Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PARAS LUKEMASI KIRJA ON?

Vierailija
04.03.2006 |

Nyt av-mammat puntariin!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudesta asti olen tykännyt aivan mielettomästi Ollin oppivuodet-kirjasta:) Edelleen se pitää lukea vähintään kerran vuodessa.

Fantasian ystävänä rakastan Robin Hobbin ja David Eddingsin tuotantoa.

Laila Hietamiehen Laatokka-sarja on tosi koskettava.

Ylipäätään luen oikeastaan mitä vain ja mielialan mukaan. Niin romanttista hömppää kuin arvostettua kaunokirjallisuutta.

Vierailija
22/37 |
05.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit on näitä viihdyttävämpiä niinkuin Dan Brownit, Nancy, Huumeasema zoo, Sidney Sheldonit jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi parhaista kirjoista on Isabel Allenden Henkien talo. Samoin pidän Amy Tanin koko tuotannosta.

Vierailija
24/37 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin kun joku on osannut vääntää vaikean asian ymmärrettävään muotoon. Kumpa itse osaisi vääntää oppilaille. Ei ehkä kaunokirjallisuutta, mutta elämys.

Vierailija
25/37 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusun nimi, Taivaan pilarit, Parfyymi, Saatana saapuu Moskovaan, Henkien talo, Flaamilainen taulu, Silmukka kuunsirppiin, Jumalat juhlivat öisin, Jumalten naamio, Kultainen tulppaani jne. jne.

Muutama uus kirja mitä nyt on ilmestyny on myös tehnyt positiivisen vaikutuksen:

Neljäs siirto, Tuulen varjo ja Venuksen syntymä

Vierailija
26/37 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teininä luin paljon Tuija Lehtisen kirjoja, myös Anna-Leena Härkösellä on hyviä kirjoja.

Potterit ovat vieneet minut todella pahasti.

Olen lastenkirjojen ystävä, heinähattu ja vilttitossu kirjat olen lukenut vasta aikuisiällä, ja nauranut vedet silmissä (yksinäni, oma lapsi vielä niin pieni ettei vielä kirjoja lueta), Astrid Lingren on suosikki kirjailijani ehdottomasti!

Pidän myös Jari Tervon tuotannosta, sekä Kari Hotakaisesta.

Viimeksi olen lukenut DaVinci koodin ja pidin myös siitä..

Vierailija
27/37 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken lisäksi olen koulutukseltani kirjastonhoitaja. Jos luen, niin tykkään fantasiakirjoista kuten Harry Pottereista. Nuorena suosikkini oli Richard Adamsin Ruohometsän kansa.

Vierailija
28/37 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huippuja.

Vierailija
29/37 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-John Irvingin Sirkuksen poika

- Da Vinci koodi oli hyvä, mutta saman kirjailijan Enkelit ja Demonit oli

vielä parempi.

-Henri Charrieren Papillon (olen lukenut 3 kertaa) Tosi tarina sykähdyttää

- Sinuhe

- Täällä Pohjantähden alla -trilogia

- Vuorovetten prinssi

ja varmasti unohtuu monta hyvää...

Vierailija
30/37 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Mankellit ja L. Marklundin kirjat

- Lauren Weisberger: Paholainen pukeutuu Pradaan

- Petra Hammesfahr: Pahantekijä

- Åsa Larsson: Aurinkomyrsky

- Torey Hayden: Hiljaisuuden lapset

- Jennifer Weiner: Little eathquakes, Good in Bed, In her Shoes

- Plum Sykes: Bergdorf Blondes

Vierailija
31/37 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikollisuuskirjallisuudesta, mutta luen tosi paljon.

Ainoastaan suomalaisia " Finlandia" - palkittuja vältän.

Vierailija
32/37 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sietten olis joku Merennenitojen saari tms, muistaako kukaan? Kertoi kolmen sukupolven naisista; mummosta, äidistä ja tyttärestä.

Vierailija
33/37 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan karmaisevia kirjosa saudi prinsessan elämästä..

Vierailija
34/37 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onko joitain tositapahtumiin perustuvia kirjoja mitä kannattaa lukea??

Mun mielestä paras kirja on pimeän poika. tositapahtumiin perustuva tarina pojasta jota äiti pahoinpitelee todella julmasti.

Vierailija
35/37 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anais Ninin päiväkirjat saa aina toivomaan kunpa osaisikin kirjoittaa itse noin hyvin!

Tsehovin novellit ovat osuneet, miten niin vähällä voi luoda toisen mieleen uuden maiseman.

Amy Tanin muutamaa kirjaa olen useampaan otteeseen.

Paras kirjailija mielestäni on John Steinbeck ja paras hänen kirjoistaan on Taivaan laitumet.

Vierailija
36/37 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita lemppareita ovat John Irvingin kirjat, ja Potteritkin on tullut luettua aika huonoon kuntoon jo. Sadan vuoden yksinäisyys on kanssa kestänyt lukukertoja.

Vierailija
37/37 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

51, kiitos Kaari Utrio-vinkistä. Olen lukenut häneltä kaksi kirjaa, Saippuaprinsessa ja Yksisarvinen ja olivat mielestäni molemmat todella hyviä. Täytyykin tutustua enemmän hänen tuotantoonsa.

Monia erittäin hyviä kirjoja on jo tullutkin tääällä mainittua, mm. Mikael Karvajalka, Seitsämännen portaan enkeli, Dan Brownin Angels and Demons sekä Itkosen Anna minun rakastaa enemmän.

En osaa valita yhtä suosikkiani, tykkään monista, useasti dekkarit purevat. Viimeksi luin Lauren Weisbergin Devil wears Prada ja se oli erittäin viihdyttävä ja hyvin kirjoitettu.

Ehkä kuitenkin yksi kaikkien aikojen suosikkejani on Jean M. Untinen-Auelin sarja luolakarjun klaani. Siinä on sitä joitan, aivan IHANA ja voisin itse asiassa taas aloittaa sen uudestaan. Ken Folletin kirjat ovat myös loistavia.

Aloitin toissa iltana Paulo Coelhon alkemistin. Olen lukenut häneltä muutaman teoksen aikaisemmin, mutta ne eiät ole kolahtaneet mitenkään erikoisemmin. Katsotaan, miten käy tämän kanssa, kovasti sitä on kehuttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä