Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen huonot elintavat

Huolestunut vaimo
11.09.2016 |

Nelikymppinen mieheni on laiskistunut täysin sohvaperunaksi viimeisen vuoden aikana. Valvoo pitkään ja nukkuu pitkään. Syö epäterveellisesti. Sipsejä ja suklaata menee paljon. Hän on aina ollut nirso ruuan suhteen. Kasviksia ei juuri syö.

Alkoholinkäyttö on myös lisääntynyt. Tämän viikon neljäs känni veti nyt kupin minulta nurin. Normaalisti juo korkeintaan kerran viikossa. Salailee pulloja ja juomistaan, kun tietää, etten tykkää. Määristä en siis tiedä.
Tästä on ollut keskustelua useampaan kertaan. Olen pyytänyt seuraamaan viikoittain juomiaan annoksia, että pysyykö suositusten rajoissa.

Olen pyytänyt mukaani lenkille, mutta ei. Hän ei ole koskaan harrastanut liikuntaa.

Pelkään hänen terveytensä puolesta. Painoa on tullut reilusti lisää ja vatsa kasvaa. Olen kysellyt milloin on käynyt työterveydessä, onko mittailtu kolesterolia ym. Sanoo vain kaiken olevan kunnossa. Meillä on lapsia, joiden pelkään saavan huonon esimerkin alituisesta sipsin mättämisestä ja sohvalla makaamisesta/nukkumisesta.

Tämä alkaa käydä myös parisuhteen päälle. Olen jatkuvasti takakireä (tiedostan tämän enkä ole tyytyväinen käytökseeni). Meillä ei ole viimeiseen vuoteen ollut juurikaan hellyyttä ja seksiäkin suht harvoin.

Mitä teen? Miten saan miehen tajuamaan tilanteensa? Tätä rataa kun jatkaa alkaa terveys varmasti mennä. Sydän- ja verisuonisairaudet vievät hautaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sitä vaan eletään, joten kannattaa elää täysillä. Alkoholin voi korvata muilla huumeilla, jos se lihottaa liikaa.

Vierailija
2/5 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko miehesi masentunut. Hänen pitäisi hakea apua, mutta toisaalta sen pitäisi lähteä hänestä itsestään. Voit kannustaa, mutta loppujen lopuksi hän tekee itse valinnan muutoksesta. Sinun vastuullasi on valinta siitä haluatko olla masentuneen kumppani vai et, sillä et voi parantaa toista. Voit vain tukea ja auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et voi paljoa tehdä. Voit kannustaa menemään verikokeeseen, jotta nähdään, onko kaikki kunnossa. Sano, ettet enää valita, jos verikokeissa kaikki on hyvin (ei varmasti ole).

Alkoholi on vaikea juttu. Olen itse entinen alkoholisti. Alko laskee mielialaa, eikä pian jaksa oikein mitään. Moni juo tylsyyteen tai koska ei vaan ole muita tapoja rentoutua tai käsitellä murheitaan. Jos itse ei huomaa ongelmaansa, niin siinä ei muut voi paljoa tehdä.

Vierailija
4/5 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän on ongelman alkuperä? Onkohan mies kyllästynyt, elämä on tylsää, töissä huolia, väsynyt avioliittoonne... Uskon, että jokainen täysjärkinen ihminen tietää itse terveysfaktat, joten kysyisin mieheltä missä oikeasti mättää. Ehkä kaipaatte vähän vaihtelua elämäänne.

Vierailija
5/5 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Sitä saa mitä tilaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän