Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokavinkki lihaville köyhille!

Vierailija
12.09.2016 |

Suu auki luin keskustelua vähävaraisten fb-ryhmästä, ihmiset puolustelivat makkaran ja roiskeläppien syömistä sillä perusteella että se on halvempaa kuin vähärasvainen jauheliha. Tässä vinkki halpaan JA terveelliseen ruokaan: liha pois! Soijarouhe, linssit, pavut, riisit, kaali, porkkana ja muut halvat kasvikset ovat ihan hyvää ruokaa ja oikeesti halpaa JA terveellistä. Leipää tai maitotuotteita ei tarvitse puputtaa jatkuvasti, niin ei tarvitse myöskään valita sitä halvinta vehnä-/sokerimoskaa, vaan voi leipoa itse halvimmista siemenistä ja vaikka kaurasta. Ja kaurapuuro on muuten loistava aamupala ja välipala, päälle voi laittaa itse keräämiään marjoja tai vaikka tarjousomenan. Karkkia/sipsiä/pizzaa yms. ei tarvitse syödä usein eikä paljoa kerralla.

T. Köyhä, hoikka ja terve

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen allerginen sekä soijalle että pavuille (sekä lähes kaikille hedelmille, pähkinöille, mantrelille, mausteille jne). Olisiko ap:lla ehdottaa hyvää ja HALPAA proteininlähdettä?

En ole ap, mutta kun olet noin allerginen, pitää sinun tuntea oma ruokavaliosi niin hyvin, ettei sinun tarvitse täältä kysellä. Ellet tunne, mene ravintoterapeutille ja pyydä ohjeet. 

Olen käynytkin, kunnallisella, mutta lihavana allergikkona sain pelkkiä geneerisiä laihdutusohjeita. Allergiaa ei RAVITSEMUSterapeutti ollenkaan ottanut huomioon. Oli muuten harvinaisen huono työssään. Ja hän on paikkakunnalla ainoa ammattinsa edustaja. Ap kuitenkin oli nyt sitä mieltä, että osaa antaa ravintoneuvontaa, joten neuvokoon nyt.

Vierailija
22/31 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen allerginen sekä soijalle että pavuille (sekä lähes kaikille hedelmille, pähkinöille, mantrelille, mausteille jne). Olisiko ap:lla ehdottaa hyvää ja HALPAA proteininlähdettä?

En ole ap, mutta kun olet noin allerginen, pitää sinun tuntea oma ruokavaliosi niin hyvin, ettei sinun tarvitse täältä kysellä. Ellet tunne, mene ravintoterapeutille ja pyydä ohjeet. 

Olen käynytkin, kunnallisella, mutta lihavana allergikkona sain pelkkiä geneerisiä laihdutusohjeita. Allergiaa ei RAVITSEMUSterapeutti ollenkaan ottanut huomioon. Oli muuten harvinaisen huono työssään. Ja hän on paikkakunnalla ainoa ammattinsa edustaja. Ap kuitenkin oli nyt sitä mieltä, että osaa antaa ravintoneuvontaa, joten neuvokoon nyt.

Vaadi parempaa palvelua! Törkeää, ettei ravitsemusterapeutti ohjeista pyynnöistä huolimatta.

Itse suosittelisin sinulle kananmunia, täysjyväviljaa, maitotuotteita ja esimerkiksi silakoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsäks kävis syödä joka päivä salaattia. En nimittäin voi sietää keitettyjä, höyrytettyjä tai paistettuja kasviksia. Maistuu pahalta ja koostumus on ällöttävä.

Vierailija
24/31 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soijarouhe, linssit, pavut, riisit, kaali ja porkkana? Luuletko että olen vanhainkodissa? Minä kuule syön niin paljon makkaraa kun haluan, joten voit sinä Bob Marley olla aivan hiljaa.

Pysy sitten lihavana.

Vierailija
25/31 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olet ihan oikeassa, mutta kalaa kannattaa syödä ja mielellään rasvaista. Itse nipistäisin varoja 1-3 lohiannokseen viikossa vaikka leivästä ja hiilareista. Pilkkimällä ja mato-ongellakin saa ihan hyvää kalaa. Keittää vaikka päineen ja jauhaa mössöksi, sitten pakkaseen.

Ei se lihakaan mitään myrkkyä ole, mutta sen pitäisi olla erikoisherkkua tyyliin 1-2 kertaa kuussa. Ja soijarouhe korvaa mainiosti lihan, se on hyvää kun maustaa oikein.

Vierailija
26/31 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soijarouhe, linssit, pavut, riisit, kaali ja porkkana? Luuletko että olen vanhainkodissa? Minä kuule syön niin paljon makkaraa kun haluan, joten voit sinä Bob Marley olla aivan hiljaa.

Pysy sitten lihavana.

Suurin osa makkaroista on täynnä jauhoja. Vehnää.

Vierailija
27/31 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylsäks kävis syödä joka päivä salaattia. En nimittäin voi sietää keitettyjä, höyrytettyjä tai paistettuja kasviksia. Maistuu pahalta ja koostumus on ällöttävä.

Laita päälle tarpeeksi suolaa, mausteita ja öljyä. Tai sitten surauta tehosekoittimessa banaanin kanssa ja juo!

Vierailija
28/31 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysy sitten lihavana.

Kerrotko missä makkarassa on vehnäjauhoja?

Vierailija
29/31 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavinkki laihoille rikkaille: syökää päänne.

Tai vaikka syanidia.

Vierailija
30/31 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysy sitten lihavana.

Älä levitä väärää tietoa.

Vierailija
31/31 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro pitää nälkää paremmin kun sen 

a) tekee maitoon

b) siihen sekottaa kananmunaa

c) laittaa lisäksi vielä vähän voita.

On hyvää, täyttävää ja edullista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi