Kokkaako ihmiset tosiaan kaksi kertaa päivässä tai edes joka päivä??
Monesti miettiny, kun kysellään, mitä tänään ruuaksi tai ruokalistoja kirjoitellaan, niin vastataan, että lounaaksi sitä ja päivälliseksi tota... Itse yleensä kokkaan viikonloppuna ison satsin jotain ja saatan syödä sitä monta päivää peräkkäin. Tosin syön lämpimän ruuan kerran päivässä, mutta samaa menee yleensä 4-5 päivää putkeen eikä tee tiukkaakaan...
Pakastan myös osan, joten pakasteessa sitten tarvittaessa aina valmiita ruokia, jos jotain muuta haluaa syödä. Ei tulis mieleenkään, että töiden jälkeen alkaisin joka päivä kokkaamaan jotain uutta safkaa...
Tosin syön "oikean ruuan" vain lounaaksi töissä ja olen sinkku... Miten muilla?
Kommentit (23)
Elämäntilanne ratkaisee tässäkin. Kesälomalla ja viikonloppuisin tehdään aamiainen, lounas ja päivällinen. Lounaalla on jotain kevyempää kuten keittoa tai salaattia. Päivällisellä meillä on aina alku-, pää- ja jälkiruoka. Alkuruoka oli tänään tost skagen, pääruokana paistetut ahvenfileet, perunat ja voiporkkanat, jälkkärinä tyttären tekemä sorbetti.
Huomenna on päivällisellä alkuun patonkivipaleet, joiden päällä on vuohenjuustoa ja aurinkokuivattua tomaattia, pannaan hetkeksi mikroon(juusto alkaa kuplia), pääruokana on seafood pastaa ja jälkkärinä varmaan samaa sorbettia, koska sitä jäi vielä pakkaseen.
Kyllä, kokataan joka päivä arkisin ja 2 ruokaa viikonloppuna. Joskus harvoin voi syödä 2pv samaa ruokaa, mutta 3 päivänä en kykenisi mitenkään laittamaan enää suuhuni samaa ruokaa. Arvostan tuoreita kasviksia. Patoja, pastoja tms tulee laitettua harvoin. Yleensä kasviksia ja lisäksi liha/kala/kana.
Elän pitkälti välipaloilla, siis leivällä, rahkalla, jogurtilla ja suklaalla, kahvilla ja teellä. Lämmintä ruokaa en syö joka päivä eikä meillä kokata kuin satunnaisesti, muutaman kerran kuukaudessa, silloin kun tulee innostus. Muualla tulee syötyä silloin tällöin, kylässä ja ravintolassa.
Olen aika usein mieluummin nälissäni kuin alan vääntää varsinaista ruokaa, koen sen niin vaivalloisesti ja ikäväksi puuhaksi.