Lopetin hormoniehkäisyn ja nyt panettaa koko ajan
Käytin ehkäisyrengasta melkein 4 vuotta. Ekat kaksi vuotta en huomannut mitään eroa, mutta sen jälkeen mielialat alkoi vaihdella kokoajan ja saatoin kiihtyä nollasta sataan ihan sekunnissa aivan mitättömistä syistä. Seksihimot laski koko ajan kunnes viimeisen vuoden aikana en halunnut seksiä enää ollenkaan. Välillä suostuin miehen mieliksi, mutta yhdyntä ei tuntunut missään. Alapää oli ihan kuiva ja kuollut.
Lopetin ehkäisyn 2 kk sitten kun aloin huutaa miehelle niinkin mitättömästä asiasta kuin roskapussin viennin unohtaminen. Lopettamisen jälkeen mieliala kohosi nopeasti ja mieskin huomasi sen. Ekat menkat tulivat ihan ajallaan, mutta sen jälkeen seksihimot on olleet aivan katossa! Voisin itsetyydyttää monta kertaa päivässä. Miehestä ei ole tällä hetkellä paljon iloa, koska hänellä on työprojekti meneillään ja joutuu matkustamaan ulkomaille 4 päivää viikossa. Kaupassa jos nään komean miehen niin pikkarit kostuu välittömästi. Tuntuu, että parin vuoden panetukset on nyt iskeneet täysillä päälle. En voin ajatella muuta kuin seksiä. Onko muille käynyt näin hormoniehkäisyn jättämisen jälkeen?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Itsellä kävi aivan samalla tavalla, kun lopetin pillerit. Jatkuva panetus, melkein kaikki miehet himotti ja seksiunia oli jatkuvasti. Itse seksikin tuntui paljon paremmalta, mitä pillereiden aikana. Muutenkin mieliala oli paljon parempi, olin iloisempi ja tyytyväisempi.
Täällä prikulleen sama kokemus!
Näin siinä käy :) kun toumii onilla hormoneilla himot hyrräten.
Ehkä se ehkäisyteho perustuu juuri siihen, ettei seksiä tee edes mieli... En enää ikinä palaa hormoniehkäisyyn! Ei se ole sen arvoista. Ihan sama vaikka mies valittaiskin kumista, on kai se hänellekin mukavampi saada seksiä useammin vaikkakin sitten sen kortsun kanssa!
Ap
Olen itse ajatellut lopettaa pillerit, ja tämä ainakin lisää lopetus"motivaatiotani". Lisäksi mielialat heittelee niin paljon.
Saanko kysyä mikä ehkäisy teillä nyt on ap käytössä? Kortsut?
Samaa olen täällä kolmisen vuotta paahtanut, että hormonaaliset ehkäisyt hittoon. Sain 3,5 vuotta sitten hormonaaliset ehkäisyt pois steriloinnin myötä ja huomasin muutoksen melkein heti kun todellakin panetti aamusta iltaan ja seksin jälkeenkin samantien. Myös painoni tippui ihan itsestään 10 kg, mieli oli selkeämpi ja olin paremmalla tuulella. Tuon jälkeen olen vaahdonnut asiaa joka suuntaan ja sanonut myös teinityttärilleni, että eivät ikinä suostu mihinkään hormonaaliseen ehkäisyyn tai vastaavaan.
Siitä on nyt aika 3,5 vuotta ja nyt halut ovat jo hieman laantuneet, mutta oviksen aikaan olen kuin kiimainen katti vieläkin. Harmi vain kun mieheni kunto ei riitä, mutta onhan minulla kaksi tervettä kättä ja mielikuvitus.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ajatellut lopettaa pillerit, ja tämä ainakin lisää lopetus"motivaatiotani". Lisäksi mielialat heittelee niin paljon.
Saanko kysyä mikä ehkäisy teillä nyt on ap käytössä? Kortsut?
Itse pohdin tosi pitkään lopettamista, mutta kyllä kannatti. Jo viikossa huomasin suuren muutoksen mielialoissa. Minusta tuli heti iloisempi, rennompi ja rauhallisempi. Samanlainen kuin olin joskus aiemmin ollut. Nyt ihmettelen vaan miksen lopettanut jo aiemmin!
Siirryimme nyt kortsuun, minusta se on kätevin. En itse huomaa eroa tuntumassa eikä seksin jälkeen ole paikat täynnä sotkua. Täytyy vaan löytää sopiva kortsumerkki, joka olisi sopivan ohut. Mies ei ole vielä onneksi valittanut paluusta kortsuun, ehkä hänkin on vaan tyytyväinen, että vihdoin on vipinää makkarissa.
Ap
En edes uskalla harkita lopettamista, kun muutenkin panettaa kellon ympäri. Ehkä se johtuu kroonisesta puuttesta, en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen täällä kolmisen vuotta paahtanut, että hormonaaliset ehkäisyt hittoon. Sain 3,5 vuotta sitten hormonaaliset ehkäisyt pois steriloinnin myötä ja huomasin muutoksen melkein heti kun todellakin panetti aamusta iltaan ja seksin jälkeenkin samantien. Myös painoni tippui ihan itsestään 10 kg, mieli oli selkeämpi ja olin paremmalla tuulella. Tuon jälkeen olen vaahdonnut asiaa joka suuntaan ja sanonut myös teinityttärilleni, että eivät ikinä suostu mihinkään hormonaaliseen ehkäisyyn tai vastaavaan.
Siitä on nyt aika 3,5 vuotta ja nyt halut ovat jo hieman laantuneet, mutta oviksen aikaan olen kuin kiimainen katti vieläkin. Harmi vain kun mieheni kunto ei riitä, mutta onhan minulla kaksi tervettä kättä ja mielikuvitus.
Hei tuo paino on hyvä pointti! Minulla paino nousi 10kg renkaan aloituksesta. En tiedä onko se kokonaan ehkäisyn syytä, mutta nyt kahdessa kuukaudessa on munkin paino lähtenyt itsestään laskemaan. Mitään muita muutoksia en ole elämässäni tehnyt kuin jättänyt ehkäisyn. Painoa on lähtenyt nyt 3 kg, mutta olo on jotenkin paljon hoikempi ja vähemmän turvonnut.
Ap
Kaksipiippuinen juttu tuo hormoniehkäisy mun kohdalla. Mä (mieheni) olen nauttinut seesteisestä elämästä. Hormonikierukka on tasoittanut tunneryöppyjä ja se on vaan hyvä juttu.
Tosiaan sitten ne seksihimot ovat olleet tipotiessään. Seksielämä on ollut lähes pakkopullaa muutaman vuoden. Annan kun mies haluaa, mutta oma-aloitteisuus on kaivettava väkisin esiin.
Nyt sitten alkaa hormonikierukka vedellä viimeisiä, niin himot ovat löytyneet. Mies on ollut ihan ihmeissään, että TAASKO?! ;D
Sitten taas kiukuttelen toisinaan typeristä asioista ja omakaan pää ei meinaa kestää niitä hetkiä.
Kumman valitsen. Riettaan himokkaan seksin ja pään hajoamiset? Vaiko seesteisestä elämää niukalla seksillä?
Mieheltäkin olen kysynyt asiaa ja niinpä niin. Ei sekään osaa päättää, kun vanhemmiten ei se seksi nyt niin iso juttu enää ole hänellä, mutta silti... :P
Hei sama mulla! Tosin ei nyt ihan koko aikaa paneta ja ainoastaan oma mies mielessä mutta muuten sama, Tuntuu paljon paremmalta ja haluttaa paljon enemmän.:) En aio itsekään enää aloittaa pillereitä uudestaan. Nyt pitää vaan olla tosin varovainen kortsujen kanssa.
Voisin käydä kyntämässä aapeen vakoa.
t.kyntäjä
Sama! Vaihdoin kuparikierukkaan. Kyllä kannatti. Nyt voisi panna koko ajan, ennen miehen aloitteesta kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Voisin käydä kyntämässä aapeen vakoa.
t.kyntäjä
Eikö sinulla hyvä maajussi ole omaa vakoa kynnettäväksi? Miksi ei ole? Et siis taida olla kovin kummoinen kyntäjä, joten tuskin ap sinun apuasi tarvitsee. Hoida siis sitä konettasi ihan yksinäsi vain, ehkä sille on joskus käyttöä, tai sitten ei ole.
Mulle taas hormoniehkäsy on sopinut tosi hyvin, käytän e-pillereitä. Mielialassa ei mitään muutosta, en oo lihonut pillerit alotettuani, seksi maistuu ja itsetyydytystäkin harrastan useasti viikossa, vaikka olen parisuhteessa. :) Kaikille hormonaalinen ehkäisy ei sovi, joten onneksi on muitakin vaihtoehtoja.
Sama juttu täälläkin! En tiedä, miksi puolison tuoksu ei enään miellytä samalla määrin kun e-renkaan aikana. Ovulaation aikaan mies tuoksui haluttavalta, ei enään. Nykyisin nenään kantautuu miellyttävänä sellaisten miesten tuoksut, jotka ei ennen herättäneet mitään huomiota! Olen hämilläni.. Puolison kanssa seksi kuitenkin toimii ja ollaan yhdessä hyvä tiimi. Ei viitsisi perhettä vetää viemäristä alas vain himojensa vuoksi!
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se ehkäisyteho perustuu juuri siihen, ettei seksiä tee edes mieli... En enää ikinä palaa hormoniehkäisyyn! Ei se ole sen arvoista. Ihan sama vaikka mies valittaiskin kumista, on kai se hänellekin mukavampi saada seksiä useammin vaikkakin sitten sen kortsun kanssa!
Ap
Minulle ainakin laatu on seksissä tärkeämpää kuin määrä. Määrä kun voi ostaa omin käsinkin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä nyt ymmärrät paremmin nuorten miesten ajatuksen kulkua. Tuohon kun vielä lisätään haluton puoliso, niin päästään todella tunnelmaan.
Sama täällä, 10-vuotta pillereitä takana ja lopetin. Nyt kondomilla.
Olen märkä aina ja miesystävän ei tarvitse kuin koskettaa ja olen valmis. Joissain asennoissa yhdyntä ei enää tunnu miltään, koska jalkoväli on valuvan märkä. Ero on valtava entiseen ja halut ovat tulleet takaisin. Voisin harrastaa seksiä joka päivä, mies ei vaan siihen pysty. Mies tykkää kyllä läheisyydestä, "huono" vaan mun kannalta, koska pikkuhousuja saa vaihtaa usein.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu täälläkin! En tiedä, miksi puolison tuoksu ei enään miellytä samalla määrin kun e-renkaan aikana. Ovulaation aikaan mies tuoksui haluttavalta, ei enään. Nykyisin nenään kantautuu miellyttävänä sellaisten miesten tuoksut, jotka ei ennen herättäneet mitään huomiota! Olen hämilläni.. Puolison kanssa seksi kuitenkin toimii ja ollaan yhdessä hyvä tiimi. Ei viitsisi perhettä vetää viemäristä alas vain himojensa vuoksi!
Oliko ehkäisy päällä, kun tapasit nykyisen miehesi? http://yle.fi/uutiset/miehen_haju_houkuttelee_naista/6144393
"Rantalan mukaan ehkäisypillerit saavat naisen suosimaan perimältään samankaltaisten miesten hajua. Tämä sotkee parinvalinnan ja voi aiheuttaa sitä kautta ongelmia parisuhteessa."
Itsellä kävi aivan samalla tavalla, kun lopetin pillerit. Jatkuva panetus, melkein kaikki miehet himotti ja seksiunia oli jatkuvasti. Itse seksikin tuntui paljon paremmalta, mitä pillereiden aikana. Muutenkin mieliala oli paljon parempi, olin iloisempi ja tyytyväisempi.