Korkein tulehdusarvonne ja mistä johtui?
Siis crp...
Mistä johtui, miten hoidettiin.
Jos joduitte sairaalaan antibioopttitiputukseen, kuinka kauan olitte siellä kunnes pääsitte kotiin?
Kommentit (27)
Olisko ollu jotain 350? Johtui kilpirauhasen tulehduksesta.
150 crp, munuaisaltaan tulehdus. Oireettomasta virtsatieinfektiosta levinnyt munuaisiin.
Just alle 400, keuhkoinfektio levisi niveliin, hoidettiin kortisonilla ja salatsopyriinilla.
450 Gynekologinen tulehdus, viikko sairaalassa ja viikko vielä sen jälkeen tiputushoitoa.
Tais olla 400, synnytyksen aikana mitattiin. Joku tulehdus se oli, jäi vaan epäselväksi mikä :O
Yli 600, paksunsuolen puhkeaminen. Leikkaus, pari päivää teholla ja viikko osastolla. Olen hengisssä, mutta aika likeltä mentiin.
200 paikkeilla oli, munuaisaltaan tulehdus mullakin. Olin viikon verran sairaalassa saamassa antibiootit suoneen.
400 haimatulehdus ja verenmyrkytys. Kuukausi meni sairaalassa. Siitä viisi päivää teholla.
Vierailija kirjoitti:
400 haimatulehdus ja verenmyrkytys. Kuukausi meni sairaalassa. Siitä viisi päivää teholla.
Oliko alkoholilla osuutta haimatulehdukseen vai mikä oli taustalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko alkoholilla osuutta haimatulehdukseen vai mikä oli taustalla?
Ei ollut alkoholilla osuutta. Psykoosin estolääke nosti triglyseridit korkealle. Niin haima ei jaksanut ja tulehtu.
"Vain" 80, nousussa tosin varmasti oli. Kohtutulehdus. Kaksi päivää sairaalassa antobioottitiputuksessa.
540. Olin lapsi vasta, sepsis oli ja johtui bakteeritulehduksesta lonkassa. Oli tullut kai ihon kautta, koska minulla on atooppinen iho ja lapsena se oli paha, nyt ei melkein mitään. Oli lähellä kaikenmaailman amputaatiot ja "hyvällä tuurilla pääsen liikkumaan pyörätuolilla itsenäisesti". Kiitos super huippu hoidon Kuopion yliopistollisessa elämäni on ihan normaalia tänä päivänä, kävelen ja vetelen piiitkiä lenkkejä ja olen kiitollinen terveydestäni. Kyllä siinä kuolemakin oli lähellä. Mutta olin vasta seitsemänvuotias tuolloin (-97). Olisi upeaa saada nyt yhteys minua hoitaneisiin huippulääkäreihin ja ihaniin huippuhoitajiin, jotka olivat vierelläni kun äiti ja isä olivat kaukana.
600, nielutulehdus. Ihan järkyttävää, hyi hitto..
Ihanaa et jaksoitte vastata, saa vähän vertailla omia arvojaan :) sellasta realismia että pahempikin voisi olla
Itse siis paraikaa sairaalassa neljättä päivää ja ollu noin 160 se arvo. Ei ollu ainakaa eilen vielä laskuun lähtenyt :/
Mulla siis vatsan tähystysleikkauksen jälkeinen tulehdus... tylsää kyllä tää kipeenä olo, eka leikkauksen takia ja sitten tuli hetken päästä tämä x(
-ap
Mulla oli jotain 300:n kieppeillä, keuhkokuume ja sepsis, 6 päivä antibioottitiputuksessa.
Ne arvot lähtee tosiaan viiveellä laskuun, ehkä ap on jo paranemaan päin mutta se ei eilen vielä näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa et jaksoitte vastata, saa vähän vertailla omia arvojaan :) sellasta realismia että pahempikin voisi olla
Itse siis paraikaa sairaalassa neljättä päivää ja ollu noin 160 se arvo. Ei ollu ainakaa eilen vielä laskuun lähtenyt :/
Mulla siis vatsan tähystysleikkauksen jälkeinen tulehdus... tylsää kyllä tää kipeenä olo, eka leikkauksen takia ja sitten tuli hetken päästä tämä x(
-ap
Saman aikanaan kokenut umpilisäkkeen poiston jälkeen. Tulehdusarvot oli tosi korkealla, mutta en muista niitä enää. Makasin sairaalassa silloin viikon ja sen jälkeen tosi pitkä urheilukielto päälle.
Vierailija kirjoitti:
150 crp, munuaisaltaan tulehdus. Oireettomasta virtsatieinfektiosta levinnyt munuaisiin.
Minulla oli sama, paitsi crp oli 204. Samontein tiputukseen (kuumettakin oli lähemmäs 40 astetta) ja suonen sisäinen antibioottikuuri. Olin sairaalassa kolme päivää, kunnes kuume laski ja crp oli tippunu alle sataan. Sittenkin vielä söin 10 päivän antibioottikuurin ja kontrolliverikokeet.
Kauheinta oli kun samaan syssyyn oli muutto meneillään (miesystäväni oli muuttamassa luokseni) ja minulla vuoden ikäinen lapsi. Lapsi rassukka joutui olemaan mummolassa viikon, koska miesystäväni teki päivät töitä ja illat muuttoa. Minusta ei paljoa apua ollut korkeassa kuumeessa ja lopulta vielä makasin sairaalassa. Sairaalasta pääsyn jälkeenkin kielsivät rasittamasta itseäni, jos kuume nousisi uudelleen, olisivat passittaneet sairaalaan takaisin. Kiitos vanhempieni ja appivanhempien, saatiin muutto tehtyä ajoissa ja minä toipua rauhassa.
+ 400. Umpisuoli kerkesi puhjeta ennen leikkausta. Kolmantena päivänä leikkauksesta mitattuna. Ab tiputus aloitettiin tablettien lisäksi tuolloin ja lähdin kotiin 1 vk. kuluttua jolloin crp oli vielä 170, mutta reippaasti laskussa.
Crp 500, munuaistulehdus ja sepsis, lisäksi elimistö kuivunut täysin. Viikko sairaalassa antibioottitipassa+nesteytys, kotiin pääsi kun crp 100. Ab-tiputusta jatkettiin kaksi viikkoa, kotihoito kävi sen joka ilta hoitamassa. Tämän jälkeen vielä 2 kk tablettiantibiootteja kun olikin sitkeä ulkomailta saatu bakteeri.
Päälle 500. Munuaisaltaan tulehduksesta johtunut sepsis.