Miten saisin laihdutettua BMI 18
Olen nyt indeksin ylärajoilla ja olen kyllä ollut aiemmin myös alla puolen välin, hoikka mutta ei mikään kovin laiha. Silloinkin tuntui että piti aika tarkkaan säännöstellä syömisiä, nyt en katso yhtään määriä. Mietin vain että kuinka paljon te oikeasti hoikat joudutte vahtimaan syömisiänne? Paljonko syötte kaloreita? Minulla on tuttu joka on ihan hoikka, ei niin hoikka kuin voisi mutta silti kuulemma syö joka päivä 1200 kcal ja pysyy aina samassa.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Et ehkä mitenkään. Esim itselleni alle 20 on liki mahdoton. Mutta olenkin jo yli 40. Eikö normaalipainon alaosa riitä sulle? Miksi?
Kyllä se nyt sinänsä riittäisi mutta silloin kun olen ollut lähes siellä niin tuntuu että siltikään en oleyhtä laiha kuin muut enkä mahdu niihin vaatteisiin mihin haluaisin tai ne ei näytä siltä kuin pitäisi koska minulla on silloin yhä vähän ylimääräistä. Ne jotka ovat sen näköisiä kuin haluaisin olla ovat todellakin noissa pienissä mitoissa ja heillä on todella vähän rasvaa. Naisella yleensä vain vaatii aika alhaisen painon olla rasvaton ellei ole sitten hyvin lihaksikas.
Olisko se sitten se 700kcal. Syö sen verran töissä tai koulussa niin että muut näkee että syöt kunnolla ja sitten loppupäivä vettä ja dieettikolaa. Helppoa! Sit vaan pitkääksesi yllä meidän laihojen salaliittoa hoet joka välissä kuinka voit syödä mitä haluat ja mussutat joka ilta pitsaa ja karkkia. Sit ne yrittää samaa ja itkee kun paino vaan nousee vaikka kuinka käyvät hölkkäämässä ja kaikissa missä lie hömppäpomppu tunneilla.
Joskus kun olen lukenut mitä bmi 18-19 syö (siis ne ihmiset joilla paino ei helposti istu siinä painossa)
1 lämmin ruoka päivässä (koostuu pienestä annoksesta)
ehkä joku hedelmä
teetä, kahvia maito tipalla (ehkä)
pari korppua tai näkkäriä kevyillä päälysteillä (eli salaatti, kurkkua, paprikaa)
Jos kehosi ei luonnostaan hakeudu kyseiseen painoon, niin se ei ole kituuttamisen väärti. Jos on kosketuksissa kehoonsa, niin kyllä sen hyväntuntuisen painon tunnistaa. Ei ole raskas ja ähky olo, muttei myöskään törmäile seiniin nälän kanssa. Nälkiinnyttäminen ei muuten ole pitkällä tähtäimellä toimivaa laihdutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ehkä mitenkään. Esim itselleni alle 20 on liki mahdoton. Mutta olenkin jo yli 40. Eikö normaalipainon alaosa riitä sulle? Miksi?
Kyllä se nyt sinänsä riittäisi mutta silloin kun olen ollut lähes siellä niin tuntuu että siltikään en oleyhtä laiha kuin muut enkä mahdu niihin vaatteisiin mihin haluaisin tai ne ei näytä siltä kuin pitäisi koska minulla on silloin yhä vähän ylimääräistä. Ne jotka ovat sen näköisiä kuin haluaisin olla ovat todellakin noissa pienissä mitoissa ja heillä on todella vähän rasvaa. Naisella yleensä vain vaatii aika alhaisen painon olla rasvaton ellei ole sitten hyvin lihaksikas.
Ja mitä sitten tapahtuu kun olet sen näköinen mitä haluaisit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä sitten tapahtuu kun olet sen näköinen mitä haluaisit?
Sitten voin pukeutua niin kuin haluan eikä tarvitse valita sitä mihin sattuu mahtumaan ja missä näyttää vähiten muhkuraiselta.
Miksiköhän täälläkin aina haukutaan kaikkia läskejä mutta sitten kun joku haluaa laihduttaa niin kaikki sanoo ettei ole mahdollista/ei kannata :)
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän täälläkin aina haukutaan kaikkia läskejä mutta sitten kun joku haluaa laihduttaa niin kaikki sanoo ettei ole mahdollista/ei kannata :)
;)))
Kun eihän ne ihmiset nyt hei OIKEESTI halua että kaikki läskit häviäisi, eihän ne enää silloin voisi mitenkään päteä omalla paremmuudellaan....
Vierailija kirjoitti:
Joskus kun olen lukenut mitä bmi 18-19 syö (siis ne ihmiset joilla paino ei helposti istu siinä painossa)
1 lämmin ruoka päivässä (koostuu pienestä annoksesta)
ehkä joku hedelmä
teetä, kahvia maito tipalla (ehkä)
pari korppua tai näkkäriä kevyillä päälysteillä (eli salaatti, kurkkua, paprikaa)
Varmaan siis jotain alle 1000 kcal...
Se on tosiaankin se että pitää luopua siitä ajattelutavast että on syötävä 5-4 ateriaa päivässä. Pitää tottua ajatukseen että syö yhden ei överin ns kunnon aterian ja ehkä 1-2 hyvin pientä ja kevyttä ateriaa jos tarvii. Sitten jos tuntuu että tarvii jotain niin vaihtoehtoja on imeskellä jääpaloja, juoda light juomia, teetä, kahvia, vettä...
Ihan kaikkea on rajoitettava, jopa hedelmiä koska niistäkin kertyy kaloreita. Kannattaa syödä arkisin samat ruuat joka päivä niin säästyy miettimiseltä. Ja ei, viikonloppunakaan ei voi syödä övereitä koska sekin kostautuu vaa'assa. Joka päivä on pysyttävävä 1000 kcal ja ehkä max 1200 erityispäivinä.
Vasta sitten jos alkaa näyttää siltä että alat laihtua liikaa, niin sitten voi ruveta hilaamaan kaloreita ylöspäin. Voihan se olla että sun elimistö ajan kanssa sopeutuu niin että liikunnan kanssaoystyisit syömään joka päivä 1500.
Voisit alkuun kokeilla nutriletteja ja vastaavia. Ei nyt mitään viikkokaupalla pelkkiä niitä mutta sen verran kuin jaksaa, ne antaa vähän sysäystä siihen tapaan ettei ole niin kiinni ruuassa ja makunautinnoissa. Aina kun tekee mieli syödä vaikka tv:n edessä niin juo ihan vaan teetä ja vettä! Huomaat pian, että yllättävän helppoa oikeastaan. Itse tykkään juoda yleensä juoda kalorini nesteinä niin on kevyempi olo aina ja oon vieroittunutkin turhasta napostelusta ja mässäilystä, mikä mulla liittyy nimenomaan kiinteään ruokaan.Smoothieista saa helposti ravintorikkaita ja vähäkalorisia kun ne tekee veteen, ei mihinkään maitoon tai jugurttiin.
Syötiinkö sun lapsuuden kodissa yleensä paljon? Mun kotona ei syöty paljon ja herkkuja oli harvoin. Ihmettelin miten paljon vähän tukevampien ystävien kotona syötiin. Kyse on tottumuksista mikä tuntuu paljolta ja mikä vähältä. Ajattele miten paljon säästät rahaa ja voit käyttää sen muuhun kun syöt vähemmän.
Alipainoisuus indeksin ylärajoilla.... sinulla ap on ongelma, eikä se ole liika paino.
Vierailija kirjoitti:
Anoreksia on kavala sairaus, jos alipainoinen laihduttaa ollaan jo sillä tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoreksia on kavala sairaus, jos alipainoinen laihduttaa ollaan jo sillä tiellä.
Mutta tuleehan tänne jatkuvasti aloituksia tyylin että tässä on oikea nainen, joka on joku glamourmalli jonka bmi on hyvinkin aina alipainon puolella ja jolla on silarit jotka ehkä vähän nostaa painoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuleehan tänne jatkuvasti aloituksia tyylin että tässä on oikea nainen, joka on joku glamourmalli jonka bmi on hyvinkin aina alipainon puolella ja jolla on silarit jotka ehkä vähän nostaa painoa.
Niin ja entäs Victorias Secret mallit! Eikös ne ole kanssa se naiskauneuden perikuva, mutta kun katsoo googlesta niin oho! Niillähän on kaikilla painoindeksi vähän alipainon puolella. Ei se siis ihme ole ettei tavallinen nirmaalipainoinen nainen näytä samalta vaikka mitä tekisi.
Rupea käymään salilla niin kiinteydyt etkä ole pelkkä laiha läski niinkuin käy usein jos vaan kuihduttaa itsensä. Liiku päivittäin niin saat syödäkin enemmän
Vierailija kirjoitti:
Rupea käymään salilla niin kiinteydyt etkä ole pelkkä laiha läski niinkuin käy usein jos vaan kuihduttaa itsensä. Liiku päivittäin niin saat syödäkin enemmän
Minä en ole ap ja olen ylipainoinen vaikka liikun joka päivä 5-10 km kävellen. Ei auta, pitäisi vähentää runsaasti syömistä, tod näk jopa 1500 on liikaa. Ja mulla on tuttavia jotka ei ole mitään laihoja läskejä, ovat vain laihoja ja niillä pn todella hyvät muodot vaikka eivät mitään liikuntaa harrasta, sen sijaan käyttävät alkoholia sen edestä ja miehet kuolaa perään kun "on niin sexy hyvin hoidettu vartalo". Todellisuudessa tehty purkilla tonnikalaa ja pullolla punaviiniä.
Syö ainakin se 1200-1300 kcal päivässä ja käy joka päivä tunnin lenkki, kävelet reippaasti tai hölkkäät :) Tai jos olet kuten yksi mun kaveri joka ei kehtaa käydä lenkillä niin osta himaan crosstrainer ja kulutat sillä vähintään 500 kcal/päivä niin varmasti laihdut