Osaako kumppanisi tehdä sudokun?
Osaako kumppanisi ratkaista iltapäivälehden helpon sudokun? Entäs keskivaikean tai vaikean? Ja ratkaisemisella tarkoitan toki sitä, että sudoku tehdään niin kuin se kuuluu tehdä, eli NUMEROITA EI SAA ARVATA.
Mielestäni sudoku kertoo hyvin ihmisen ongelmanratkaisukyvystä. Siihen ei tarvita matematiikkaa, joten kukaan ei voi sanoa, että "en osaa, kun oon niin huono matikassa..."
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Osaa mua paremmin, entä sitten?
m42
Kiinnostaa tietää. Onko sinulla tapana kysyä jokaisessa AV:n ketjussa "entä sitten?"
En tiedä. Minä en osaa ollenkaan sudokuja, en ole koskaan ymmärtänyt niistä yhtään mitään, vaikka monta kertaa minulle on selitetty se juju. Ei kiinnosta ja siksi en vaan "tajua". Miehestäni en tiedä onko koskaan tehnyt sudokuja, ei ainakaan nähteni. En edes tiedä mitä tarkoitetaan tuolla, ettei "saa arvata".
Osaa sekä tehdä että ratkaista sudokun.
Kai se osaa, en oo kyllä nähnyt tekevän pitkään aikaan. On enemmän ristikkoihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Minä en osaa ollenkaan sudokuja, en ole koskaan ymmärtänyt niistä yhtään mitään, vaikka monta kertaa minulle on selitetty se juju. Ei kiinnosta ja siksi en vaan "tajua". Miehestäni en tiedä onko koskaan tehnyt sudokuja, ei ainakaan nähteni. En edes tiedä mitä tarkoitetaan tuolla, ettei "saa arvata".
Jokainen sudokuun laitettu numero pitää olla "varma", eli numeroita ei saa testata sillä periaatteella, että "tähän kävisi joko 2 tai 6, mutta kokeillaan nyt vaikka kutosta..." Jokaisen sudokuun rustatun numeron pitää siis olla kerralla oikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen sudokuun laitettu numero pitää olla "varma", eli numeroita ei saa testata sillä periaatteella, että "tähän kävisi joko 2 tai 6, mutta kokeillaan nyt vaikka kutosta..." Jokaisen sudokuun rustatun numeron pitää siis olla kerralla oikea.
Hei kiitos, tämän selityksen ymmärsin. :D
Tuskin osaa, enkä osaa minäkään. En edes tiedä mitä sellaisessa pitäisi tehdä, en ole koskaan ottanut selvää. Olen melko varma että puolisoni ei myöskään tiedä.
Mä olen sen vitsin mummo, joka vaan kirjoittaa tyhjiin ruutuihin numerot, eikä ymmärrä mikä siinä on vaikeata. Ja oikealta näyttää lopputulos.
Osaa ratkaista supervaikean sudokun, iltapäivälehden sudokua ei viitsisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Osaa ratkaista supervaikean sudokun, iltapäivälehden sudokua ei viitsisi tehdä.
Hienoa. :) AP
Osaa mua paremmin, entä sitten?
m42