Kuinka paljon voi häävieraalta odottaa panostusta häihin?
Yksityiskohtia muutettu, mutta tilanne on tämä:
Saimme kutsun veljeni häihin Balille tammikuun lopulla. Ensin kirkkovihkiminen loppiaisena Helsingissä ja rento hääillalinen Helsingissä lähinnä morsiamen suvulle (paljon vanhoja ihmisiä), mutta myös sulhasen lähisuku (minä ja siskoni perheineen, vanhempani ja ainut elossa oleva isovanhempi) sekä kaasut ja bestman kutsuttu. Tammikuun lopussa sitten häät Balilla. Rannalla. Hienossa hotellissa. Kutsuttu kaverit, suku ja tietenkin lähiperheen odotetaan osallistuvan.
Mä en haluaisi lähteä, koska mun mielestä varsinainen vihkiminen on loppiaisena, lapsen kanssa Balille matkustaminen on rankkaa, lomaviikko kuluu lomamatkaan jota emme itse ole valinneet ja tietty kustannuksetkin nousee aika korkeiksi.
Mitä te tekisitte?
Kommentit (23)
Vihkimiset ja juhla Suomessa ja sitten vielä häät häämatkakohteessa? On laskettu sen varaan, että mahdollisimman harva lähtee ja antaisi vähän enemmän rahaa lahjaksi. Suosittelen, että ette anna yhtään sen enempää kuin antaisitte muutenkaan. Kustantakoon veljesi vaimoineen lahjansa itse. Onko veljesi vaimon nimi Justiina?
siis - kustantakoon matkansa itse - 22
Tuohan on erinomainen keino saada rahaa häälahjaksi! Kun ihmiset eivät monista eri syistä halua/voi lähteä mukaan tuollaiselle ns. naimisiinmenomatkalle, he antanut vähän anteliaammin häälahjarahaa. Ei heitä oikeasti edes toivota mukaan. :D Onpa ehkä vähän pyydetty jotain sukulaisista "painostamaan" ja kun joku ei halua tai voi lähteä mukaan, niin sanotaan, että no annatte sitten ainakin kunnon summan rahaa lahjaksi. Kätevää.