Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mensan nettitestit vs. virallinen testi

Vierailija
12.09.2016 |

Kiinnostaisi tietää miten paljon nuo nettitestien tulokset yleensä poikkeavat Mensan virallisen testin tuloksesta. Itse tein neljä Mensan nettitestiä; Suomen, Ruotsin, Norjan ja Tanskan ja tulokset olivat seuraavat:

Suomi 128
Ruotsi korkein mahdollinen tulos
Tanska 135
Norja 133

Kaikki siis keskihajonnalla 15, jolloin Mensan raja on 131. Miten paljon yläkanttiin nuo nettitestit näyttävät? Kun en oikein usko, että Mensan jäseneksi pääsisin, vaikka looginen päättelykykyni on hyvä. Noiden testien tekeminen on muuten hauskaa ajanvietettä, tehkää itsekin ja kertokaa mitä tuloksia saitte. Suomen ja Norjan testit ovat samanlaisia, toisen tein eilen ja toisen tänään ja tuollainen heitto äo:ssa.

http://www.mensa.fi/wordpress/?page_id=27
https://mensa.dk/test-din-ik
https://www.mensa.se/bli-medlem/provtest-r1/
http://test.mensa.no/

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noissa testeissä ainakaan omalla kohdalla, ollut kovin suurta heittoa.

Nettitestistä sain sen 137 ja virallisesta sitten 134.

Tosin eipä noillakaan pahveilla mitään tee.

Vierailija
2/54 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain Suomen nettitestissä 128. Ei kiinnosta lähteä tekemään mitään virallista testiä, mitä hyötyä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän olla vuoden 2017 kuulumatta yhtenkään yhdistykseen, ry-suomi.

Vierailija
4/54 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain nettitestistä 143 ja virallisesta 140.

Vierailija
5/54 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle: olet tehnyt noita testejä niin monta kertaa, että olet oppinut vastaamaan niihin (vaikkeivät tehtävät ole ihan identtisiä, niin ne ovat kuitenkin hyvin samankaltaisia), ja sen takia äo:si "paranee" :)

Luulen, että itsekin pärjäisin Mensan testissä, koska tykkään ratkoa tuon tyyppisiä tehtäviä. Mensan ja muitakin netti-äo-testejäkin olen tehnyt monesti, ne on ihan hauskaa ajanvietettä. Tulokset sen kuin paranee joka kerta :D

En usko, että älykkyyttä voidaan kovin luotettavasti mitata ko. tehtävillä. Ymmärtääkseni TODELLISTA älykkyyttä on hyvin vaikea määritellä ja mitata.

En myöskään ole koskaan ymmärtänyt mikä tuon Mensan tarkoitus on. Yhdistyksillä kai aina pitää olla joku tarkoitus? Kertokaa jos tiedätte!

Vierailija
6/54 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle: olet tehnyt noita testejä niin monta kertaa, että olet oppinut vastaamaan niihin (vaikkeivät tehtävät ole ihan identtisiä, niin ne ovat kuitenkin hyvin samankaltaisia), ja sen takia äo:si "paranee" :)

Luulen, että itsekin pärjäisin Mensan testissä, koska tykkään ratkoa tuon tyyppisiä tehtäviä. Mensan ja muitakin netti-äo-testejäkin olen tehnyt monesti, ne on ihan hauskaa ajanvietettä. Tulokset sen kuin paranee joka kerta :D

En usko, että älykkyyttä voidaan kovin luotettavasti mitata ko. tehtävillä. Ymmärtääkseni TODELLISTA älykkyyttä on hyvin vaikea määritellä ja mitata.

En myöskään ole koskaan ymmärtänyt mikä tuon Mensan tarkoitus on. Yhdistyksillä kai aina pitää olla joku tarkoitus? Kertokaa jos tiedätte!

En minäkään ymmärrä mikä Mensan tarkoitus on :) Olisi silti mielenkiintoista tietää pääsisinkö mahdollisesti jäseneksi (en tosin tiedä mitä ihmettä jäsenkirjalla tekisin). Sen tiedän, että kun noita testejä tekee monta peräkkäin, äo saattaa "parantua" jonkin verran, mutta siinäkin on joku tietty raja.

Ap

Vierailija
7/54 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mensa on kansainvälinen järjestö, jonka toiminnan tarkoituksena on sen oman ilmoituksen mukaan "älykkyyden tunnistaminen ja kehittäminen ihmisyyden hyväksi, älykkyystutkimuksen tukeminen sekä älyllisen ja sosiaalisen ympäristön tarjoaminen jäsenilleen"."

Mitähän lie tarkoittaa?

Vierailija
8/54 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen nettitestistä olen saanut 140, Norjan testistä tuli 140 ja Ruotsin testistä maksimit. Tanskan testiä en enää jaksa tehdä tälle iltaa.

Vierailija
9/54 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen nettitestistä olen saanut 140, Norjan testistä tuli 140 ja Ruotsin testistä maksimit. Tanskan testiä en enää jaksa tehdä tälle iltaa.

Jaksoinpas. 140 siitäkin.

Vierailija
10/54 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oma mielipiteeni on, että nuo Mensan nettitestit on aika yläkanttiin heittäviä. En tosiaankaan usko olevani mikään keskivertoa älykkäämpi ja älylläni maailmaa edistävä ihminen, silti noista "mikä kuva on loogisesti seuraava"-tehtävistä ja koko testeistä on tullut sataaneljääkymppiä. Ihan hauska noita on tehdä aivojumppana, mutta Mensan oma testi on ilmeisesti vähän haastavampi.

Pikkuveljeni (matemaattis-loogisesti älykäs, kielellisesti tai sosiaalisesti ei, ei myöskään minusta kovin tunneälykäs) kävi Mensan testeissä kuulemma "huvikseen". Olisi hyväksytty jäseneksi, mutta naurahti vaan tästä kertoessaan, että eipä sitä 22-vuotiaalla opiskelijalla ole varaa koko jäsenyyteen. Sanoi, että mensalaiset järjestää jotain omaa sisäpiiritoimintaa eikä ollut kiinnostunut näistä. Jäsenyys siis maksaa aika paljon (ottaen huomioon ettei sillä saa kuin sen jäsenyysstatuksen), en muista minkä verran.

Parempi ÄO-testi on mielestäni se joku mitä psykologit tekevät. Siinäkin kyllä vähän tuurista kiinni satutko tietämään vaikkapa jonkun yleissivistykseen liittyvän kysymyksen vastauksen. Äiti harjoitteli minulla tuon tekemistä, olin seitsemän vee ja sain testistä 101. Tarkoitettu aikuisille. En osannut vastata juuri näihin "mitä tarkoitetaan flegmaattisuudella" tms. kysymyksiin. Sen sijaan alun palikkakuviotestit meni hyvin! :D

Vierailija
11/54 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10, voisit tykätä Tieteen kuvalehden testistä, siinä on muutakin kuin kuvioiden ihmettelyä. Henkilökohtaisesti en tykännyt siitä testistä, vaikka pärjäsinkin, ei riitä mielenkiinto niinku näiden kuvioiden kanssa.

Vierailija
12/54 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyysjankkaaja taas vauhdissa...

Koita jo päästä asian yli.

Vierailija
13/54 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua siis en ollut seitsemän vee vaan kaksitoista kun tehtiin tuo kolmas testi josta 101! Seitsemän olin kun ekan kerran testasi, silloin varmaan tuli ihan debiilin tulokset. :)

-10

Vierailija
14/54 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein juuri nettitestin; 135. Saman sain Mensan virallisesta testistä.

Niin ja Mensan jäsenmaksu on 35 e/vuosi. Ei minusta sen enempää kuin monen muunkaan yhdistyksen/seuran jäsenmaksu.

Vierailija
15/54 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä mikä Mensan tarkoitus on :) Olisi silti mielenkiintoista tietää pääsisinkö mahdollisesti jäseneksi (en tosin tiedä mitä ihmettä jäsenkirjalla tekisin). Sen tiedän, että kun noita testejä tekee monta peräkkäin, äo saattaa "parantua" jonkin verran, mutta siinäkin on joku tietty raja.

Ap

Mistä alapeukut? En ymmärrä mikä Mensan tarkoitus on. Siis se on yhdistys, jonka jäsenten tulee olla älykkäämpiä kuin 98% väestöstä, mutta miksi? Silti, olisi mielenkiintoista tietää pääsisinkö jäseneksi (tuskin).

Ja noita tuloksia voi parantaa tekemällä samankaltaisia testejä monta, mutta siinäkin on rajansa. En usko, että pystyn saamaan 150 vaikka kuinka eri testeillä harjoittelisin. Aikani kuluksi tein lisää testejä (googlatkaa free iq-test) ja sain niistäkin ~130.

Miksi kukaan ei muuten koskaan näissä ketjuissa saa normaaleja tuloksia (~100)?

Ap

Vierailija
16/54 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10, voisit tykätä Tieteen kuvalehden testistä, siinä on muutakin kuin kuvioiden ihmettelyä. Henkilökohtaisesti en tykännyt siitä testistä, vaikka pärjäsinkin, ei riitä mielenkiinto niinku näiden kuvioiden kanssa.

Liian helppo testi joka antaa tuloksen todella yläkanttiin.

Vierailija
17/54 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on mun mielestä jo haastetta, siis jos meinaatte saada näitä 140 tuloksia:

http://www.freeiqtest.info/

Osittain todella helppo, osittain taas ei. Ja pitää tehdä mahdollisimman nopeasti ja on englanninkielinen.

Vierailija
18/54 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli aloittajan pitäisi päästä sen asian yli että on älykäs? Mutta eikö tuollainen ole nimenomaan positiivinen asia?

Vierailija
19/54 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli aloittajan pitäisi päästä sen asian yli että on älykäs? Mutta eikö tuollainen ole nimenomaan positiivinen asia?

Niin, en tiedä mistä nyt olen jankannut, paitsi noista älykkyystesteistä :D Jos jotakuta häiritsee keskustelu älykkyydestä, hän voi olla avaamatta tätä ketjua. En pidä itseäni edes kovinkaan älykkäänä, minulla on vain hyvä looginen päättelykyky ja sitä kai tuo Mensan testikin testaa? Siis olen suht hyvä noissa kuviopäättelytesteissä, mutta esim numeeriset tehtävät menevät heikommin.

Ap

Vierailija
20/54 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain nettitestistä 143 ja virallisesta 140.

Ilmeisesti olet siis tehnyt virallisen testin yli kymmenen vuotta sitten, koska MEnsan nykyisin käyttämästä testistä ei voi saada tulosta 140.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi