Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi hampaat pitäisi harjata aamuin illoin??

Vierailija
12.09.2016 |

Eihän tuossa ole mitään järkeä? Että iltapalan jälkeen harjataan hampaat, ja sitten aamulla harjataan ne puhtaat hampaat?? Tai jos harjataan vasta aamupalan jälkeen niin miksei joka aterian jälkeen...? Mitä mä en nyt tajua??

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne aamulla ole puhtaat =(

Vierailija
2/17 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaita ei pitäisi harjata heti ruokailun jälkeen, kiille kärsii. Aamulla on aika paljon puhtaampi ja mukavampi olo, kun yön karpat on pesty pois suusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska useimmilla aamuhengitys haisee kuolleelta rotalta. Maitotuotteet kun jättää kokonaan pois, niin ongelma ratkeaa sillä.

Vierailija
4/17 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tajua sitä että ne hampaat ei todellakaan ole aamulla puhtaat, yön aikana syljen eritys on vähäistä ja hengitys haisee. Ja illalla siksi että päivän bakteerit pestään pois etteivät muhi siellä koko yötä. Myös hampaiden välit tulisi langata illalla, ientulehdus syö leukaluuta.

Vierailija
5/17 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tätä mä just tajua, mitkä yön karpat? Miten niin ne ei ole puhtaat aamulla jos illalla ennen nukkumaanmenoa ne pesee? Itsellä ainakin on ihan puhtaat hampaat ja ihan freesi olo..

Ap

Vierailija
6/17 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehehh, teillä on niin paljon piileviä infektioita suussa, että jo yön yli ne ovat mellastaneet niin paljon, että pitää käydä harjaamassa niiden ripulit pois.

Vierailija
7/17 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla siksi että henki haisee yön jälkeen ja illalla ruuanjämät pois yöksi (monta tuntia), jotteivat bakteerit siellä rellestä. Illalla kannattaa myös langata.

1-2 kertaa päivässä tehtävä oil pulling auttaa paljon myös. Jotkut korvaa sillä toisen pesun.

Vierailija
8/17 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaat vielä myöntää ettet ymmärrä? On joitain juttuja, joissa tietämättömyyden tunnustaminen ei ole mikään hyve ja tää  on yksi niistä. Tee kuten on opastettu äläkä kysele tyhmiä. 

Vierailija
9/17 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun mulla ei henki haise eikä hampaat ole likaantuneet yöllä, kertooko vain että mulla olis sit parempi syljeneritys tai bakteeritasapaino? Käytän kyllä maitotuotteita. Oon edelleen vähän hämmentynyt tästä aiheesta, en voi uskoa että hampaat jotenkin likaantuisivat yön aikana..

Ap

Vierailija
10/17 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fluorihammastahna kovettaa hammaskiillettä, joka on yön jäljiltä pehmeää. Yöllä kun ei erity juurikaan sylkeä, jolla on tärkeä tehtävä hampaiden hyvinvoinnissa.

Kun harjaat ennen aamupalaa (tai ota jotain fluorivalmistetta, jos tuntuu niin vaikealta harjata), kiille on kovaa eikä aamiaisen happamuus puraise niin äkäisesti.

Vierailija
11/17 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehtaat vielä myöntää ettet ymmärrä? On joitain juttuja, joissa tietämättömyyden tunnustaminen ei ole mikään hyve ja tää  on yksi niistä. Tee kuten on opastettu äläkä kysele tyhmiä. 

Haistappa kuule kukkanen jonka lehmä eilen söi.

Vierailija
12/17 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä fluorihammastahnaa, aiheuttaa haavaumia suuhun ja suupieliin. Eli tuo fluorin hyötykään ei mulle käy syyksi aamupesuille. Noh, ilmeisen onneksi minulla.ei ole kariesta ja ruokavalio kunnossa kun ei ole ongelmia yhden pesun taktiikasta huolimatta..

Ap

Vierailija
13/17 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tota, kannattaa varmaan tutustua ihmisen anatomiaan ja toimintaa vähän paremmin. Itse tein sen jo peruskoulussa. Yön aikana kropassa tapahtuu todella paljon. Itselläni on aina aamuisin vessahätäkin. Ihan siksi että ruuansulatus toimii yölläkin. Vai luulitko että kroppa jotenkin kuolee yöksi? Reikiä muuten nolla ja ikää 41 v joten ei aleta siitä sen enempää :D

Vierailija
14/17 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haistappa kuule kukkanen jonka lehmä eilen söi.

Haista ite haisuli *jaxuhali*

Vierailija
15/17 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä fluorihammastahnaa, aiheuttaa haavaumia suuhun ja suupieliin. Eli tuo fluorin hyötykään ei mulle käy syyksi aamupesuille. Noh, ilmeisen onneksi minulla.ei ole kariesta ja ruokavalio kunnossa kun ei ole ongelmia yhden pesun taktiikasta huolimatta..

Ap

Ei se ole fluorin syytä, vaan hammastahnoihin laitetaan yleensä lisäainetta, jonka tarkoitus on ärsyttää limakalvoja. Asiakas sitten kuvittelee, että hammastahna on hyvin puhdistavaa kun tuntuu limakalvoilla.

Apteekista saa hammastahnaa, jossa ei ole limakalvoja ärsyttävää ainetta, mutta siinä on kuitenkin fluoria.

Fluori pysyy hampaiden pinnalla n. 12 tuntia ja siksi hampaat pitäisi pestä tai ainakin fluorikäsitellä kahdesti vuorokaudessa.

Hammaslääkärit valistavat typerästi ja sanovat vain mitä pitää tehdä, mutteivät kerro miksi pitää tehdä.

Vierailija
16/17 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletkos ihan varma että se on just fluori mikä ärsyttää sun limakalvoja? Pystytkö juomaan vesijohtovettä, kaivovedestä puhumattakaan? Entäs teetä? Mites merenelävät, sushi...?

Oliskohan sittenkin sun limakalvojen ärsytyksen aiheuttaja natriumlauryylisulfaatti (sodium lauryl sulfate, SLS)? Aiheuttaa tahnan vaahtoamisen, tunnetusti voi ärsyttää limakalvoja.

Hampaat pitäisi pestä aamuin illoin:

- fluorin vuoksi (kovettaa hammaskiillettä; aamulla ja illalla)

- ruoantähteiden ja plakin poiston vuoksi (erityisesti illalla, etteivät jää biofilmin kasvualaustaksi muhimaan yön yli)

- hengityksen raikastamiseen (aamulla ja illalla, useimmilla ihmisillä varmasti aamuisin tärkeä ettei ihan kuolemalta haise)

- bakteerien vuoksi (aamulla ja illalla; yöllä syljeneritys vähenee ja suu kuivuu --> bakteerit villiintyvät ja tykkäävät vielä enemmän kun syö aamupalan l. ravintoa niille --> kariogeeniset bakteerit, esimerkiksi laktobasillit ja streptococcus mutansit tuottavat aineenvaihdunnassaan happoja jotka kuluttavat kiillettä)

- hammaspesu ennen aamupalaa suojaa hampaita aamupalan syönnistä johtuvalta happohyökkäykseltä

Lisäksi iltaisin hammasvälien puhdistus langalla, lankaimella, tikulla tai väliharjalla + syömisen ja harjaamisen välillä väh. 30 min

Vierailija
17/17 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko varma, että juuri fluori aiheuttaa haavaumat? Yleensä on nimittäin se hammastahnan vaahtoava aine, sodium layrul sulfate, mikä tekee niin.

T. 17 vuotta haljenneista suupielistä kärsinyt ex-Pepsodent-käyttäjä.