Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkuraskauden ultra, mitä muuta hyötyä kuin alkion sijainti ja mahdollisesti syke

Vierailija
12.09.2016 |

Näkeekö siitä mitään muuta kuin vauvojen lukumäärän ja sijainnin sekä sykkeen?

Onko hintansa veroinen? Ei kuitenkaan kovin montaa viikkoa niskapoimu ultraan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se ole mitenkään pakkollinen. Minusta oli kyllä hintansa arvoista.

Varsinkin kun en tule helposti raskaaksi. Tosiaan näkee onko siellä edes sikiötä, vastaako viikkoja ja syke. Yleensä että kaikki on ok.

Meillä on 2 lasta mutta 4 raskautta. Yksi alkuraskauden km ja yksi tuulimuna.

Onneksi meni tuossa tuulimunaraskaudessa ultraan rv 8 niin ei löytynyt sikiötä eikä tietenkään sykettä. Oli vain ruskuaispussi. 

Vierailija
2/5 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin varhaisraskauden ultraäänitutkimuksessa viikoilla 8+4 ja oli kyllä ehdottomasti kannattava ja hintansa väärti visiitti. Mä sain Turussa sadalla eurolla ultran yksityiseltä, tuohan on aivan pikkuraha mulle alaikäiselle opiskelijallekin siihen nähden, miten mieltä rauhoittava ja tärkeä kokemus oli kyseessä. Mä ainakin sain vastauksen useampaan kysymykseen mitä edes osasin esittää – (elävien) alkioiden määrä, istukan sijainti, kummasta munasarjasta hedelmöittynyt munasolu oli peräisin, kohdun asento, kohdunkaulan mitta, alkion koko, raskauden kesto ja lasketun ajan määritys, raskauden sijainti, onko alkion / sikiön rakenteiden kehitys edennyt normaalisti ( näkyykö turvokkeita), sykkiikö sydän yms. Ei mitään pikkujuttuja nuo. Saatiin mukaan DVD:kin (ja 3D kuvia) ultrasta ja tuolla käynnillä raskaus konkretisoitui kumppanillekin. <3

Itse en menisi ultraan ennen seitsemättä raskausviikkoa jos vielä silloinkaan, oli ihana nähdä oma pieni selvästi heiluttelemassa pieniä käsien ja jalkojen alkujaan. <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itselle ne ainakin olivat riittävä syy. Ennen sitä ei uskaltanut edes puolella ajatuksella iloita raskaudesta kun ei voinut olla varma oliko kyseessä vaikka kohdunulkoinen raskaus. Ekaan ultraan siitä plussaamisesta oli kuitenkin niin pitkä aika, että en olisi pystynyt keskittymään mihinkään jos en olisi saanut pientä vahvistusta sille että se vauva ehkä oikeasti on tulossa

Vierailija
4/5 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mulle hintansa väärti. Menin 8+2 ultraan, jossa näkyikin täytenä yllätyksenä 6+ kuollut sikiö. Päätettiin odottaa että tulee luonnollisesti ulos, minkä teki sitten 10. viikolla. Eli olisin ehtinyt elää kuukauden sikiön kasvun loppumisesta vauvasta iloiten...

Vierailija
5/5 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin varhaisraskauden ultraäänitutkimuksessa viikoilla 8+4 ja oli kyllä ehdottomasti kannattava ja hintansa väärti visiitti. Mä sain Turussa sadalla eurolla ultran yksityiseltä, tuohan on aivan pikkuraha mulle alaikäiselle opiskelijallekin siihen nähden, miten mieltä rauhoittava ja tärkeä kokemus oli kyseessä. Mä ainakin sain vastauksen useampaan kysymykseen mitä edes osasin esittää – (elävien) alkioiden määrä, istukan sijainti, kummasta munasarjasta hedelmöittynyt munasolu oli peräisin, kohdun asento, kohdunkaulan mitta, alkion koko, raskauden kesto ja lasketun ajan määritys, raskauden sijainti, onko alkion / sikiön rakenteiden kehitys edennyt normaalisti ( näkyykö turvokkeita), sykkiikö sydän yms. Ei mitään pikkujuttuja nuo. Saatiin mukaan DVD:kin (ja 3D kuvia) ultrasta ja tuolla käynnillä raskaus konkretisoitui kumppanillekin. <3

Itse en menisi ultraan ennen seitsemättä raskausviikkoa jos vielä silloinkaan, oli ihana nähdä oma pieni selvästi heiluttelemassa pieniä käsien ja jalkojen alkujaan. <3

Millä lääkäriasemalla kävitte? Kuulostaa hyvältä, itsekin olen raskaana ja Turusta.

T.ei ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi