein yksittäinen tekijä painonpudotuksen onnistumisessa. Väsyneenä on nälkäinen ja tekee mieli sokeria. Hyvin nukkuneena tätä ongelmaa ei ole ja liikkuminenkin on kivaa.

Sinä söit liikaa rasvaa. Kun tässä oli kyse siitä, että syödään kevyt-tuotteita ja liian vähän rasvaa, joka sitten korvataan millä korvataankin kun nälkä ei pysy loitolla. Mutta jos ämpärikaupalla vedetään rasvaa niin totta kai laihtuu kun siitä vähentää sinne järkevälle tasolle.

Vierailija
70/90 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole kevyttyotteiden ystävä, mutta maitokahviini laitan rasvatonta maitoa. Taidanpa tänään ostaa punaisen maitotölkin:)  Enkä ole ylipainoinen, päinvastoin.

Tuskin missään muualla kuin Suomessa maitokahviin laitetaan rasvatonta maitoa. Nimenomaan rasva on se juttu siinä, ei se vetinen sinertävä litku. Sehän on aivan järkyttävän makuista.

Vierailija
71/90 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh... täällä mennään aina aiheessa kuin aiheessa nollasta suoraan sataan eikä mitään välimuotoja ymmärretä. Kukaan ei ole väittänyt, että ruokavalion pitäisi koostua pelkästä rasvasta ja se olisi tie hyvinvointiin. Sinun tilanteesi selittää nimenomaan tuo, että olet vähentänyt rasvan määrää huomattavasti: eli olet aikaisemmin nauttinut rasvaa liikaa ja nyt nautit sitä sopivasti. Eihän rasvainen maito ole mikään ainoa vaihtoehto saada rasvaa, mutta se on yksi hyvä lähde.

Vierailija
72/90 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua että suoniin kertyy rasvaa. Olen hoikka eikä minulla muutenkaan ole mitään ongelmia esim. jatkuvan nälän kanssa. Kyllä minä rasvaakin käytän, esim leivän päälle sipaisen oivariinia. Mutta en näe järkeä esim rasvaisen maidon juonnissa, sitä menee kuitenkin se pari kolme lasia päivässä. 

Vierailija
73/90 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
74/90 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en halua että suoniin kertyy rasvaa. Olen hoikka eikä minulla muutenkaan ole mitään ongelmia esim. jatkuvan nälän kanssa. Kyllä minä rasvaakin käytän, esim leivän päälle sipaisen oivariinia. Mutta en näe järkeä esim rasvaisen maidon juonnissa, sitä menee kuitenkin se pari kolme lasia päivässä. 

No jos joisit rasvattoman maidon sijasta sitä rasvaista, nii ei sitä maitoa menisi paria kolmea lasia päivässä. Vai oletko sinäkin tuollainen joka syö ja juo vain huvin vuoksi?

Vierailija
75/90 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan rasvattomia ja sokerittomia maitotultteita, kun ostan. En pidä sokerin mausta, enkä myöskään rasvan suutuntumasta. Ruuanlaitossa käytän pelkkää kasvirasvaa, en _koskaan_ voita. Pelkästään se tieto voin sisältämistä transrasvoista yököttää.

Vierailija
76/90 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan rasvattomia ja sokerittomia maitotultteita, kun ostan. En pidä sokerin mausta, enkä myöskään rasvan suutuntumasta. Ruuanlaitossa käytän pelkkää kasvirasvaa, en _koskaan_ voita. Pelkästään se tieto voin sisältämistä transrasvoista yököttää.

Hankkisit nyt vähän tietoa transrasvoista ennen kuin yököttelet.

Syötkö muuten keksejä?

Vierailija
77/90 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollollolloo

Vierailija
78/90 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
79/90 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevytjuustoa, rasvatonta maitoa ja jotain jugurtteja jossa 0,1% on tärkeää vaikka sokeria saakin olla.

Miksi ette käytä maistuvia tuotteita? Kenenkään läskit ei punaisen maidon takia tule, ja on se namia. <3

En käytä kevyttuotteita, mutta välillä on pakko, kun muuta ei ole tarjolla.

Minulla on lähtökohtainen ajatus, että mitä rasvaisempaa ja sokerisempaa tuote on, niin sitä vähemmän sitä on käsitelty keinotekoisin ainein ja sitä terveellisempää se on. Minulla ei ole ongelmaa liian syömisen kanssa, jolloin kalorimäärät eivät kiinnosta.

Vierailija
80/90 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos joisit rasvattoman maidon sijasta sitä rasvaista, nii ei sitä maitoa menisi paria kolmea lasia päivässä. Vai oletko sinäkin tuollainen joka syö ja juo vain huvin vuoksi?

Syön koska ruoka on polttoainetta keholle, mutta myös huvin ja nautinnon vuoksi. Minä juon yleensä lasillisen maitoa aamupalalla tai sitten lorautan sitä smoothieen, murojen joukkoon tai puuroon. Toinen lasillinen lounaalla ja kolmas päivällisellä. Joten miksi kuvittelet että haluaisin vaihtaa vain yhteen lasilliseen päivässä? Ei kiitos. Mieluummin syön/juon vähemmän energiaa kerralla mutta useamman aterian päivässä, eli 5 kpl. Jokanen tehköön mitä lystää toki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi