Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia uni-/nukahtamislääkkeistä?

Vierailija
12.09.2016 |

Mitäs suosittelette, kun on jo pidemmän aikaa kärsinyt unettomuudesta? Lääkärissä on käyty, ja aiemmin mm. Imovane ollut käytössä. Nyt sen resepti oli vanhentunut ja mietinkin, millainen teho mahtaa olla näissä mitä myydään ihan suoraan apteekin hyllyltä? Tai vaikka esim. isoimmista ruokakaupoista. Mikä teillä on auttanut?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki melatoniinit sun muut kokeiltu eikä mitään apua. Nyt olen vuoden nukkunut ketipinor 100-200 mg ja nukun sillä 10-12 tuntia. En enää edes osaa kuvitella elämääni ilman Ketipinoria.

Mulla myös Ketipinor 200mg, muista ei ollut apua aamuyön heräämiseen. Ketipinor ei myöskään itteä väsytä päivällä.

Vierailija
62/70 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin vielä duunissa, otin puolikkaan Tenoxin, lopetin syömisen kun jäin eläkkeelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zopinox käytössä satunnaisesti työperäiseen stressiin, nukahdan hyvin mutta herään yöllä enkä nukahda enää. Toimii hyvin, aamulla on outo maku suussa mutta muuten ei ole mitään kummempia sivuvaikutuksia. 

Aikanaan oli Stillnoct ja siitä tuli minullekin hallusinaatioita. Ei kiitos enää.. 

Vierailija
64/70 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atarax ja melatoniini eivät tointaneet mitään. Zopinoxia oli joskus, sillä kyllä nukuin, mutta aamulla oli paha tunne kurkussa, ei sopinut edes lyhyeksi ajaksi minulle. Ketipinor oli kolme vuotta, mutta jätin sen, kun luin haittavaikutukset. Meni siis yhdellä 25 mg tabletilla. Viimeksi lääkäri ehdotti pienellä annoksella mirtsapiinia tai triptyyliä, en ottanut kumpaakaan. Ei ole masennusta taustalla.

Vierailija
65/70 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imovane on aika mieto lääke. Tenox on jo selvästi tehokkaampi oman kokemukseni mukaan. Ketipinoria käytin joskus ja se on kyllä tehokas mutta välillä väsytti vielä seuraavana päivänäkin ja sehän on neurolepti, joten lääketyypiltään aika "kovaa kamaa", joten jätin se pois, noin yhden viikon vieroitusoireet siitä tuli. Nykyisin käytön xanoria vaikkei se mikään varsinainen uni- tai nukahtamislääke olekaan mutta yhdessä vahvan melatoniin (3mg) kanssa toimii kyllä.

Tenox on paperilla itse asiassa hieman heikompi kuin Imovane mutta Tenox vaikuttaa pidemmän aikaa (kts. esim. Päihdelinkin "Bentsodiatsepiinit Unilääkkeenä" -artikkeli). Psykiatrini sanoi että Tenox auttaa käytännössä paremmin yöllisiin heräilyihin, mutta Imovane on parempi, jos ongelmana on vain se että ei nukahda (mutta pysyy unessa sitten kun saa unen päästä kiinni). Jostain syystä Tenox ei kuitenkaan auta kaikkia ihmisiä tarpeeksi tehokkaasti vaikka toleranssia ei olisi, joten itse pidän Imovana parempana. Imovane on myös joidenkin henkilöiden mielestä hieman vähemmän vaarallinen kuin Tenox jos ottaa liian suuren annoksen (mitä en todellakaan suosittele kokeilemaan!!).

Vierailija
66/70 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamox ja maksimi melatoniniit käytössä, haluaisin näin viiskymppisenä vielä olla toimiva ihminen työelämässä, tuntuu ettei näillä nukkumattomilla aivoilla jaksa mitään. Ehkä jonkun tunnin päivässä voisin tehdä jotain fyysistä työtä mutta mikään aivotyöskentelyä vaativa ei onnistu. Siis noi bentsot ja melatoniinit ei toimi kuin ekat 3-4 tuntia sitten herään. Tänään kävin lääkärissä sain sitä Mirtazapiinia vai mitä lie kokeiluun.

Vierailija
67/70 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zopinox on aika huippu nukahtamiseen. Ei ees varttiakaan, niin olet yleensä jo untenmailla. Riittää usein jo puolikaskin tabletti.

Vierailija
68/70 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imovane on aika mieto lääke. Tenox on jo selvästi tehokkaampi oman kokemukseni mukaan. Ketipinoria käytin joskus ja se on kyllä tehokas mutta välillä väsytti vielä seuraavana päivänäkin ja sehän on neurolepti, joten lääketyypiltään aika "kovaa kamaa", joten jätin se pois, noin yhden viikon vieroitusoireet siitä tuli. Nykyisin käytön xanoria vaikkei se mikään varsinainen uni- tai nukahtamislääke olekaan mutta yhdessä vahvan melatoniin (3mg) kanssa toimii kyllä.

Tenox on paperilla itse asiassa hieman heikompi kuin Imovane mutta Tenox vaikuttaa pidemmän aikaa (kts. esim. Päihdelinkin "Bentsodiatsepiinit Unilääkkeenä" -artikkeli). Psykiatrini sanoi että Tenox auttaa käytännössä paremmin yöllisiin heräilyihin, mutta Imovane on parempi, jos ongelmana on vain se että ei nukahda (mutta pysyy unessa sitten kun saa unen päästä kiinni). Jostain syystä Tenox ei kuitenkaan auta kaikkia ihmisiä tarpeeksi tehokkaasti vaikka toleranssia ei olisi, joten itse pidän Imovana parempana. Imovane on myös joidenkin henkilöiden mielestä hieman vähemmän vaarallinen kuin Tenox jos ottaa liian suuren annoksen (mitä en todellakaan suosittele kokeilemaan!!).

No aika tyhmä saa olla, että ottaa tenoxia liian suuren annoksen.

Ohis

Vierailija
69/70 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika sai just Doxepin 3mg ettei aamulla väsyttäisi niin kovasti, kun töihin pitää lähteä. Saa nähdä onko parempaa kuin Mirazapin...

Vierailija
70/70 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atarax ja melatoniini eivät tointaneet mitään. Zopinoxia oli joskus, sillä kyllä nukuin, mutta aamulla oli paha tunne kurkussa, ei sopinut edes lyhyeksi ajaksi minulle. Ketipinor oli kolme vuotta, mutta jätin sen, kun luin haittavaikutukset. Meni siis yhdellä 25 mg tabletilla. Viimeksi lääkäri ehdotti pienellä annoksella mirtsapiinia tai triptyyliä, en ottanut kumpaakaan. Ei ole masennusta taustalla.

Et näköjään tajua, että samoja lääkkeitä käytetään useinkin eri tarkoituksiin, eri annoksilla vain 🙄. Ja ketopinorinkin lopetit vain siksi, että 3 vuoden (!!!) käytön jälkeen satuit lukemaan haittavaikutuksista... Et taida olla ihan niitä penaalin terävimpiä kyniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi