Onko mitään kikkaa, jolla saisi lapsen suhtautumaan edes vähän positiivisemmin kuriksien pukemiseen?
Esikoululaiselle ollut jotenkin nyt tosi vastentahtoista tuo kuriksien pukeminen ja esikoulu sattuu olemaan sellainen, että kurikset pitää siellä olla ja ne puetaan nyt syksyllä melkein joka päivä. Opettaja antoi siis palautetta tästä asiasta.
Kommentit (11)
Onko millaiset kurikset? Meillä on ollut jo 4v lähtien käytössä olkaimettomat kurikset. Ihan riittävästi ovat suojanneet minun mielestäni.
Anna kerran istua lätäkköön ilman kuriksia. Ehkä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Onko millaiset kurikset? Meillä on ollut jo 4v lähtien käytössä olkaimettomat kurikset. Ihan riittävästi ovat suojanneet minun mielestäni.
On henkselit. Sellaisia ne sieltä esikoulusta toivoivat/suosittelivat.
Muutama juttu, jotka voisi auttaa ainakin vähän
-Oma asenne kuntoon (älä mainitse lapselle sanaa pakko tai päiväkoti määrää tms.)
-Ohuet notkeat vaatteet kuristen alle (esim. verkkarit, vältä paksuja coretec tyyppisiä)
-Sopivan kokoiset ja notkeasta materiaalista valmistetut kurikset (liian pienet ahdistaa, isot hankaloittaa liikkumista, jäykkä kangas on kankea)
-Järkevän malliset lahkeensuut housuissa (kovin tiukat lahjeresorit on hankala pukea)
Miksi eskari vaatii kurahousuja? Eikö ole vanhempien asia, miten usein haluavat pestä ulkovaatteita? Kurahousut pestävä päivittäin kuitenkin niin samalla vaivalla pesee ulkovaatteetkin.
Auttaakohan se, kun ilmat viilenee, niin ehkä ne ei sitten enää tunnu niin ikäviltä ja hiostavilta. Nythän on ollut kuitenkin vielä aika lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi eskari vaatii kurahousuja? Eikö ole vanhempien asia, miten usein haluavat pestä ulkovaatteita? Kurahousut pestävä päivittäin kuitenkin niin samalla vaivalla pesee ulkovaatteetkin.
Ei sitä erityisemmin ole perusteltu, on vain kerrottu, että ne pitää jokaisella lapsella olla.
Vierailija kirjoitti:
Muutama juttu, jotka voisi auttaa ainakin vähän
-Oma asenne kuntoon (älä mainitse lapselle sanaa pakko tai päiväkoti määrää tms.)
Kannattaisiko niitä käyttää myös kotipihalla kunnes pukeminen rupeaa sujumaan?
Vierailija kirjoitti:
Auttaakohan kotona käydyt keskustelut tuollaisessa asiassa? Toki voit yrittää. Mutta vaikeahan sun on jotain kikkaa käyttää, kun et itse ole siellä eskarissa paikassa. Mä vähän kritisoin sitä, että tuollaisesta asiasta tulee kotiin palautetta, kun se tavallaan on kyllä sen eskarin henkilökunnan ratkaistavaksi tarkoitettu juttu.
Kai palautteen tarkoitus on ihan kertoa, että mitä ongelmia on ollut, eikä tarkoitus ole varsinaisesti vanhempia syyllistää.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodin yhteydessä olevissa eskareissa mennään yleensä päiväkodin säännöillä, eli kurahousut kaikille.
Auttaakohan kotona käydyt keskustelut tuollaisessa asiassa? Toki voit yrittää. Mutta vaikeahan sun on jotain kikkaa käyttää, kun et itse ole siellä eskarissa paikassa. Mä vähän kritisoin sitä, että tuollaisesta asiasta tulee kotiin palautetta, kun se tavallaan on kyllä sen eskarin henkilökunnan ratkaistavaksi tarkoitettu juttu.