Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako 13v lapsen jättää yksin kotiin 2 vk?

Vierailija
11.09.2016 |

Siis olemme menossa lomalle mieheni kanssa, ja lapsella on kyllä isompia sisaruksia lähellä ja voi soittaa heille jos tulee hätä, mutta tarvitseeko lapsenvahdin?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
2/70 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako lapsesi tehdä ruokaa?

Jos osaa niin ok, kunhan ei vaan järjestä kotibileitä heti tilaisuuden tullen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi jättää

Vierailija
4/70 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi jättää yksin haloo

Vierailija
5/70 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tarvitsee. Moni ei jättäisi edes viikonlopuksi itsekseen. Vai onko omasi jotenkin erityisen varhaiskypsä?

Vierailija
6/70 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko ehkä just ja just vielä menis, mutta ei noin pitkäksi ajaksi.

Vierailija
7/70 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei lapsi pääse lomalle? Ja ei voi jättää. Heitteillejättö.

Vierailija
8/70 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tuon ikäisenä yksin kotona esim lomat kun en mökille halunnut muun perheen kanssa lähteä ja hyvin meni kun olin tosi oma-toiminen, mutta eihän se hyvältä nyt vaikuta... Eikö voi niille sisaruksilleen mennä tuoksi ajaksi asumaan? Miksei lapsi pääse lomalle mukaan? Onko tää provo?

Vierailija
9/70 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee ihan tapauksesta, joku saattaa kyetä olemaan yksin joku toinen taas vaatii vielä vanhempien läsnäoloa.

Itse olin 12v kun olin ensimmäistä kertaa viikon yksin kotona ja nautin siitä täysin siemauksin.

Samaa ei voinut tosin sanoa muutamaa vuotta myöhemmin pikkusiskoni tapauksessa vaikka hän oli "jo" 14v kun vanhemmat lähtivät mökille eikä hän halunnut mukaan.

Vierailija
10/70 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi jättää eikä edes saa jäättää noin pitkäksi aikaa. Tulisi lasu. Jos kerran löytyy isompia sisaruksia läheltä niin ei joku heistä voi muuttaa teille matkan ajaksi tai 13v. menee jonkun sisaruksen nurkkiin?

Vierailija
11/70 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin tuon ikäisenä paljon yksin kotona kun äiti oli mieystävänsä luona parin kilsan päässä. En siis halunnut muuttaa miehen luo ja äiti käytännössä asui siellä ja mä äitin asunnossa.

Toki oli lähellä, käytiin yhdessä minulle kaupassa jne. Olin rauhallinen kypsä lapsi, en pitänyt bileitä tms ja minulla oli iso koirani turvana.

Eli riippuu lapsestakin. En kuitenkaan ehkä kahdeksi viikoksi jättäisi yksin tuon ikäistä, joku 15-vuotiaan voisin jättääkin, muuttaahan monet silloin jo pois kotoa toiselle paikkakunnalle opiskelemaan.

Vierailija
12/70 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkei kuitenkaan... meillä 13-v. oli la-su kaverin kanssa, mummu ja pappa puhelin soiton päässä jos hätä tulee mutta yhtään pidemmäksi aikpen jättäisi, tuonkin ajan huoletti.

Vierailija
13/70 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Yksin kotona elokuva, niin ymmärrät, että ei ole turvallista. On kyllä lasun paikka, jos jätät.

Vierailija
14/70 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää ehkä menisi ok jos on omatoiminen ja ei tee tyhmyyksiä. 2 viikkoa liian pitkä aika oli teini millainen hyvänsä...joku raja!

Vierailija
15/70 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä voi jättää itsekseen.Et voi edes toisissasi ajatella sellaista.Mummo tai joku muu läheinen koko ajksi sinne kotiinne asumaan .Minkään puhelinpäivystyksen varaa ei voi jättää.Miksi ette ota lasta mukaan?

Vierailija
16/70 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään voi jättää !!!!!

Vierailija
17/70 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdemme kaukomatkalle ja lapsi on koulussa, hänellä on muutenkin paljon poissaoloja kun lomailemme paljon, sisaruksille ei pääse koska he ovat opiskelioita, mutta voivat silti tulla esim: joka toinen päivä katsomaan nopeasti että kaikki on hyvin, ja lapsi osaa kyllä tilata pizzan tai tehdä puuroa yms.

Vierailija
18/70 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan voi.

Teen susta lastensuojeluilmoituksen.

Jos jotain sattuu, olette pahassa tilanteessa.

2viikkoa ON pitkä Eikä.

Vierailija
19/70 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida enää napata tämä lapsiperhe-elämä kun sait jo isommat lapset tyrkättyä maailmalle?

Mutta pakko oli vaan lisääntyä? Maltta vielä pari vuotta niin se vapaus koettaa ihan aikuisten oikeasti.

Vierailija
20/70 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, taidan hankkia lapsenvahdin.