Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissaihmiset

Vierailija
10.09.2016 |

Olen yrittänyt löytää kissanpentua meidän perheeseen ja en olisi ikinä uskonut mihin tulen törmäämään. Yksi möi selvästi sairaan kissan jonka palautin, yksi käy tupatarkastuksilla mahdollisissa uusissa kodeissa, yksi perui kaupan hakua edeltävänä iltana kun oma kissa olikin alkanut tottua uuteen pentuun jne. Siis mitä v*ttua?! Missä on normaali arkijärki ja käyttäytymissäännöt?! Ja kun mä vielä kerron että tulisi erityisesti lapselle eikä silti mitään väliä, ja muutenkin. Niin ja kaikki NORMAALIT kissanpennun myyjät Uudeltamaalta laittakaa viestiä yv:nä, täällä kisunne saa taatusti huolehtivan ja rakastavan loppuelämän kodin!

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persialaiset ovat kuulemma rauhallisia. Oma kissani on villikissan pentu siksi kai niin aktiivinen. On maailman ihanin kun on sylissä, muuten hyppii seinillä ja kynsii sohvan ja verhot

P7

Vierailija
22/44 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi, mutta minullakin on vain huonoja kokemuksia kissakaupoista... Yritin etsiä kissanpentua, ei löytynyt. Ajattelin sitten, että ottaisin vaikka aikuisen kissan jos joku olisi valmis luopumaan. Löytyi henkilö, joka oli antamassa kissaansa pois, ja kaikki meni hyvin kunnes sanoin, että puolisoni tulisi hakemaan kissaa sitten kun kissan omistajalle sopii. Tämän jälkeen tuli vain viesti, että "valitettavasti en voi antaa kissaa teille", eikä vastannut enää, kun kysyin että miksi.

Toinen kokemus tuli sitten vähän myöhemmin, löytyi kissanpentuja kauppaava henkilö. Ei välittänyt pätkääkään, kenelle kissa meni. Pointsit siitä, että pyysi maatiaiskissasta pari kymppiä maksua - tällä tavalla vältetään varmasti paljon sellaisia "uuu, otetaanpa kissanpentu kun on söpö ja ilmainen!" -tapauksia. No, luulen, että pennut eivät olleet oikeasti luovutusikäisiä, mutta kissasta kasvoi hyvä kissa. 

Kolmas kokemus oli sitten uuden kissan kohdalla, oli pentukissa, jonka piti olla madotettu ja eläinlääkärin tarkastama. Kissa oli ilmainen, ja tässä kohtaa olisi pitänyt kellojen soida ja kovaa. Kissaa ei todellakaan oltu madotettu, ja se piti lopettaa melko pian sen jälkeen kun se meille tuli, sillä se oli todella pahasti sairas. 

Jos kissan haluatte, ottakaa yhteyttä johonkin rotukissojen kasvattajaan. Ne pennut maksavat paljon, mutta saatte ainakin varmasti terveen, luovutusikäisen yksilön, ilman paskanjauhantaa ja "enpä annakaan teille"-asennetta. Tupatarkastus on pieni paha siitä hyvästä, että saatte kotiin oman pienen kehruukoneen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli summa summarum, missä mättää? Tosin kuulin, että joku etsi kissaa vuoden ennekuin lykästi, voiko olla näin? Samoin intohimoinen kissa-aktiivi tuttuni valitti älyttömiä vaatimuksia/odotuksia eli missä mättää? Itselläni takana siis "vain" nämä kolme ensimmäistä tapausta mutta kaikki viikon sisällä...järki käteen nyt ihmiset pyydän. Ja tuo lapselle lemmikiksi tarkoittaa vain ja ainoastaan, että kissa olisi tottunut lapsiin mutta tottakai minä kannan vastuun ja ohjeistan lastani kisun kanssa, enhän minä mikään ääliö ole.

Vierailija
24/44 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mäkään myisi sulle kissanpentua jos saisin tietää, että kissa on tarkoitettu lapsen huviksi. 

Niin eli kyseessä on 9-vuotias joka ymmärtää että leikittäminen ym. tapahtuu kissan ehdoilla ja minä olen se vastuuhenkilö...

Oletko valmis sitoutumaan kissaan kenties jopa yli kahdeksikymmeneksi vuodeksi? Lapsi muuttaa ennen sitä pois, joten kissa taitaa jäädä sinulle. Tätäkin asiaa kannattaa miettiä.

Vierailija
25/44 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi, mutta minullakin on vain huonoja kokemuksia kissakaupoista... Yritin etsiä kissanpentua, ei löytynyt. Ajattelin sitten, että ottaisin vaikka aikuisen kissan jos joku olisi valmis luopumaan. Löytyi henkilö, joka oli antamassa kissaansa pois, ja kaikki meni hyvin kunnes sanoin, että puolisoni tulisi hakemaan kissaa sitten kun kissan omistajalle sopii. Tämän jälkeen tuli vain viesti, että "valitettavasti en voi antaa kissaa teille", eikä vastannut enää, kun kysyin että miksi.

Toinen kokemus tuli sitten vähän myöhemmin, löytyi kissanpentuja kauppaava henkilö. Ei välittänyt pätkääkään, kenelle kissa meni. Pointsit siitä, että pyysi maatiaiskissasta pari kymppiä maksua - tällä tavalla vältetään varmasti paljon sellaisia "uuu, otetaanpa kissanpentu kun on söpö ja ilmainen!" -tapauksia. No, luulen, että pennut eivät olleet oikeasti luovutusikäisiä, mutta kissasta kasvoi hyvä kissa. 

Kolmas kokemus oli sitten uuden kissan kohdalla, oli pentukissa, jonka piti olla madotettu ja eläinlääkärin tarkastama. Kissa oli ilmainen, ja tässä kohtaa olisi pitänyt kellojen soida ja kovaa. Kissaa ei todellakaan oltu madotettu, ja se piti lopettaa melko pian sen jälkeen kun se meille tuli, sillä se oli todella pahasti sairas. 

Jos kissan haluatte, ottakaa yhteyttä johonkin rotukissojen kasvattajaan. Ne pennut maksavat paljon, mutta saatte ainakin varmasti terveen, luovutusikäisen yksilön, ilman paskanjauhantaa ja "enpä annakaan teille"-asennetta. Tupatarkastus on pieni paha siitä hyvästä, että saatte kotiin oman pienen kehruukoneen. 

Onpa tosi kurja kuulla. Mietinkin taannoin, että rotukissojen kohdalla ongelmaa ei varmaankaan olisi tai se olisi vähäisempi. Tosiasia on kuitenkin se, että minulla ei yksinhuoltajana ole varaa rotukissaaan, sillä maksavat monta sataa euroa. Kissan ylläpitoon on toki varaa ja mahdollisiin eläinlääkärikäynteihin, mutta tuo maksu itse kissasta on valitettavasti täysin mahdoton meidän tilanteessamme.

Vierailija
26/44 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiroilette ja hoitelette lastenne kanssa pehmoeläimiä.

Pyysin vastauksia normaaleilta ihmisiltä.

Juu ja eläimiä vain normaaleihin koteihin.

Iltalääkkeet otetaan yleensä yhdeksältä eli nyt on tainnut unohtua jotain...?

Sinun pitäisikin unohtaa. Unohtaa eläimen hankkiminen.

Vierailija
27/44 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin eli summa summarum, missä mättää? Tosin kuulin, että joku etsi kissaa vuoden ennekuin lykästi, voiko olla näin? Samoin intohimoinen kissa-aktiivi tuttuni valitti älyttömiä vaatimuksia/odotuksia eli missä mättää? Itselläni takana siis "vain" nämä kolme ensimmäistä tapausta mutta kaikki viikon sisällä...järki käteen nyt ihmiset pyydän. Ja tuo lapselle lemmikiksi tarkoittaa vain ja ainoastaan, että kissa olisi tottunut lapsiin mutta tottakai minä kannan vastuun ja ohjeistan lastani kisun kanssa, enhän minä mikään ääliö ole.

Eläinsuojeluyhdistys voisi tosiaan ola hyvä vaihtoehto. Heillä on toisinaan pentujakin, jos on pelastettu sekä emo että poikaset. Monet haluavat varta vasten pentukissan, itse olen ottanut jo useamman aikuisen ja hyviä kissoja ovat olleet ja ovat. Ovat tottuneet lapsiinkin, kunhan lapsille on opetettu, että ensin lähestytään pitkään rauhallisesti, istutaan lähelle ja jutellaan rauhallisella äänellä. Tätä on jatkettu toista viikkoa ja annettu kissan tulla itse luokse, sitten silitelty . Kissat on otettu syliin vasta sitten, kun ovat tottuneet kosketukseen ja luottamus on saavutettu. Näin toimien olemme saaneet tasapainoisia, ihmisystävällisiä kissoja aroistakin tapauksista.

Vierailija
28/44 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa tosi kurja kuulla. Mietinkin taannoin, että rotukissojen kohdalla ongelmaa ei varmaankaan olisi tai se olisi vähäisempi. Tosiasia on kuitenkin se, että minulla ei yksinhuoltajana ole varaa rotukissaaan, sillä maksavat monta sataa euroa. Kissan ylläpitoon on toki varaa ja mahdollisiin eläinlääkärikäynteihin, mutta tuo maksu itse kissasta on valitettavasti täysin mahdoton meidän tilanteessamme.

Saanko antaa neuvon? Sitten, kun olette kissan itsellenne saaneet, laita joka kuukausi parikymppiä sivuun mahdollisia eläinlääkärikäyntejä varten. Joskus voi tulla kalliitakin yllätyksiä, joten sitten on, mistä ottaa.

Vierailija
29/44 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että kukaan ei luovuta tai myy lemmikkiä AP:lle.

Tasapainoton ihminen lapsiensa kanssa häärimässä viattoman ja puolustuskyvyttömän eläimen kimpussa...:(

Vierailija
30/44 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mäkään myisi sulle kissanpentua jos saisin tietää, että kissa on tarkoitettu lapsen huviksi. 

Niin eli kyseessä on 9-vuotias joka ymmärtää että leikittäminen ym. tapahtuu kissan ehdoilla ja minä olen se vastuuhenkilö...

Oletko valmis sitoutumaan kissaan kenties jopa yli kahdeksikymmeneksi vuodeksi? Lapsi muuttaa ennen sitä pois, joten kissa taitaa jäädä sinulle. Tätäkin asiaa kannattaa miettiä.

Tottakai olisin! Kissoista, kuten kaikista elollisista huolehtiminen on sydämeni asia! Ja kuten tuossa aiemmin mainitsin, minä pidän huolta kisusta, mutta sen sen olisi hyvä ollut tottunut lapsiin sillä sitä odottaisi meillä myös erittäin eläinrakas 9-vuotias =)

Vierailija
31/44 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeks ny vaan, mut me ei voida tietää, oletko ääliö vai et. Me ei alussa myöskään tiedetty lapsen ikää. Eikä 9-vuotias tarkota vielä mitään. Mäkin sain 9-vuotiaana ekan kissani, enkä todellakaan osannut hoitaa/kouluttaa sitä. Kissasta onneksi luovuttiin, koska vanhempianikaan ei kiinnostanut.

Ja jos on pentu kyseessä, niin sellainen ei luonnollisesti ole valmiiksi tottunut lapsiin.

Jos oikeasti haluat kissan, niin hanki perheeseenne sopiva rotukissa. Kannatat samalla kissojen arvostusta, niinkuin aiemmin sanoin, kissoja saa ilmaiseksikin, koska niinä ei pidetä minään. Tutki ja ota selvää roduista ja kasvattajista. Aikaa voi mennä, mutta saatte varmasti hyvän lemmikin, jota haluaakin hoitaa kunnolla, kun siihen on satsannut seteleitä.

Vierailija
32/44 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiroilette ja hoitelette lastenne kanssa pehmoeläimiä.

Pyysin vastauksia normaaleilta ihmisiltä.

Juu ja eläimiä vain normaaleihin koteihin.

Iltalääkkeet otetaan yleensä yhdeksältä eli nyt on tainnut unohtua jotain...?

Sinun pitäisikin unohtaa. Unohtaa eläimen hankkiminen.

Mene sinä kiusaaja pois, pyydän.

Vierailija
33/44 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haist vee

kakaralle leikkikaluks

taidat olla idiootti, se airaskin kissa olis pitäny hoitaa kuntoon,

ei nuo eläimet mitään leikkikaluja oo.

Vierailija
34/44 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kävi vain huono tuuri. Suosittelen löytöeläinkotia tai rotukissaa. Yllätyin kuinka paljon kissaa täytyy leikittää kerrostalossa ja kuinka raskasta sen hoito on.

Vierailija
35/44 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ongelmasi. Kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa kaupungeissa. Maaseudulla kaikkien kauppojen ilmoitustauluilla on 'annetaan kissanpentuja'-ilmoituksia. Sen sijaa ainakin pääkaupunkiseudun kissailmoitukset ovat täysin huijareiden käsissä.

Näin juuri ilmoituksen kolmesta söpöstä tyttökissanpennusta maaseudulla käydessäni.

Vierailija
36/44 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytöeläinkotikin on hyvä vaihtoehto, sieltä saa nuoria kissoja (jopa alle vuoden ikäisiä!) ja ne ovat terveitä ja tarkastettuja, sirutettuja, leikattuja. Esim Oulussa löytöeläinkodissa tällaiset kissat taitavat maksaa 100 euroa. Se ei varmaan ole teillekään liian iso summa?

Vierailija
37/44 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille asiallisille vastauksille ja tee muut, miettikää nyt oikeasti. Ehkä meillekin vielä löytyy pieni ihana karvaturri uudeksi perheenjäseksi, sillä meillä se saisi todella rakastavan ja rauhallisen kodin. Meille ihmisten ja eläinten hyvinvointi on tärkeintä maailmassa ja niin sen kuuluu ollakin. Rapsutuksia kaikille karvaisille kavereille ja teille muille hyvää yötä =)

Vierailija
38/44 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni toi tupatarkastus oli tosi hyvä ja kiva juttu vaan!

Meillä on kolme maatiaiskissaa. Ekojen kahden (sisarukset), mukana tuli painokehitystaulukko, lista lempiruuista ja pidettiin satunnaisesti yhteyttä mm. kuvien kautta. Halusivat tavata meidät ennen kaupoista sopimista. Nuorimmainen kissa tuli taas perheestä ketä ei kiinnostanut yhtään mihin kissa on menossa, ja eivät vastanneet edes seuraavana päivänä laittamaani kuvaviestiin (hyvin on mennyt blaablaa) yhtään mitään. Ensimmäisistä kissakauppiaista jäi kyllä paljon parempi mieli!

No tuota...musta nuo teidän molemmat tapaukset kuulostaa oudolta, anteeksi vaan...voin itsekin tehdä kuten tuo ensimmäinen (painokehitystaulukot ym....) mutta musta se on jo liioittelua ja turhaa kun kyseessä on normaalit aikuiset ihmiset. Tuo jälkimmäinen kuulostaa kyllä kurjalta.

Siis mikä tässä ekassa keississä oli outoa? Se painotaulukko vai? Kissanpentujen painonkehitystähän kuuluu seurata... Vai mikä?

Vierailija
39/44 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että mitä v*ttua -perheet saavat lemmikin. 

Vierailija
40/44 |
10.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tällä hetkellä löytöeläinkodit pursuaa kissoista, ihan pennuista aikuisiin. Hanki sitä kautta ja tee eläinsuojeluteko! Eläimet on terveystarkastettukin, rokotettu, madotettu ja sirutettu, eikä suojamaksu edes kata näitä kaikkia, vaan tulisi kalliimaksi hoitaa nämä asiat myöhemmin kuntoon itse jos ottaa jostain epämääräiseltä maatilalta navettapennun ilmaiseksi. Aikuiset on toki myös leikattu. Ja löytöeläinkodit osaavat kertoa kissojen luonteestakin paljon. Me asutaan Espoossa ja ollaan otettu kaksi kissaa Kissojen suojelu Kisu ry:ltä, joten suosittelen sitä! :) Niillä on ensikoteja myös pääkaupunkiseudulla. Ota yhteyttä sinne!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme