Suomalaiset on massavirran kansaa
Tuntuu että osa tästä kansasta menee aika usein valtavirran mukana. Luovuus ja ihmisten oma persoonallisuus kuolee.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Muualla ei tietenkään ole näin. Muissa maissa todellakin ihmiset ovat luovia ja persoonallisia yksilöitä, ihan kaikki ja koko kansa.
Huoh.
En mä sitä tarkoita. Surullista vaan kun joidenkin yksilöiden luovuus ja persoonallisuus kärsii kun "pitää" kulkea tämän valtavirran mukana.
Ap
Hei, itsekin sanot että osa kansasta. Osa ei siis mene. Niinhän se on kaikkialla.
Eihän se valtavirta olisi valtavirta, jos suuri osa ei olisi siinä mukana. Tää nyt ei ole mitenkään erityisen suomalainen asia ja täällä saa kuitenkin olla melko vapaasti verrattuna tiukemmin säänneltyihin yhteisöihin.
Sanoo ap, joka kirjoitti viestinsä yhdelle maan suosituimmalle keskustelupalstalle, anonyyminä ja perustelematta sen enempää. Viesti lähti todennäköisesti Samsungin tai Applen laitteesta.
Nuorena halusin olla hirveän erikoinen kaikin tavoin mutta nyt tuntuu että olisi mukavinta kun voisi olla vaan ihan tavallinen. Erilaisuus on aika raskasta.
Suomalaiset käyttyvät Lammasmaisesti, eivätkä kyseenalaista vallallaolevaa totuutta??
Ajattelia kirjoitti:
Suomalaiset käyttyvät Lammasmaisesti, eivätkä kyseenalaista vallallaolevaa totuutta??
Tästä juuri on kysymys, kaikkialla. On helppo elää lampaana.
Tiedonpuussa asuu Kyyy! Ken sitä lähestyy, ikuisesti onneton ja epäilyksen uhri on? Autuas ken omin päin elää,kuolee lailla Täin?
"Massavirta" tarkoittaa polttoaineseoksen vähenemistä aikayksikköä kohden. Oikeasti tarkoitat varmaan "valtavirtaa" tai "massan mukana menemistä"? Vai oletko vain erityisen luovalla tuulella tänään todistaaksesi ainakin oman yksilöllisyytesi, koska olethan varmasti itse poikkeus tuosta kaikkia suomalaisia koskevasta säännöstäsi?
Olen samaa mieltä! En ymmärrä miksi tämä kansa on niin lammaskansaa joka ilmenee mm. Kånken repun käyttämisenä ja Jenni Vartiaisen musiikin kuunteluna, ei voi ymmärtää..
Muualla ei tietenkään ole näin. Muissa maissa todellakin ihmiset ovat luovia ja persoonallisia yksilöitä, ihan kaikki ja koko kansa.
Huoh.