Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä takia lääkäriin, jos ensimmäistä kertaa hiivatulehdus?

Vierailija
11.09.2016 |

Googlailun perusteella minulla on selkeästi hiivatulehdus, mutta kaikkialla lukee, että jos se on ensimmäistä kertaa, täytyy mennä lääkäriin ensin. Miksi? Ymmärrän, että halutaan rajata pois sukupuolitaudin mahdollisuus, mutta minulla on ollut sama kumppani jo monta vuotta, enkä usko hetkeäkään, että tämä olisi sukupuolitauti.

Uskallanko ostaa hiivalääkettä, vaikken kävisi lääkärissä? Lääkärireissu ei houkuttele lainkaan, ja haluaisin ostaa lääkkeen mahd. pian.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, ettei kumppani ole pettänyt? Sinuna kävisin lääkärissä, varsinkin jos ei ole ollut taipumusta hiivatulehduksiin. Voi olla muutakin.

Vierailija
2/8 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo apteekkiin vaan ostamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siksi, että voisi olla kyse jostain muustakin kuin hiivasta tai sukupuolitaudista, ja tämä halutaan varmasti sulkea pois ennen hiivan hoitoa. Mutta voit kyllä ostaa itsehoitotuotteita lääkärissä käymättäkin, ei niistä haittaakaan ole.

Vierailija
4/8 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta hiivalääkkeet ja jos ei mene ohi niin lekuriin.

Vierailija
5/8 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekkiin vaan. Suositus on siltä varalta, ettei eka kerralla osaisi itse tehdä diagnoosia. Hiivatulehdus menee vain ärhäkämmäksi, jos odottelet lääkärille pääsyä.

Vierailija
6/8 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut hiivatulehduksen teininä liaallisesta karkinsyönnistä jolloin minulla ei vielä ollut edes miestä. Sen kyllä tuntee, kamalaa, Canesten on auttoi ja karkkien poisjättäminen. Jos APlla on kumppani tietenkin joku muu voi olla oireiden syynä.

Vierailija
7/8 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekkiin vaan. Suositus on siltä varalta, ettei eka kerralla osaisi itse tehdä diagnoosia. Hiivatulehdus menee vain ärhäkämmäksi, jos odottelet lääkärille pääsyä.

Tämän takia en haluaisi odotella lääkärikäyntiä. Kiitos vastauksista! Käyn ostamassa lääkkeen, ja jos ei helpota, niin sitten lekuriin.

Vierailija
8/8 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, lääkärit pyörittelee silmiä kun sinne varaa ajan hiivatulehduksen toteamiseksi. Ihmettelen myös noita lääkepakkauksen tekstejä ja yleisiä ohjeistuksia kun ei se todellisuudessa koskaan niin mene. 

Uskallat kyllä ostaa reseptivapaan lääkkeen ja mikäli se ei pois lähde, varaa aika sitten. 

Canesten on hyvä, sinun vain täytyy ostaa sekä sisäiset puikot/ puikko ja voide, ei auta että ostat vain toisen. Samoin jos olet miehen kanssa ollut sukupuoliyhteydessä nyt hiivan aikaan, tulee mieskin hoitaa sillä tuo ei miehillä monesti oireile mutta tartuttavat sen sitten takaisin sinulle. Kondomi tietenkin asia erikseen. 

Eli canestenia on joko 500mg yksi puikko joka laitetaan kerran, tai 200g puikkoja 3x päivä. Joskus on niin pahana ettei tuo 500mg riitä vaan 3 päivän kuuri tehokkaampi. Karkkia ja sokeria ei kannattaisi nyt kuurin aikana kamalasti syödä, pahentaa. Maitohappobakteerit ei myöskään pahitteeksi ole, samoin hapanmaitotuotteet.