Äiti soitti just :( nyt se oli sitten siinä...
Olen 22v teknillisen korkeakoulun oppilas. Sain tänään puhelinsoiton, jota olen pelännyt jo vuosia; äitini soitti että pikkuveljeni aikoo mennä opiskelemaan ammattikouluun.
Tietysti päätimme isän, äidin ja muiden sisarusten kanssa hätäkohtaamisen, jossa kiellämme pikkuveljeäni lähtemästä tälle tielle.
Mitä vittua teemme? Emme halua, että pikkuveli tuhoaa elämänsä. Hän on liian nuori tajuamaan tekojensa seurauksia. En halua, että hän jää yläasteikäisen tasolla, tai pahimmassa tapauksessa hänen älykkyytensä jopa laskee.
Kommentit (60)
Olen myös dippalinjalla, sitä ennen tein inssin tutkinnon. Kummastakaan en hyödy. Duunarina sain töitä mutta en terveyteni takia voi "hanttihommia" tehdä. Jos oisin viisas ja terve lukisin itteni vaikka autoasentajaksi ja oon nainen.
Herää hoi, amismiehet tienaa tuplasti enempi elämässään kuin me "akateemiset naiset", jos niitä töitä edes saa.
Vierailija kirjoitti:
Sulle tuo tapahtuu yllättävän usein. Ilmeisesti aika paljon on noita pikkuveljiä...
Eikö siihen toisaalta jo totukin kun tiheys on mikä on?
Tainnut myös löytää ikuisen nuoruuden lähteen, kun aina vain on 22-vuotias, vuodesta toiseen.
Tämä aloitus on kerran kuussa. AP:n PMS oireilee kummallisella tavalla...
Pikkuveljesi taas lähtee opiskelemaan amikseen, kuten kuukaudesta toiseen! Hyvä pikkuveli!!
Jos kaikki olis maistereita, kukas sit oikeat työt tekisi.
Otsikosta päättelin, että äidillä tai jollakin läheisellä on vähintään terminaalivaiheeseen ehtinyt hirvittävällä nopeudella etenevä tappava tauti. No jollekin typerykselle veljen meneminen amikseen on sama kuin läheisen kuolema. Mitäs, jos ensiksi aikuistuisit ja pohtisit sitten asiaa ihan objektiivisesti. Voi olla, että kun pikkuveli on ns. tähteistä tehty, ettei hänen resurssinsa edes riitä korkeakouluopintoihin.
Mitä vittua mäkin kävin amiksen janelämä mennyt ihan hyvin
Itse olen opiskellut diplomi-insinööriksi suoraan lukion jälkeen, mutta meillä on useita ammattikoulu->amk/opisto->korkeakoulu putken suorittaneita. Täytyy tunnustaa että,
pätevimmät insinöörit ovat näitä pidemmän kaavan mukaa valmistuneita. Jos intoa ja
kykyjä riittää, niin ammattikoulun jälkeen voi edetä vielä vaikka tekniikan tohtoriksi ja osata myös tehdä tarvittaessa ihan käytännön töitäkin.
😂😂😂ihan v..un hyvä kommentti 😂😂😂