Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua ahdistaa joku ihan hirveästi!! En vain tiedä mikä!!!! Apua???????!!!!!!!!!

Vierailija
12.09.2016 |

Kaikki stressi alkoi syksyllä 2013, joka katosi keväällä 2014. Kuitenkin 2014 alkoi stressi muusta. Sillä aloin pelätä sairauksia. Pelkäsin paljon erillaisia syöpiä. Sairaus aina välillä vaihtui toiseen. Oon siitä saakka pelännyt tauotta olevani vakavasti sairas.

No yhä hengissä ollaan. Viime keväällä alkoi tulla outoja tuntemuksia. Tunsin, että eläisin jossain unessa. Kaikki lähi päivät ja hetki sitten tapahtuneetkin tuntuivat sumeilta ja kaukaisilta.

En osaa oikein sanoa missä kohtaa mutta jossain kohtaa kesän alussa tuo tila jäi päälle.

Ja jatkuu yhä.
Kesäkuussa minulla oli vaikea elämän tilanne. Joka tuntui, ettei se olisi traumatisoinut, mutta kuitenkin tämä epätodellinen olo paheni.
No tilanne on jo ohi mutta kai olen vieläkin jotenkin järkyttynyt.

Sairauden pelot jatkuvat nytkin. Pelkään tälläkin hetkellä, että mulla on keuhkosyöpä. Sillä tupakoin. Välillä tuntuu rinnassa kipua polttaessa. Ja jatkuva yskä on jäännyt flunssan jälkeen päälle.
Tai sitte pelkään, että mulla on aivokasvain!!!!
Minua ahdistaa nytkin aika paljo ja tuntuu, että tämän viestin kirjoittamisen aloitus on jo kaukaista aikaa.

Etenkin tuo epätodellinen olo pahenee jostain syystä ulkona kävellessä. Tuntuu, etten oikeasti ole siinä tai maailma tuntuu unelta tms...

Kotona sisällä on hiukan parempi olo.
Kärsin myös sosiaalisten tilanteiden pelosta.

Mistä tää kaikki johtuu??? 😯😯😯😯😯😯😯

Oon jo traumatisoitunut vanhempien riidoista ja lapsuuden tapahtumista jo ennen vuoden 2013 stressiä .

Sekoanko????? Vai loppuuko tää joskus??

Jotenkin kokoajan pelko/ outo tunne, että kuolen pian.

Eilenkin pyöräilessä/ taittaessa matkaa heräsi ajatus tai tunne, että sillä sattuu jotain vaikka ihan ehjänä pääsin perille. Nyt sekin aika tuntuu kaukaiselta. 😐

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että kärsit yliherkkyydestä ja pelkäät olemattomia asioita ja luot pelkoja  tyhjästä. Mene psykologille niin se opettaa sua hallitsemaan noita tunteitas. Tsemiä <3

Vierailija
2/5 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko tupakanpolton lopettaminen mitään ennen kuin vääjäämättä lopulta oikeasti sairastut syöpään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumaperäinen stressihäiriö? Mene lääkärille. 

Vierailija
4/5 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi jotain oirehdintaa. Suosittelen hake apua psyyke puolelta.

Vierailija
5/5 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Itselläni on hyvin paljon samantapaisia oireita. Minulla on diagnosoitu yleistynyt ahdistuneisuushäiriö. On välillä just tuollaista kuvaamaasi epätodellista oloa. Ja pelkään kaikenlaista (useimmiten sairauksia).

Epätodellinen olo iskee usein "kuormittavissa" tilanteissa (esim. kauppakeskuksessa, kun on paljon ääniä, valoja, värejä ja hälinää ympärillä) tai esim. uusia ihmisiä tavatessa (jännitän niitä tilanteita ja olen niissä aina ihan "ylivalppaana" - jälkeenpäin olen koko loppupäivän aivan uupunut).

Pelot iskevät päälle erityisesti stressaavissa elämänvaiheissa - mutta usein myös silloin, kun stressi helpottaa.

Tilanteeni on nykyään helpompi, koska olen käynyt kohta 2v terapiassa. Olen oppinut ymmärtämään itseäni, tunteitani ja ajatuksiani. Pelot ja epätodelliset olot eivät ole loppuneet, mutta ne eivät ole enää yhtä hallitsevia ja ahdistavia kuin ennen.

Suosittelen sinuakin hakemaan apua! Tilanteesi ei ole toivoton, et ole etkä ole tulossa hulluksi, apua on saatavissa. Voit lähteä liikkeelle terveyskeskuksen lääkäriltä tai tuöterveyshuollosta. He osaavat ohjata eteenpäin. Tsemppiä!