Tieteen Kuvalehden älykkyystesti
Sain tulokseksi 136 ja olen muka älykkäämpi kuin 99.18 % väestöstä. Testin tekemiseen meni aikaa ehkä 10-15 minuuttia. Olen kyllä jonkin verran keskimääräistä älykkäämpi, sen tiedän, mutta että noin älykäs? :D
Ja juu, tiedän, että nuo ovat vain suuntaa antavia testejä, mutta silti ihmetyttää. Mitä te muut olette saaneet?
Itselläni kielelliset ja logiikkatehtävät menivät kaikki oikein, laskutehtävät laskivat kokonaistulosta.
Kommentit (20)
Ohjeissa oli mm. näin: "Luo käyttäjä. Sinun on kirjauduttava testiin tieku.fi-sivuston käyttäjänä, jotta voit tehdä testin. Siksi sinua pyydetään testin aikana kirjautumaan tai luomaan uusi käyttäjä." LIsäksi pitäisi antaa sähköpostiosoite. En halua roskapostia enkä jaksa kirjautua turhanpäiväisiin paikkoihin.
Mensan nettitestin olen tehnyt. Se oli 143. Looginen päättelykykyni on hyvä, mutta en pidä itseäni mitenkään erityisen älykkäänä. Vaikka en tietenkään muiden aivoihin pääse käsiksi, joten vertailu on mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Ohjeissa oli mm. näin: "Luo käyttäjä. Sinun on kirjauduttava testiin tieku.fi-sivuston käyttäjänä, jotta voit tehdä testin. Siksi sinua pyydetään testin aikana kirjautumaan tai luomaan uusi käyttäjä." LIsäksi pitäisi antaa sähköpostiosoite. En halua roskapostia enkä jaksa kirjautua turhanpäiväisiin paikkoihin.
Mensan nettitestin olen tehnyt. Se oli 143. Looginen päättelykykyni on hyvä, mutta en pidä itseäni mitenkään erityisen älykkäänä. Vaikka en tietenkään muiden aivoihin pääse käsiksi, joten vertailu on mahdotonta.
Teinpä nyt huvikseni Ruotsin Mensan nettitestin ja sain tulokseksi vain 122. Keskihajonta siis 15, en tiedä mikä tuossa Tieteen Kuvalehden testissä on. Suomen Mensakin käyttää näköjään keskihajontaa 15, eli älykkyysosamäärän tulee olla vähintään 130, että pääsee Mensan jäseneksi.
ap
Aikani kuluksi tein Suomen Mensan testinkin ja tulokseksi sain 128. Ja mun mielestä tuo Ruotsin testi oli paljon helpompi, mutta silti siitä sain huonomman tuloksen. :)
ap
Tuo tieteen kuvalehden testi on ihan pilipalitesti. Itse sain joko 136 tai 138 siitä. Tuo mensan nettitesti on toki myös yläkanttiin, mutta huomattavasti tarkempi testi kuitenkin. Siitä taisin saada 125, ellen väärin muista.
Olen samaa mieltä kuin Hillary Clinton : Älykkyystestit valehtelevat. Niiden mukaanhan puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä. Se on valetta vai mitä, naiset.
Mä sain joskus tieteen kuvalehden testistä 120 ja nyt kokeilin mensan testiä ja sain 113. Eli hieman yläkanttiin näyttää menevän mensaan verrattuna.
Saakohan kukaan tuosta Tieteen Kuvalehden testistä alle 120? Ja aina kun puhutaan näistä testituloksista, ihmiset kertovat saaneensa vähintään sen 110. Missä ne esim. 90-100 saaneet on? Vai eikö he tee näitä testejä?
Vierailija kirjoitti:
Tuo tieteen kuvalehden testi on ihan pilipalitesti. Itse sain joko 136 tai 138 siitä. Tuo mensan nettitesti on toki myös yläkanttiin, mutta huomattavasti tarkempi testi kuitenkin. Siitä taisin saada 125, ellen väärin muista.
Eli olemme suunnilleen yhtä älykkäitä. ;)
ap
Olen tyhmähkö, mutta tieteen kuvalehden nettitestistä saan 133 p ja mensan nettitestistä 131 p. Psykologin arvion mukaan kognitiiviset taidot ovat hieman keskivertoa paremmat, tarkkoja lukuja ei suostunut kertomaan.
Mä en jaksanut tehdä loppuun, kun oli niin helppo ja toisaalta pelkäsin, että jotain on pielessä ja saan huonon tuloksen. Mulla taas on huono visuaalinen päättelykyky, sen sijaan algebrassa mm. olen tosi hyvä ja hoksaan asioita itsestään. Mutta en osaa kuvioita päätellä. Sen sijaan tuo testi oli lähinnä alusta ainakin kuin joku peruskoululaisen ymmärrystesti. Mensan testistä saan alle 120 vaikka olen tehnyt saman monesti.
Tehkääpä joskus mikä tahansa nettitesti niin hyvin kuin osaatte, sitten niin huonosti kuin osaatte ja vielä pari kertaa ihan arvaamalla. Tulokset ovat aina keskivertoa paremmat.
Sain tulokseksi 0. Miten se on edes mahdollista? Eli olisin syvästi kehitysvammainen.... jepjep...
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksanut tehdä loppuun, kun oli niin helppo ja toisaalta pelkäsin, että jotain on pielessä ja saan huonon tuloksen. Mulla taas on huono visuaalinen päättelykyky, sen sijaan algebrassa mm. olen tosi hyvä ja hoksaan asioita itsestään. Mutta en osaa kuvioita päätellä. Sen sijaan tuo testi oli lähinnä alusta ainakin kuin joku peruskoululaisen ymmärrystesti. Mensan testistä saan alle 120 vaikka olen tehnyt saman monesti.
Onko Mensan nettitestissä se, että se ei näytä kuin yli 120 tulokset?
Tuo Tieteen Kuvalehden testi on lähinnä vitsi, toki sitten muutama vähän yksinkertainen kaveri sitä tulosta hehkuttaa..
Itsekin olen sen pari kertaa tehnyt, tulos on aina vähintään sen 135. Mensan testissä tuskin pärjäisin, saisin hyvällä tuurilla keskiarvotuloksen, mutta missään nimessä äo:ni ei varmasti ole yli 130.
En muuten jaksanut googlettaa, onko tuossa testissä edes käytetty samaa keskihajontaa mitä Mensa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Tieteen Kuvalehden testi on lähinnä vitsi, toki sitten muutama vähän yksinkertainen kaveri sitä tulosta hehkuttaa..
Itsekin olen sen pari kertaa tehnyt, tulos on aina vähintään sen 135. Mensan testissä tuskin pärjäisin, saisin hyvällä tuurilla keskiarvotuloksen, mutta missään nimessä äo:ni ei varmasti ole yli 130.
En muuten jaksanut googlettaa, onko tuossa testissä edes käytetty samaa keskihajontaa mitä Mensa käyttää.
Joo, vähän sama fiilis tuli tuosta TK:n testistä. Luultavasti jokainen saa tuosta vähintään sen "sait paremman tuloksen kuin 95% väestöstä". Missähän ne 95% sitten oikein luuraavat? :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Jos olet Mensan nettitestissä saanut noin hyvän tuloksen keskihajonnan ollessa 15, suosittelisin menemään ihan viralliseen testiinkin. Pelkkää loogista päättelykykyähän se testi testaakin.
Tein tuon tiekun testin vastaamalla randomisti ja sain tulokseksi 86 joka siis on "heikkoa keskitasoa". Haluaisin tietää miten kukaan voi saada tuosta testistä esim. heikkolahjaisen tai lievästi kehitysvammaisen tuloksen :DD
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä kuin Hillary Clinton : Älykkyystestit valehtelevat. Niiden mukaanhan puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä. Se on valetta vai mitä, naiset.
Ei pidä paikkaansa. 63% autoilijoista pitää itseään keskivertoa parempana kuljettajana, ja samat 63% on keskimääräistä tyhmempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. 63% autoilijoista pitää itseään keskivertoa parempana kuljettajana, ja samat 63% on keskimääräistä tyhmempiä.
Minäkö tyhmä? Anteeksi, nyt en kyllä ymmärrä?
Ja tässä siis linkki:
http://tieku.fi/ihminen/aivot/ao-testi/ilmainen-ao-testi-tieteen-kuvale…